Strona 3 z 18 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 176

Temat: DPF (filtr cząstek stałych) w JTDm - przy przygazówce potrafi zakopcić na czarno

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał M@T Zobacz post
    Mój kolega, który chipował mi samochód, powiedział, że po gwarancji wyrzuci mi DPF'a z samochodu, więc pewnie wie jak to sie robi.

    pzdr
    Ciekaw jestem M@t czy w 159-tce która jest nafaszerowana elektroniką ,czujnikami etc. jest to możliwe bez skutków ubocznych .Pzdr
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  2. #22
    Pawel159
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pr0k0p Zobacz post
    Pawel159A jak wygląda u Ciebie końcówka rury wydechowej? U mnie jest czarna jak u zwykłego diesla a podobno ma się błyszczeć. Ja u siebie też mam problem z DPFem (najprawdopodobniej to on) bo mi silnik trochę nierówno chodzi po odpaleniu i później raczej też tylko mniej czuć i zobaczyłem raz kontrolkę na ekraniku dotyczącą filtra cząstek stałych.
    Końcówkę wewnątrz mam czarną. U mnie miałem początkowo problem z mocą, tzn bardzo ciężko wchodził na obroty, max 3tys, ciężko było ruszać.
    Był to objaw przejsciowy. Słabł, słabł aż nie mogłem zapalić. Pierwsza myśl - kolektor. Został wymontowany, okazał się OK. Komp nie pokazywał żadnego błedu. W końcu pokazał "filtr cząstek stałych - palił się "check". Odkręcony został wydech i auto ożyło. W serwisie poradzili żeby wykręcić i spróbować przedmuchać powietrzem - zgłosić sie do nich, a oni wypalą go servisowo. Mój nic nie przepuszczał, zupełnie.
    Miałem trochę szczęścia i kupiłem używkę (sprawną) no i...jest OK. Żadnych błędów. Jest power i znowu jestem szczęsliwym posiadaczem 159.
    Trochę przy okazji się oczytałem i teraz wiem jak do tego nie dopuścić ponownie.
    Jak coś służę pomocą.

    ---------- Post dodany o godzinie 21:45 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:43 ----------

    Dodam tylko, że problem zacząłem opisywać w temacie o kolektorze ssącym

    ---------- Post dodany o godzinie 21:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:45 ----------

    pomyliłem fora, oczywiście o DPFie

  3. #23
    Pawel159
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Ciekaw jestem M@t czy w 159-tce która jest nafaszerowana elektroniką ,czujnikami etc. jest to możliwe bez skutków ubocznych .Pzdr
    Jest to możliwe.
    1. Można oszukać komputer podłączając do elektroniki emulator, a filtr wymontować ( do AR jeszcze nie znalazłem, ale np do Opli, VW, już są także kwestia czasu - ten sam diesel i rozwiązanie)
    2. Można też zmienić oprogramowanie w "body komputerze" żeby filtra nie widział - a filtr usunąć - teoretycznie. Praktycznie - nie znalazłem konkretnego info czy ktoś to robi w AR.

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    A jak myślicie , czy bez problemu auto przejdzie badanie na toksyczność spalin podczas obowiązkowego przeglądu technicznego ???
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Na razie nikt w PL DPF'a w fiatopodobnych nie usunal. Wszyscy gdybaja, ale nikt nie ma doswiadczenia i kazdy chetnie albo mniej chetnie auto by wzial do eksperymentow.
    DPF to integralna czesc programu i trudno ja tak po prostu wyciac w porzadny sposob. Podejmowany w PL proby to druciarstwo, ktore zawsze generuje jakies bledy.
    Juz uwazam prostszym sposobem, zamiast grzebania w programie, jest okreslenie parametrow pracy sond za i przed DPF'em i zrobienie emulatora i nazwyczajniejsze wyciecie mechaniczne filtra.

    U mnie na szczescie ten problem nie istnieje, mialem Euro 4 z dwoma katami i Lambda, a teraz mam czysty przelot z nierdzewki od turbiny do konca i to jest to. Zmniejszony lag turbiny i mniejsze spalanie.

    ---------- Post dodany o godzinie 14:36 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:19 ----------

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    A jak myślicie , czy bez problemu auto przejdzie badanie na toksyczność spalin podczas obowiązkowego przeglądu technicznego ???
    Czy widziales, zeby kiedykolwiek Diesla sprawdzali na analizatorze spalin przy okazji przegladu? Bo ja nigdy.
    Ostatnio edytowane przez Krajcok ; 02-07-2009 o 15:23
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  6. #26
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post
    Czy widziales, zeby kiedykolwiek Diesla sprawdzali na analizatorze spalin przy okazji przegladu? Bo ja nigdy.
    Ja widziałem- ale na takim szczerym dogłębnym przeglądzie.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Z JTDM-em nie zdążyłem być na przeglądzie technicznym ,natomiast TS-a sprawdzali analizatorem spalin za każdym razem.
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pr0k0p
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 1,9 JTDm 16v '06
    Postów
    84

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawel159 Zobacz post
    Końcówkę wewnątrz mam czarną. U mnie miałem początkowo problem z mocą, tzn bardzo ciężko wchodził na obroty, max 3tys, ciężko było ruszać.
    Był to objaw przejsciowy. Słabł, słabł aż nie mogłem zapalić. Pierwsza myśl - kolektor. Został wymontowany, okazał się OK. Komp nie pokazywał żadnego błedu. W końcu pokazał "filtr cząstek stałych - palił się "check". Odkręcony został wydech i auto ożyło. W serwisie poradzili żeby wykręcić i spróbować przedmuchać powietrzem - zgłosić sie do nich, a oni wypalą go servisowo. Mój nic nie przepuszczał, zupełnie.
    Miałem trochę szczęścia i kupiłem używkę (sprawną) no i...jest OK. Żadnych błędów. Jest power i znowu jestem szczęsliwym posiadaczem 159.
    Trochę przy okazji się oczytałem i teraz wiem jak do tego nie dopuścić ponownie.
    Jak coś służę pomocą.
    Spoko, czytam oba tematy więc nie ma problemu. Wiesz może o co chodzi z wypalaniem serwisowym? będę się przymierzał do czyszczenia DPF'a, a co do przedmuchiwania powietrzem DPF'a to brzmi dla mnie jak herezja.

    Cytat Napisał M@T Zobacz post
    U mnie końcówka rury jest az zardzewiała z czystości.
    M@t możesz wrzucić zdj swojej rury wydechowej ew. skomentować moją?
    Ostatnio edytowane przez pr0k0p ; 03-07-2009 o 18:15 Powód: złe cytowanie

  9. #29
    Pawel159
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o przedmuchanie powietrzem, to chodziło o to żeby uzyskać wogóle jakiś przedmuch i dojechać do ASO. Mój był tak zapchany, że silnik tylko zapalał i od razu gasł. Prawdopodobnie przy takim stanie nie chce się już wypalać, a komputer wyrzuca błąd filtra cząstek stałych.
    W serwisie mają możliwość wymusić na body-komputerze proces wypalania.
    Czytałem na forum VECTRY że jest specjalny płyn, którym można filtr wypłukać. Nazywa się chyba ATLANTOL HDE.
    Ciekawą sprawą jest to że nawet w ASO mówią że filtr przewidziany jest na 100 000 km.

    ---------- Post dodany o godzinie 21:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:58 ----------

    Co do czyszczenia to teoretycznie tego filtra się nie czyści.
    Trzeba tylko zwrócić uwagę na wypalanie.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pr0k0p
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 1,9 JTDm 16v '06
    Postów
    84

    Domyślnie

    No tak, pisząc o czyszczeniu miałem na myśli wypalanie ew. to co mi doradzą w serwisie. W niedzielę jadę w dłuższą trasę to spróbuję go przegonić tak jak piszą choć już raz próbowałem i niewiele to dało. Ile dałeś za używkę?

Podobne wątki

  1. (DPF) Filtr cząstek stałych w 147
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-07-2018, 17:50
  2. [156?, 147, GT] DPF - filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Krajcok w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-12-2016, 10:23
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  4. [Brera] Filtr cząstek stałych.
    Utworzone przez drizzzt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 14:10
  5. Filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Darek68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2009, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory