Strona 7 z 17 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 161

Temat: Porównanie Alfa 159 1.75 TBi vs. 2.2 JTS

  1. #61
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Fawkes,

    Wątek zmienia się w Dynastię - napisz, co jest dla Ciebie najistotniejsze; ma zapierdzielać, ma mniej zapierdzielać, ale w szerszym zakresie obrotów? Jeździsz 2 razy w roku do ASO, a obawiasz się kosztów utrzymania? Spalanie nie jest istotne, a jeśli TBi będzie wciągać 13-14l/100km przełkniesz to? Ustal priorytety.

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel_159 Zobacz post
    Fawkes,

    Wątek zmienia się w Dynastię - napisz, co jest dla Ciebie najistotniejsze; ma zapierdzielać, ma mniej zapierdzielać, ale w szerszym zakresie obrotów? Jeździsz 2 razy w roku do ASO, a obawiasz się kosztów utrzymania? Spalanie nie jest istotne, a jeśli TBi będzie wciągać 13-14l/100km przełkniesz to? Ustal priorytety.
    Też mi się takie gdybanie na forum średnio widzi... Co człowiek to inna opinia. Jak bym słuchał innych to pewnie bym miał pod domem golfa czwartego 1,9 SDI i sharana TDI zamiast Lancii. Chwała Bogu mam inne podejście do tych spraw.
    Skoro w JTDM przeszkadza dźwięk a do tego pali 9 litrów (jak wspomniałeś przez styl jazdy) to nie licz, że TBi albo JTS spali średnio 11. To utopia jeśli będziesz chciał je ciągnąć po obrotach. Ale skoro koszt 100 km nie gra wielkiej roli to szukaj w okolicy kogoś z tym silnikami i pojeździj trochę.

  3. #63
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Dzizaz, można pojechać do tunera i JTDm będzie ciągnął do 4k rpm, a że skrzynia jest dłuższa to inaczej przekłada się to na prędkości na blacie. Z dźwiękiem silnika (słabym w JTDm) i odczuciami dyskutować nie sposób, ale nie popadajmy w szaleństwo - jeśli powyżej 100km/h słychać, że to klekot, to może warto zmienić ASO. Jeśli to nie pomoże - są alternatywy, jest budżet.

  4. #64
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    A co do spalania to nie będzie to aż 40 czy 50%, gdyż mi JTDM pali średnio 9 litrów (bo niestety ja jeżdżę dieslem jak benzyną bo inaczej to wg mnie nie jest jazda - lubię obroty) więc jak przeję na 11 w Tbi to praktycznie żadna różnica.
    Jeśli JTDm pali ci 9 litrów to nie spodziewaj się spalania mniejszego niż 13 litrów w turbo benzynie.

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Oczywiście zaraz ktoś napisze, że w jego aucie nic tych rzeczy nie miało nigdy miejsca i tylko leją benzynę i czasem wymieniają olej. Tylko ciekawe skąd tyle tematów z wiecznie powracającymi usterkami w JTS?
    To akurat słaby argument bo na forum 159 tematów o JTS jest pewnie w okolicach 5% tego co o JTDm (strzelam z tymi procentami, ale jest tego naprawdę mało w porównaniu do JTDm). Oczywista oczywistość, że udział JTS na forum jest też niewielki. Ale fakt, że Tomek nie lubi tych silników jest mocniejszym argumentem i ja sam niestety zrezygnowałem z 159, bo nie miała rozsądnego i dostępnego silnika benzynowego.

  5. #65
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Ty tak serio? 230 Nm dostępne od 4500 ma pobić elastyczność JTDM'a z momentem 360 Nm dostępnym od 1750 obr?! Spróbuj tym autem wyprzedzić Tira przy 90 na V biegu...
    To nie mechanicy mają alergię na JTS'a tylko JTS został konstrukcyjnie w wielu miejscach spartolony.
    No tak, tylko kto jeździ 90k/h na 5 biegu?
    Ja piątkę wrzucam najwcześniej przy 100 km/h a przeważnie dopiero koło 110. No i jeśli wyprzedzam to raczej redukuję bieg, to jest zdrowsze dla silnika niż tzw. duszenie momentu...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pawel_159 Zobacz post
    Fawkes,

    Wątek zmienia się w Dynastię - napisz, co jest dla Ciebie najistotniejsze; ma zapierdzielać, ma mniej zapierdzielać, ale w szerszym zakresie obrotów? Jeździsz 2 razy w roku do ASO, a obawiasz się kosztów utrzymania? Spalanie nie jest istotne, a jeśli TBi będzie wciągać 13-14l/100km przełkniesz to? Ustal priorytety.
    Po pierwsze, nie przeszkadza mi że wątęk to Dynastia...

    Po drugie, ma zapierdzielać zawsze i wszędzie w najszerszym możliwym zakresie obrotów i ma równo ciągnąć.

    Po trzecie, nie boje się kosztów utrzymania, ale chodzi mi o trwałość silnika, bo nie lubię w kółko czegoś naprawiać... auto ma jeździć a nie stać na warsztatach!

    Po czwarte, priorytetem jest trwałość i performance na równi, może z delikatną przewagą performance.

  6. #66
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Czyli jadąc Dieslem wrzucasz 4. bieg przy 110 km/h oczekując lepszego przyspieszenia? Mały tip - zostaw go na 5., but i zobacz, co się wydarzy.

  7. #67
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel_159 Zobacz post
    Dzizaz, można pojechać do tunera i JTDm będzie ciągnął do 4k rpm, a że skrzynia jest dłuższa to inaczej przekłada się to na prędkości na blacie. Z dźwiękiem silnika (słabym w JTDm) i odczuciami dyskutować nie sposób, ale nie popadajmy w szaleństwo - jeśli powyżej 100km/h słychać, że to klekot, to może warto zmienić ASO. Jeśli to nie pomoże - są alternatywy, jest budżet.
    JTDm ciągnie w miarę do 4000 RPM, ale to jest tylko 4000 więc bez przesady, ale nie można tego nazwać dużym zakresem obrotów użytecznych.
    Powyżej 100km/h nie słychać klekotu, ale dźwięk jest i tak brzydki. W najgorszej benzynie jest 1000% lepszy.
    Mnie ten klekot dobija przy niskich obrotach, zwłaszcza jak stoję albo gdy ruszam (to jest nie do zniesienia - jakby auto zaraz miało umrzeć), no i właśnie w okolicach 4000 RPM, kiedy znów auto po prostu wyje bo nie może więcej.

  8. #68
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    W Tbi na 6 biegu masz 2000 przy prędkości 90km/h . Możesz lub nie musisz zrzucić mu bieg lub dwa. Ale nawet z tym szóstym biegiem sprawnie wyprzedzisz wspomnianego Tira.

  9. #69
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Przecież masz miód malinę 80k km przebiegu, 2 razy w roku w ASO i nic się nie dzieje - skąd obawy o trwałość?

  10. #70
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel_159 Zobacz post
    Czyli jadąc Dieslem wrzucasz 4. bieg przy 110 km/h oczekując lepszego przyspieszenia? Mały tip - zostaw go na 5., but i zobacz, co się wydarzy.
    Sprawdzałem to wielokrotnie. Odczucia są słabe..bo dźwięk silnika jakbym auto dusił... Jak wciskałem w wolnossącym wysokoobrotowym japończyku z redukcją na 4 lub 3 to aż miło się wkręcał i ochoczo ruszał do pracy, a tu takie wycie basowe i zero emocji...może to i czasem ciągnie ale odczucia mam jakbym po emerycku dusił biedaka.

Podobne wątki

  1. Porównanie 147 GTA vs GT 3.2
    Utworzone przez Kamien w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 28-01-2017, 20:24
  2. [159] Porównanie Radio-Nawigacja Alfa 159-Prośba
    Utworzone przez Patrol1987 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-05-2016, 10:20
  3. Niebanalne kompakty - Porównanie: Seat Leon II, Honda Civic VIII, Alfa Romeo 147
    Utworzone przez adventure w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 21:05
  4. Alfa Romeo 164- porównanie dwóch "przypadkowych" m
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-03-2008, 13:37
  5. Porównanie alfa 156 1.8 vs mondeo 1.8
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-11-2007, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory