Strona 131 z 186 PierwszyPierwszy ... 3181121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141181 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,301 do 1,310 z 1859

Temat: Interfejsy diagnostyczne

  1. #1301
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    AlfaOBD łączyć się nie chce. "Wtyczkę" mam ELM i tak też mam ustawione w Alfa OBD. Prędkości transmisji nie mogę znaleść - gdzie to jest? Czy mam zmienić nr. portu?? Rezystor nie sprawdzony, jutro będę miał multimetr. Parowanie z telefonem poprzez PIN, pasuje tradycyjnie 1234.

    Torque łączy się nawet sprawnie ale nie mogę znaleść żadnych danych dotyczących DPF. Zczytuje mi jakieś pierdółki, temperaturę, obroty, pozycje pedału gazu i inne duperelki.

    "DPF Monitor dla Alfa" łączy się, odczytuje jakieś dane, ale stopień zatkania mam cały czas 0% a cała reszta danych tylko w wersji PRO. Nawet bym zapłacił, ale wersja FREE ponoć ma wskazywać stopień zatkania, a u mnie zero. Inwestować w ciemno?

    Asus z Androidem - czasem brak ągonków

  2. #1302
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    ledwo wczoraj odpowiadałem na te same pytania możliwe że w innym wątku. Interface baudrate, bodajże 2 pozycje poniżej wyboru typu Interfejsu w AlfaOBD, ludze co z Wami, ogardnijcie się trochę sami jak już się podpowiedziało że takie coś jest i już drugi nie widzi.
    czy po parowaniu miales osobne zapytanie o dodanie do zaufanych urządzń (Security Lock, czasem w Androidzie nie wyskakuje tylko jest ikonka kłódki w pasku na górze, trzeba potwierdzić (tak przynajmniej miałem w 3 różnych telefonach z różnymi kompilacjami Androida przez ostatnie parę lat)).

    żadnego portu na Androidzie się nie ustawia dla interfejsu BT.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #1303
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał medork Zobacz post
    Torque łączy się nawet sprawnie ale nie mogę znaleść żadnych danych dotyczących DPF. Zczytuje mi jakieś pierdółki, temperaturę, obroty, pozycje pedału gazu i inne duperelki.
    A jesteś pewien, że te wskazania są poprawne?

    Cytat Napisał medork Zobacz post
    "DPF Monitor dla Alfa" łączy się, odczytuje jakieś dane, ale stopień zatkania mam cały czas 0% a cała reszta danych tylko w wersji PRO. Nawet bym zapłacił, ale wersja FREE ponoć ma wskazywać stopień zatkania, a u mnie zero. Inwestować w ciemno?
    Nie, nie inwestuj - w darmowej wersji powinno pokazywać stopień zatkania, i chyba jeszcze jakieś jedno wskazanie.
    Ewidentnie jest jakiś problem z połączeniem, DPF Monitor po wybraniu sparowanego urządzenia (czyli ELM BT), powinien automatycznie się łączyć - tam nie ma żadnych ustawień.

  4. #1304
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Mam pytanko, czy do podłączenia się z airbag w AR 159 wystarczy vgate od pmfactory przystosowany pod fiat/alfa i adapter typ 1 ? Mam kkl i zarejestrowaną wersję MES i na airbag to za mało

  5. #1305
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    wystarczy ELM bez adaptera. na stronie MESa masz wszystko opisane tu http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx dla każdego auta. legenda na górze po prawej stronie.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 10-04-2017 o 22:35
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #1306
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    Kontaktowałem się z Pmfactory. Mimo że w opisie aukcji jak byk jest Alfa 159, interfejs musi być modyfikowany. "Proszę przysłać, wywalimy rezystor i przeprogramujemy pic-a" (??) cokolwiek miało by to znaczyć. Wysłałem, odesłali i wszystko działa. Wszystkie programy łączą się bez problemów.

    Asus z Androidem - czasem brak ągonków

  7. #1307
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    Dobrze że w końcu masz problem rozwiązany.
    Gadałem parę tygodni temu z gościem z PMFactory, i powiedział że w Chinach zamawia wersje specjalnie bez rezystora (bo takie działają w każdym aucie), ale że Chińczyki przysyłają czasem z rezystorem. Co do PICa - to popularny mikrokontroler, widocznie na nim jest zrobiony interfejs. Zgaduje, może gość ma jakąś nowszą wersję wsadu dla PICa z jakimiś drobnymi poprawkami, rozwiązaniem problemów z niektórymi autami i Ci ją wgrał przy okazji.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  8. #1308
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Witam.
    Kupiłem niedawno 159 1.9 8V
    Mam niebieski KKL z przełącznikamo od viakena bo został mi po 156 ale w sumie niewiele mogę sprawdzić.
    Kupując 159 dostałem ELM 327 od poprzedniego własciciela.
    Generalnie jest pod VAGa bo płytka ze sterownikami jest pod scantool
    Nim mogłem się tylko w zasadzie połączyć z silnikiem.
    Zadna centralka wiecej nie odpowiedziała a chodzi m.in. o inspekcję olejowa i dzwięk zapięcia pasów.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P4160731.jpg
Wyświetleń:	44
Rozmiar:	121.6 KB
ID:	226454

    Na zdjeciu jest zaznaczony rezystor, który trzeba wyrzucić tak??

    Czy trzeba odinstalować fejsa i ponownie go zaistalowac bo usunięciu rezystora??
    Które piny trzeba zmostkować żeby nie bawić się z adapterami np typ 1
    Chodzi mi szynę CANKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P4160737.jpg
Wyświetleń:	46
Rozmiar:	66.6 KB
ID:	226455

    Rozebrałem go i wychodzi na to, że mam wywalić rezystor
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  9. #1309
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    najprawdopodobniej to ten rezystor,upewnij sie ze polaczenia ida do pinow 6 i 14 zlacza.

    po usunieciubrezystora nic nie przeinstalowujesz.

    adapter typ 1 jest akurat troche bardziej zakrecony i ja stosowalbym adapter, kosztuje 15-20zl. w razie czego na stronie mesa sa schematy w zakladce supported vehicles

  10. #1310
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie

    Po przesiadce na Windows 10 wychodzi na to, że muszę zwrócić uwagę na problem z PMFactory (chociaż dotyczy to pewnie 99.9% interfejsów na rynku). W10 ma nowsze sterowniki do chipa PL2303 i okazuje się, że jeżeli krzem jest podróbką to drivery potrafią to obecnie wykryć i trzeba kombinować z instalacją starszych wersji. Rozumiem, że jest to chinszczyzna, a funacjonalnie niby to samo, ale niesmak pozostał. W końcu podrobionego wahacza nikt z nas by przecież nie chciał dostać.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Interfejsy diagnostyczne ODB2 dla Gilietta pod wspólpracę ze smartfonem
    Utworzone przez barnio w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-05-2015, 16:31
  2. [Giulietta] Interfejsy diagnostyczne Giulietta
    Utworzone przez arturo132 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-11-2013, 08:50
  3. czy te interfejsy się czymś różnią? (obd2)
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory