
Napisał
Tomek_KRK
No to tak - z benzynówek najtrwalszy jest TBi. To załatwiamy temat priorytetu trwałości. Osiągi lepsze ma V6, ALE to jest tylko przy założeniu, że nie chipujesz TBI. Więc ten parametr performance jest na 2 miejscu jeśli chodzi o silniki 159-ki w ogóle, a po chipie - na pierwszym. Co do pracy w najszerszym możliwym zakresie obrotów - tutaj też nie ma co gdybać, bo tylko TBI ma turbinę, a reszta to wolnossaki. I ta turbina daje bardzo dużo elastyczności, czyli zapierdzielania w możliwie szerokim zakresie obrotów. A jeśli nie boisz się kosztów utrzymania to o tym nie ma co pisać, chociaż TBI też wypada tu najkorzystniej.
TBI ma jedną wadę. A właściwie dwie. Jak dla mnie - mógłby się trochę wyżej kręcić, to piewsza wada, a druga - jest droższy w zakupie, niż JTS. I tyle.
Jeśli kogoś stać - to wybór jest nie tyle prosty, co wręcz oczywisty.