Sam bardzo długo szukałem swojego auta (mam 159 TBI SW wersje TI) charakterystyka TBI to właśnie to co najbardziej mi pasowało. Niestety nie mam, żadnego doświadczenia ze skrzynią Selespeed (więc się nie wypowiem) a 2.2 JTS jeździłem u handlarza na jeździe próbnej. W 2,2 JTS żeby mieć jakieś osiągi trzeba kręcić silnikiem na wysokich obrotach - daje to frajdę ale z drugiej strony po przejściu z JTDm'a trzeba się przestawić. Brakuje cholernie tej elastyczności silnika, żeby jechać dynamicznie trzeba jeszcze częściej zmieniać biegi (by utrzymać moc i wysokie oborty). Jeśli chcesz szybko wyprzedzić (na dwupasmówce!) redukcja biegu to mus a w TBI jeśli masz powiedzmy 3 - 3.5 tyś obrotów to po porostu dodajesz gazu i czujesz jak auto wyrywa do przodu.
poniżej link do charakterystyki silnika (wykres zapożyczyłem ze stronki vtech'a):
vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Alfa-Romeo-Brera-1750-TBi-200-KM-147-kW.jpg
Czerwona linia to fabryczny setup (górny wykres to moment obrotowy, dolny to moc)
Ten nagły spadek mocy który cię interesuje jest przy 5800 obrotów na minutę.
Co do M32 - mi się wydaję, że większość problemów z tą skrzynią to nieodpowiednia dbałość o nią (fabryka leje za mało oleju i zbyt niskiej jakości - sporo się o tym naczytałem na forum opla), Jest mało odporna na duże przeciążenia (zbyt wysoki moment bliski 400 Nm meczy żelastwo więc każdy kto robi chip tuningi może się spodziewać rozwałki) a co więcej sporo ludzi którzy opisują swoje problemy z nią kupili sprowadzone auta z "polskimi przebiegami" 200 tyś km
Jeśli chcesz naprawdę fajną automatyczną skrzynie to lepiej nazbierać kasę i kupić coś ze skrzynią DSG - kolega ma Skodę Superb (wiem Skoda fuuuj) 280 konną i przy tej skrzyni to auto wyczynia cuda (5,6 do setki). A jeśli jesteś fanem marki (jak chyba wszyscy tutaj) to najlepiej poczekać parę lat na Alfe Giulia 280 konną ze skrzynia TCT z drugiej ręki (taki jest mój plan już za prę lat

).