Strona 4 z 17 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 161

Temat: Porównanie Alfa 159 1.75 TBi vs. 2.2 JTS

  1. #31
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    "Ogólnie auta zawsze serwisuje w ASO ( no chyba że czegoś nie umieją zrobić ;-) ) i chcę by auto możliwie jak najdłużej chodziło jak nowe. Wymieniam wszystkie filtry i wszystkie płyny 2 razy w roku i przed każda trasą. Do tego 2 razy w roku pełen duzy przegląd i na bieżąco wszelkie wymiany, naprawy. Mój 2.0 jest w super stanie..ale wkurza mnie ten diesel. No i wiem ze z czasem zacznie się sypać EGR DPF itd. a nie wywale ekologii bo jeżdże po Europie a tam tego pilnuja".

    Zmień na TBi.

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał makarov Zobacz post
    2,2 JTS do 100 km/h - 9 sekund, 2,0 JTDM - 8,8 sek - "konia z rzędem" temu, kto jest w stanie, w normalnych warunkach, odczuć te różnicę.
    A widzisz różnicę w elastyczności i przyspieszeniu od 0-100?
    Kolega pytał o elastyczność a to nie ma nic wspólnego z książkowymi danymi dotyczącymi, prawie nigdy nie wykorzystanego przyspieszenia z zatrzymanego startu. Ewidentnie nie jechałeś nigdy tymi autami bo w kwestii przyspieszania od dolnego zakresu obrotów jest przepaść między JTDM a JTS.

    Dywagacje na temat wyższości Diesel'a nad JTS'em lub odwrotnie lepiej odpuścić.

    Kolega ma dylemat między TBi i JTS.
    Ja go nigdy nie miałem. TBi kupujesz zdecydowanie drożej ale nie masz tylu możliwości wystąpienia typowych usterek, jak to bywa w JTS. Spalanie na podobnym poziomie tylko, że w TBi jest jeszcze lepsza dynamika i prowadzenie (lżejszy przód). JTS ma tyle punktów zapalnych, że wystarczy nawet nasze forum przejrzeć, żeby mieć tego świadomość. Oczywiście można trafić na zadbany egzemplarz i dalej go serwisować odpowiednio często i z użyciem odpowiednich procedur ale to nam nie gwarantuje takich doznań, jak 200KM i 320 Nm oraz zawsze jesteśmy na gorszej pozycji przy jej odsprzedaży.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 27-03-2017 o 11:32

  3. #33
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    A widzisz różnicę w elastyczności i przyspieszeniu od 0-100?
    Kolega pytał o elastyczność a to nie ma nic wspólnego z książkowymi danymi dotyczącymi, prawie nigdy nie wykorzystanego przyspieszenia z zatrzymanego startu. Ewidentnie nie jechałeś nigdy tymi autami bo w kwestii przyspieszania od dolnego zakresu obrotów jest przepaść między JTDM a JTS.
    A ta przepaść to w która stronę? i jak się to ma do TBi?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    A widzisz różnicę w elastyczności i przyspieszeniu od 0-100?
    Kolega pytał o elastyczność a to nie ma nic wspólnego z książkowymi danymi dotyczącymi, prawie nigdy nie wykorzystanego przyspieszenia z zatrzymanego startu. Ewidentnie nie jechałeś nigdy tymi autami bo w kwestii przyspieszania od dolnego zakresu obrotów jest przepaść między JTDM a JTS.

    Dywagacje na temat wyższości Diesel'a nad JTS'em lub odwrotnie lepiej odpuścić.

    Kolega ma dylemat między TBi i JTS.
    Ja go nigdy nie miałem. TBi kupujesz zdecydowanie drożej ale nie masz tylu możliwości wystąpienia typowych usterek, jak to bywa w JTS. Spalanie na podobnym poziomie tylko, że w TBi jest jeszcze lepsza dynamika i prowadzenie (lżejszy przód). JTS ma tyle punktów zapalnych, że wystarczy nawet nasze forum przejrzeć, żeby mieć tego świadomość. Oczywiście można trafić na zadbany egzemplarz i dalej go serwisować odpowiednio często i z użyciem odpowiednich procedur ale to nam nie gwarantuje takich doznań, jak 200KM i 320 Nm oraz zawsze jesteśmy na gorszej pozycji przy jej odsprzedaży.
    Dzięki za info.
    A to TBi dobrze się kręci (nie patrząc na spalanie - wiadomo TURBO i 200 KM musi czasem swoje wypić), ale czy ładnie i chętnie się silnik wkręca? Wiadomo że nie będzie pewnie się kręcił taki jak JTS do 7000 ale czy nawet do tych jego 5000 jak to idzie? Bo wiadomo tez że JTDm jak to diesel to średnio jest chętny żeby się wkręcać (nawet jeśli tylko do 4000 to i tak opornie i męcząco).

    W ogóle w aucie jest dużo ciszej w środku niż w JTDM? O ile słychać już silnik to przyjemnie brzmi (w porównaniu do JTDM)?

    Tak wypytuje bo do TBi mam kawałek drogi i wstępnie chciałbym wiedzieć, czy jest sens jechać oglądać...;-)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pawel_159 Zobacz post
    "Ogólnie auta zawsze serwisuje w ASO ( no chyba że czegoś nie umieją zrobić ;-) ) i chcę by auto możliwie jak najdłużej chodziło jak nowe. Wymieniam wszystkie filtry i wszystkie płyny 2 razy w roku i przed każda trasą. Do tego 2 razy w roku pełen duzy przegląd i na bieżąco wszelkie wymiany, naprawy. Mój 2.0 jest w super stanie..ale wkurza mnie ten diesel. No i wiem ze z czasem zacznie się sypać EGR DPF itd. a nie wywale ekologii bo jeżdże po Europie a tam tego pilnuja".

    Zmień na TBi.
    A jak jest z trwałością turbiny i w ogóle osprzętu (bo tam chyba też jest dwumasa?) ?
    Wiadomo że w dieslu prędzej czy później osprzęt (turbo, wtryski, dwumasa) pada, a jak to jest w TBi? Trwalsze to niż w dieslu czy mniej trwałe?

    Ja w JTDM wymieniałem sprzęgło i dwumasę przy 60.000 km przebiegu bo poprzedni właściciel je przypalił (nie musiałem bo by jeszcze pochodziło, ale nie lubię jeździć czymś nie do końca sprawnym).

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pitek
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16v m-jet 2003, Alfa Romeo 159 SW Ti 1.75 TBI 2011
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Dzięki za odpowiedź zrozumiałym i przyjaznym językiem. Coś mi w taki sposób rozjaśniłeś...
    A co byś powiedział co do porównaniu jeśli chodzi o trwałość, awaryjność itd? JTS vs. TBi.
    Widzisz znalazłem fajnego 2.2 JTS z Selespeedem jak również znalazłem fajnego Tbi z manualem (niestety chyba M32?) - oba z niewielkimi przebiegami w bardzo dobrym stanie. I nie wiem w co pójść. A jechać oglądać każdy nie mam obecnie możliwości.
    Sam bardzo długo szukałem swojego auta (mam 159 TBI SW wersje TI) charakterystyka TBI to właśnie to co najbardziej mi pasowało. Niestety nie mam, żadnego doświadczenia ze skrzynią Selespeed (więc się nie wypowiem) a 2.2 JTS jeździłem u handlarza na jeździe próbnej. W 2,2 JTS żeby mieć jakieś osiągi trzeba kręcić silnikiem na wysokich obrotach - daje to frajdę ale z drugiej strony po przejściu z JTDm'a trzeba się przestawić. Brakuje cholernie tej elastyczności silnika, żeby jechać dynamicznie trzeba jeszcze częściej zmieniać biegi (by utrzymać moc i wysokie oborty). Jeśli chcesz szybko wyprzedzić (na dwupasmówce!) redukcja biegu to mus a w TBI jeśli masz powiedzmy 3 - 3.5 tyś obrotów to po porostu dodajesz gazu i czujesz jak auto wyrywa do przodu.

    poniżej link do charakterystyki silnika (wykres zapożyczyłem ze stronki vtech'a):
    vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Alfa-Romeo-Brera-1750-TBi-200-KM-147-kW.jpg

    Czerwona linia to fabryczny setup (górny wykres to moment obrotowy, dolny to moc)
    Ten nagły spadek mocy który cię interesuje jest przy 5800 obrotów na minutę.

    Co do M32 - mi się wydaję, że większość problemów z tą skrzynią to nieodpowiednia dbałość o nią (fabryka leje za mało oleju i zbyt niskiej jakości - sporo się o tym naczytałem na forum opla), Jest mało odporna na duże przeciążenia (zbyt wysoki moment bliski 400 Nm meczy żelastwo więc każdy kto robi chip tuningi może się spodziewać rozwałki) a co więcej sporo ludzi którzy opisują swoje problemy z nią kupili sprowadzone auta z "polskimi przebiegami" 200 tyś km

    Jeśli chcesz naprawdę fajną automatyczną skrzynie to lepiej nazbierać kasę i kupić coś ze skrzynią DSG - kolega ma Skodę Superb (wiem Skoda fuuuj) 280 konną i przy tej skrzyni to auto wyczynia cuda (5,6 do setki). A jeśli jesteś fanem marki (jak chyba wszyscy tutaj) to najlepiej poczekać parę lat na Alfe Giulia 280 konną ze skrzynia TCT z drugiej ręki (taki jest mój plan już za prę lat ).
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	chip-tuning-Alfa-Romeo-Brera-1750-TBi-200-KM-147-kW.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	93.6 KB
ID:	225030  

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    TBi ma podobną charakterystykę jeśli chodzi właśnie o elastyczność. Przy czym zakres obrotów użytkowych jest dużo większy niż w JTDM. JTS'a można teoretycznie wyżej pokręcić ale za to dół ma dużo gorszy i ciężko będzie Ci się przyzwyczaić, że nie masz efektu kopnięcia (brak nagłego wzrostu momentu).
    Dwumasa w TBi jest tańsza niż w JTDM. Tylko, że ona nie ma tak ciężkiego żywota, jak w Diesel'u głównie z powodu mniejszych drgań i innego przebiegu krzywej momentu. Turbiny też nie zarastają nagarem/sadzą, jak w JTDM a o ich awariach prawie się nie słyszy.
    Ja nie piszę dobrze o TBi dlatego, że akurat mam taką 159... Ja ją kupiłem z tego powodu, że ma dobrą opinię

    Tak, jak powyżej Ci koledzy wspomnieli, przejedź się jednym i drugim bo z pisania innych nie wyobrazisz sobie wrażenia z jazdy. Technicznie TBi plasuje się dużo wyżej niż JTS.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 27-03-2017 o 12:26

  6. #36
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał pitek Zobacz post
    Sam bardzo długo szukałem swojego auta (mam 159 TBI SW wersje TI) charakterystyka TBI to właśnie to co najbardziej mi pasowało. Niestety nie mam, żadnego doświadczenia ze skrzynią Selespeed (więc się nie wypowiem) a 2.2 JTS jeździłem u handlarza na jeździe próbnej. W 2,2 JTS żeby mieć jakieś osiągi trzeba kręcić silnikiem na wysokich obrotach - daje to frajdę ale z drugiej strony po przejściu z JTDm'a trzeba się przestawić. Brakuje cholernie tej elastyczności silnika, żeby jechać dynamicznie trzeba jeszcze częściej zmieniać biegi (by utrzymać moc i wysokie oborty). Jeśli chcesz szybko wyprzedzić (na dwupasmówce!) redukcja biegu to mus a w TBI jeśli masz powiedzmy 3 - 3.5 tyś obrotów to po porostu dodajesz gazu i czujesz jak auto wyrywa do przodu.

    poniżej link do charakterystyki silnika (wykres zapożyczyłem ze stronki vtech'a):
    vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Alfa-Romeo-Brera-1750-TBi-200-KM-147-kW.jpg

    Czerwona linia to fabryczny setup (górny wykres to moment obrotowy, dolny to moc)
    Ten nagły spadek mocy który cię interesuje jest przy 5800 obrotów na minutę.

    Co do M32 - mi się wydaję, że większość problemów z tą skrzynią to nieodpowiednia dbałość o nią (fabryka leje za mało oleju i zbyt niskiej jakości - sporo się o tym naczytałem na forum opla), Jest mało odporna na duże przeciążenia (zbyt wysoki moment bliski 400 Nm meczy żelastwo więc każdy kto robi chip tuningi może się spodziewać rozwałki) a co więcej sporo ludzi którzy opisują swoje problemy z nią kupili sprowadzone auta z "polskimi przebiegami" 200 tyś km

    Jeśli chcesz naprawdę fajną automatyczną skrzynie to lepiej nazbierać kasę i kupić coś ze skrzynią DSG - kolega ma Skodę Superb (wiem Skoda fuuuj) 280 konną i przy tej skrzyni to auto wyczynia cuda (5,6 do setki). A jeśli jesteś fanem marki (jak chyba wszyscy tutaj) to najlepiej poczekać parę lat na Alfe Giulia 280 konną ze skrzynia TCT z drugiej ręki (taki jest mój plan już za prę lat ).
    Dzięki za podpowiedź.
    Niestety Giulia nie wchodzi w grę bo...nie podoba mi się z wyglądu.
    Wiem że prawdopodobnie jest świetna;-) ale mi z wyglądu niestety o 10000000 razy bardziej odpowiada 159.
    159 ma swoje minusy (np. dla mnie największym jest zbyt wysoka pozycja za kierownicą - fotel za mało można obniżyć), ale i tak jestem w stanie jej wybaczyć DUŻO. Giulii bym nie potrafił.

    ;-)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    TBi ma podobną charakterystykę jeśli chodzi właśnie o elastyczność. Przy czym zakres obrotów użytkowych jest dużo większy niż w JTDM. JTS'a można teoretycznie wyżej pokręcić ale za to dół ma dużo gorszy i ciężko będzie Ci się przyzwyczaić, że nie masz efektu kopnięcia (brak nagłego wzrostu momentu).
    Dwumasa w TBi jest tańsza niż w JTDM. Tylko, że ona nie ma tak ciężkiego żywota, jak w Diesel'u głównie z powodu mniejszych drgań i innego przebiegu krzywej momentu. Turbiny też nie zarastają nagarem/sadzą, jak w JTDM a o ich awariach prawie się nie słyszy.
    Ja nie piszę dobrze o TBi dlatego, że akurat mam taką 159... Ja ją kupiłem z tego powodu, że ma dobrą opinię

    Tak, jak powyżej Ci koledzy pisali. Przejedź się jednym i drugim bo z pisania innych nie wyobrazisz sobie wrażenia z jazdy. Technicznie TBi plasuje się dużo wyżej niż JTS.
    Ale TBi chetnie się wkręca? w sensie lepiej dużo od JTDM?

    Ogólnie chyba mnie przekonaliście. ;-) Teraz tylko muszę żonę przekonać...

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Dzięki za podpowiedź.
    Niestety Giulia nie wchodzi w grę bo...nie podoba mi się z wyglądu.
    Wiem że prawdopodobnie jest świetna;-) ale mi z wyglądu niestety o 10000000 razy bardziej odpowiada 159.
    159 ma swoje minusy (np. dla mnie największym jest zbyt wysoka pozycja za kierownicą - fotel za mało można obniżyć), ale i tak jestem w stanie jej wybaczyć DUŻO. Giulii bym nie potrafił.

    ;-)

    - - - Updated - - -



    Ale TBi chetnie się wkręca? w sensie lepiej dużo od JTDM?

    Ogólnie chyba mnie przekonaliście. ;-) Teraz tylko muszę żonę przekonać...
    Przecież to benzyna a nie Diesel... TBi się lepiej wkręca. To inna bajka, którą ciężko opisać słowami. Z tego czytania nic Ci nie przyjdzie. Poszukaj kogoś z TBi a zobaczysz, jaki potencjał ma ten silnik.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 27-03-2017 o 12:32

  8. #38
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Mam wyszukany egzemplarz ale jest daleko...u mnie nikogo nie ma w pobliżu z TBi i nie mam tez czasu szukać bo albo kupie w ciągu paru dni albo nie... wiec pytam tutaj korzystając z przerwy w pracy, bo nie wiem czy jechać 700 km i oglądać TBi czy jechać 600 km w innym kierunku oglądać JTS.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Przecież to benzyna a nie Diesel... TBi się lepiej wkręca. To inna bajka, którą ciężko opisać słowami. Z tego czytania nic Ci nie przyjdzie. Poszukaj kogoś z TBi a zobaczysz, jaki potencjał ma ten silnik.
    Skoro piszesz ze to takie oczywiste bo to benzyna a nie diesel to dochdoze do wniosku, że należałoby wszytskich którzy ytutaj na forum zachwalali i nadal zachwalają diesle powiesić;-) Bo ponoć ten JTDm miał by ctaki super itd...a jak widać juz samego faktu że to diesel wychodzi że tym sie nie powinno na drogach jeździć w ogóle. JTDM w Alfie to mój pierwszy i na pewno ostatni diesel. Nieważne spalanie. Nieważne przebiegi (Robię 25-30 tys rocznie raczej 60-70% trasa 40-30% miasto). Diesel jest beee... Nie kręci się, nie brzmi, nie ma użytecznych obrotów, a do tego obciąża go ekologia i skomplikowanie konstrukcji. Diesel to naprawdę silnik specjalnej troski... No i zaczynają ich nie wpuszczać do miast w Europie. ;-P

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pitek
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16v m-jet 2003, Alfa Romeo 159 SW Ti 1.75 TBI 2011
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Ale TBi chetnie się wkręca? w sensie lepiej dużo od JTDM?
    Może to cię ostatecznie przekona


    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Ogólnie chyba mnie przekonaliście. ;-) Teraz tylko muszę żonę przekonać...
    A pochwal się, która cię zainteresowała? kilka było już tu omawianych na forum miedzy innymi:
    allegro.pl/limitowana-sportowa-alfa-159-ti-1750tbi-skora-navi-i6750338872.html
    Bita, z prawdopodobnie przekręconym licznikiem (na co wskazuje zużycie wnętrza i niechlubna historia handlarza opisana na bez-wypadkowe.net)

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał pitek Zobacz post
    Może to cię ostatecznie przekona




    A pochwal się, która cię zainteresowała? kilka było już tu omawianych na forum miedzy innymi:
    allegro.pl/limitowana-sportowa-alfa-159-ti-1750tbi-skora-navi-i6750338872.html
    Bita, z prawdopodobnie przekręconym licznikiem (na co wskazuje zużycie wnętrza i niechlubna historia handlarza opisana na bez-wypadkowe.net)

    Mnie interesuje ta:

    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6yP7n3.html

    W moim przypadku wchodzi w grę jedynie sedan. Nie podoba mi się Sportwagon.
    Ostatnio edytowane przez Fawkes ; 27-03-2017 o 13:17

Podobne wątki

  1. Porównanie 147 GTA vs GT 3.2
    Utworzone przez Kamien w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 28-01-2017, 20:24
  2. [159] Porównanie Radio-Nawigacja Alfa 159-Prośba
    Utworzone przez Patrol1987 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-05-2016, 10:20
  3. Niebanalne kompakty - Porównanie: Seat Leon II, Honda Civic VIII, Alfa Romeo 147
    Utworzone przez adventure w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 21:05
  4. Alfa Romeo 164- porównanie dwóch "przypadkowych" m
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-03-2008, 13:37
  5. Porównanie alfa 156 1.8 vs mondeo 1.8
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-11-2007, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory