Strona 14 z 17 PierwszyPierwszy ... 4567891011121314151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 161

Temat: Porównanie Alfa 159 1.75 TBi vs. 2.2 JTS

  1. #131
    makarov
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post

    i to ma być miarą bezawaryjności?
    Elektrozaworach, elektrozaworach i jeszcze raz - elektrozaworach - jeżdżę na tych elektrozaworach od ponad pół roku - czytaj i staraj się rozumieć, co jest napisane!!!

    Dlatego uważam, że opowiadanie o awaryjności JTS-a, ze względu na elektrozawory, to jest próba "wywoływania duchów".

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    to nawet sporo cięższa 159 powinna mieścić się w granicach 8 litrów.
    To, ja już nic nie rozumiem, mam 1,9 JTS i nawet przy przejazdach ze stałą prędkością 120 km/h, średnie zużycie, to jest nie mniej niż 9 litrów - i to, nie ma nic, do techniki jazdy, wystarczy utrzymywać stałą prędkość, albo włączyć tempomat.
    Ostatnio edytowane przez makarov ; 31-03-2017 o 10:15

  2. #132
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Ja będę trzymał się tematu

    TBi powinien mniej palić od 2.2 JTS ale pod warunkiem, że kierowca potrafi jeździć samochodem z silnikiem downsizingowym.
    Przy normalnej jeździe nie zmieniamy przełożeń tak wysoko jak wolnossaku tylko w granicach uzyskania maksymalnego momentu (w TBI pewnie trochę wyżej bo maksymalny moment łapie ekstremalnie nisko). Jeśli ja korzystając z tej zasady nigdy nie dochodzę na drogach krajowych - starając się trzymać przelotową prędkość 120km/h jeśli oczywiście są ku temu dobre warunki (średnia z trasy wychodzi wtedy między 70 a 80 km/h) - do 7 litrów a koledzy w Giuliettach z TBI mają w trasie spalanie o około pół litra wyższe, to nawet sporo cięższa 159 powinna mieścić się w granicach 8 litrów.
    Narzekanie na bezpłciowość TBI w sedanie klasy D jest nie na miejscu - biorąc pod uwagę, że nie jest to topowa wersja a jedynie zwinny samochód o średniej mocy do komfortowego przemieszczania się dla mężczyzn w średnim wieku - ma być w nim cicho a silnik może jedynie o sobie delikatnie przypominać na wyższych obrotach. TBI idealnie wpisuje się w charakter sedana, fatalny klekot fiatowskich diesli już nie bardzo...
    Jeśli ktoś potrzebuje więcej sportowych wrażeń od wozu to lepiej wybrać Giuliettę Veloce TBI 240KM - brzmi o niebo lepiej, wyżej się kręci, ma dwusprzęgłowy automat o robi setkę w 6 sekund.
    https://www.youtube.com/watch?v=pefKu5yaToo
    Na tym filmiku można posłuchać jak brzmi TBI w Giulietcie.
    Czyli jak zmieniać biegi w takim silniku? Zwłaszcza benzynowym?

    Ja w JTDM raczej zawsze dochodzę tak minimum do 3000 (na niskich biegach 1-2 raczej tak do 2700, a na wyższych wyżej) i ogólnie staram się żeby obroty przy zmianie nie spadały poniżej własnie maksymalnego momentu czyli w 2.0 JTDM żeby nie spadły poniżej 1750. Ponoć tak najlepiej dla dwumasy. Silnik co prawda przy niższych biegach nie brzmi powalająca koło tych własnie 2700-3000 RPM...

    Czy coś robię źle?

    P.S. Niestety Giulietta w moim przypadku odpada bo po prostu mi się nie podoba.
    Ostatnio edytowane przez Fawkes ; 31-03-2017 o 10:24

  3. #133
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Jarocin, Poznan
    Auto
    Alfa 147 1.9 jtdm 16v 150km fl, Alfa Giulietta 2016 1.4 M-Air.
    Postów
    107

    Domyślnie

    Mimo wszystko polecam przejechać się Giuliettą QV lub Veloce. Jest dla mnie lepszym samochodem od 159 i za 60 000 zł dostaniesz świeższy egzemplarz, który mniej straci na wartości niż 159.

  4. #134
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adam K. Zobacz post
    Mimo wszystko polecam przejechać się Giuliettą QV lub Veloce. Jest dla mnie lepszym samochodem od 159 i za 60 000 zł dostaniesz świeższy egzemplarz, który mniej straci na wartości niż 159.
    Nie czytałeś uważnie... NIE PODOBA MI SIĘ. Wg mnie jest wręcz paskudna. Co więcej, moja żona uważa identycznie, a ponoć te MUMINY były projektowane pod kobiety. ;-)

    Wartość nie jest tak istotna dla mnie jak frajda z jazdy... a w Giuletcie to wstyd się pokazać. Z tego samego względu odpada Giulia.

  5. #135
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    ... wstyd się pokazać. Z tego samego względu odpada Giulia.

    Uuu to pojechałeeeś ! prowokacja ? aby znów wątek poszedł w inną stronę ? bo chyba nikt z oczyma i jakotakim choćby poczuciem smalku poważnie tego powiedzieć nie może.
    `
    Ale abstrachując już od upodobań, skoro Giulia odpada tylko z powodu "że się nam nie podoba" , a nie finansowych, to o czym w ogóle mowa - 159 z 3,2 V6 i koniec. Trudno, nie jest to Bussso, ale przynajmniej coś konkretnego pojemnościowo i wolnossącego. Różnica używki - w odniesieniu do ceny Giulii pokryje różnicę w spalaniu na kilka dobrych lat i hajda, masz wóz który Ci się podoba, z najmocniejszym wolnnossącym (jaki by nie był ale jednak ma to wszelkie zalety wolnossącego i dużej pojemności silnika) silnikiem, problem wyboru odpada, Admin nie będzie musiał znów czystki robić, jak zejdzie na styl Giulii teraz wątek niechcący

  6. #136
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Uuu to pojechałeeeś ! prowokacja ? aby znów wątek poszedł w inną stronę ? bo chyba nikt z oczyma i jakotakim choćby poczuciem smalku poważnie tego powiedzieć nie może.
    `
    Ale abstrachując już od upodobań, skoro Giulia odpada tylko z powodu "że się nam nie podoba" , a nie finansowych, to o czym w ogóle mowa - 159 z 3,2 V6 i koniec. Trudno, nie jest to Bussso, ale przynajmniej coś konkretnego pojemnościowo i wolnossącego. Różnica używki - w odniesieniu do ceny Giulii pokryje różnicę w spalaniu na kilka dobrych lat i hajda, masz wóz który Ci się podoba, z najmocniejszym wolnnossącym (jaki by nie był ale jednak ma to wszelkie zalety wolnossącego i dużej pojemności silnika) silnikiem, problem wyboru odpada, Admin nie będzie musiał znów czystki robić, jak zejdzie na styl Giulii teraz wątek niechcący
    Nie, to nie prowokacja. Giulia wg mnie nijak się ma z wyglądu do 159... 159 bije każde auto wg mnie...same reflektory to robią;-)
    Koniec offtopu.;-)

  7. #137
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar strzelec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    SD
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4, Alfa Romeo 159 2.0 Mondeo Hybryd Vigniale
    Postów
    533

    Domyślnie

    Tak jak by 159 na kolach 17 i seryjnym zawiasie wygladala bog wie jak. Cieawe czy kolega widzial Giuli na zywo, ze pisze takie bzdury.

  8. #138
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał strzelec Zobacz post
    Tak jak by 159 na kolach 17 i seryjnym zawiasie wygladala bog wie jak. Cieawe czy kolega widzial Giuli na zywo, ze pisze takie bzdury.
    Widział. Siedział. Nie jechał.

    Naprawdę chcecie znów robić offtop...i to w dodatku o gustach...gdzie to nie ma najmniejszego sensu.?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Uuu to pojechałeeeś ! prowokacja ? aby znów wątek poszedł w inną stronę ? bo chyba nikt z oczyma i jakotakim choćby poczuciem smalku poważnie tego powiedzieć nie może.
    `
    Ale abstrachując już od upodobań, skoro Giulia odpada tylko z powodu "że się nam nie podoba" , a nie finansowych, to o czym w ogóle mowa - 159 z 3,2 V6 i koniec. Trudno, nie jest to Bussso, ale przynajmniej coś konkretnego pojemnościowo i wolnossącego. Różnica używki - w odniesieniu do ceny Giulii pokryje różnicę w spalaniu na kilka dobrych lat i hajda, masz wóz który Ci się podoba, z najmocniejszym wolnnossącym (jaki by nie był ale jednak ma to wszelkie zalety wolnossącego i dużej pojemności silnika) silnikiem, problem wyboru odpada, Admin nie będzie musiał znów czystki robić, jak zejdzie na styl Giulii teraz wątek niechcący
    Niestety nie znajdę V6 z rocznika po 2010 roku i z małym przebiegiem... dlatego rozmowa jest o 2.2. i Tbi.

  9. #139
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    E tam, wymówki, na szybko wrzucone w ogłoszenia z Europy widzę że są. Nie wspominając o nieco starszych, różnica roku czy dwóch, przy 7mio letnim aucie ?. Przebieg, przy używanym 7 lat? to prawie 10cio latki już. Ale przecież nikt Ci nie będzie wyszukiwał. Jak i nikt za Ciebie się nie przejedzie Tbi i JTS i nie opowie o charakterystyce silnika, bo jak Giulia -to wstyd się w niej pokazać, to może i Tbi się koledze wyda mega ekscytujace, żywe, brzmiące i jeszcze wysokoobrotowe, kto wie
    Przepraszam za uszczypliwości, ale naprawdę nie uda się opowiedzieć charakteru silnika. Znaleźć, wsiadać i jechać.

  10. #140
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    E tam, wymówki, na szybko wrzucone w ogłoszenia z Europy widzę że są. Nie wspominając o nieco starszych, różnica roku czy dwóch, przy 7mio letnim aucie ?. Przebieg, przy używanym 7 lat? to prawie 10cio latki już. Ale przecież nikt Ci nie będzie wyszukiwał. Jak i nikt za Ciebie się nie przejedzie Tbi i JTS i nie opowie o charakterystyce silnika, bo jak Giulia -to wstyd się w niej pokazać, to może i Tbi się koledze wyda mega ekscytujace, żywe, brzmiące i jeszcze wysokoobrotowe, kto wie
    Przepraszam za uszczypliwości, ale naprawdę nie uda się opowiedzieć charakteru silnika. Znaleźć, wsiadać i jechać.
    Mnie interesuje auto krajowe.

Podobne wątki

  1. Porównanie 147 GTA vs GT 3.2
    Utworzone przez Kamien w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 28-01-2017, 20:24
  2. [159] Porównanie Radio-Nawigacja Alfa 159-Prośba
    Utworzone przez Patrol1987 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-05-2016, 10:20
  3. Niebanalne kompakty - Porównanie: Seat Leon II, Honda Civic VIII, Alfa Romeo 147
    Utworzone przez adventure w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 21:05
  4. Alfa Romeo 164- porównanie dwóch "przypadkowych" m
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-03-2008, 13:37
  5. Porównanie alfa 156 1.8 vs mondeo 1.8
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-11-2007, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory