Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #12401
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mks
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Giulia Veloce '24
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    pogooglowałem, i w niemczech w 2005r 1.9JTDM16V distinctive kosztował EUR29700. Dziś Giulia 2.2d Super 180KM MT6 kosztuje EUR37400. Zakładając że to podobne modele (średni diesel, dziś auta są mocniejsze niż 12lat temu w tej samej klasie cenowej, więc myślę że właściwy wybrałem), to 159 po uwzględnieniu inflacji miałby kosztować EUR34155, a zatem Giulia jest droższym samochodem o ok 10% -
    To jest na pewno czynnik który działa trochę na niekorzyść sprzedaży Giuli, mniej sprzedaje się aut Premium niż normalnych (ale się na nich więcej zarabia (przynajmniej powinno), więc wychodzi dobrze).
    Też z ciekawości pogooglowałem
    BMW 320d netto w 2006 roku kosztowało 28320EUR netto, natomiast obecnie kosztuje 33320EUR netto co daje wzrost o 17,6%. A jeśli porównać ceny brutto jest jeszcze gorzej bo jest to 32850EUR vs. 39650 co daje wzrost cen brutto o 20,7% (MwSt wynosił w 2006 roku 16% natomiast obecnie 19%)

    A defacto jest to ten sam samochód - w przypadku BMW nie dokonała się taka rewolucja jak w przypadku porównania Giulia vs 159.
    Zauważ też, że różnica cenowa między BMW a Alfą patrząc na to co wygooglowaliśmy jest praktycznie niezmienna - mimo, że obecnie Alfa Romeo Giulia jest dużo bardziej podobne do BMW i może z nim konkurować w przeciwieństwie do 159.

  2. #12402
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał mks Zobacz post
    Też z ciekawości pogooglowałem
    BMW 320d netto w 2006 roku kosztowało 28320EUR netto, natomiast obecnie kosztuje 33320EUR netto co daje wzrost o 17,6%. A jeśli porównać ceny brutto jest jeszcze gorzej bo jest to 32850EUR vs. 39650 co daje wzrost cen brutto o 20,7% (MwSt wynosił w 2006 roku 16% natomiast obecnie 19%)

    A defacto jest to ten sam samochód - w przypadku BMW nie dokonała się taka rewolucja jak w przypadku porównania Giulia vs 159.
    Zauważ też, że różnica cenowa między BMW a Alfą patrząc na to co wygooglowaliśmy jest praktycznie niezmienna - mimo, że obecnie Alfa Romeo Giulia jest dużo bardziej podobne do BMW i może z nim konkurować w przeciwieństwie do 159.
    Nie wiedziałem o zmianie MwSt co zjada te 3% z mojej analizy, po BMW wydaje się że może też inflacja była trochę większa (przynajmniej w przypadku samochodów), ciągle jednak widać że Giulia jest dziś droższa o 26% wg 159, a w przypadku BMW było to 20.7%, czyli Giulia podrożała o ponad 5% wg 159. Różnica się zmniejszyła z 3 do 2 tyś przy porównywaniu do modelu BMW jaki wybrałeś (podstawowy?) mimo wzrostu ceny o 20% (gdyby alfa trzymała poziom to różnica tez powinna o tyle wzrosnąć)

    W każdym razie, czy to 5% czy 10%, jest bliżej cen BMW niż była 159, stąd potencjalnie trochę mniej ludzi sobie na nią pozwoli - kupa ludzi kupuje na zasadzie potrzebuję to i to takie wchodza w grę bo mi się podobają, ale potem kupuje kto da najtaniej, i nie patrzy na carbony, aluminimum, cuore sportivo, historię itp.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #12403
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Az tak Was te ceny bola, ze ciagle tylko o nich naginacie? Serio nie ma normalnych tematow tylko wciaz kasa, kasa i kasa.
    Kosztuje tyle ile kosztuje. Nie podoba sie, nie kupuj idz po passata albo insignie.. ewentualnie kup se giuliette i skoncz narzekac bo to zaczyna poprostu ludzi irytowac. 159 a Giulia to orzepasc nawet gdyby byla do dzis produkowana.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #12404
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    dokladnie, a na zachodzie jak pisalem giulia dzis kosztuje ok 38tys euro,a porownywalna 159 kosztowala 10-12 lat temu 30, to znacznie wiecej niz inflacja w strefie euro i wynika z tego ze giulia jest autem premium (troche tanszym premium niz bmw czy audi), a 159 nie bardzo nim byla (byla w gornym przedziale aut sredniej klasy)
    Dużo zależy od tego jakie wersje porównujemy. Nikt nie oczekuje, że znacznie nowocześniejsza Giulia będzie kosztowała tyle samo, co 159-ka 10 lat temu, ale cena dodatkowego wyposażenie, bez którego wstyd wyjechać z salonu, znacznie podnosi cenę zakupu sensownie wyposażonego auta. W 2008 roku, gdy kupowałem wersję Distinctive z automatem, dopłacałem jedynie za ksenony i czujniki parkowania. Według cen katalogowych w euro takie auto kosztowało wtedy 36 tys. euro. Gdybym chciał dzisiaj skonfigurować podobnie wyposażoną Giulie, to według włoskiego cennika, musiałbym wydać około 50 tys. euro, a to daje prawie 40% wzrost ceny. Czy dotychczasowi nabywcy 159-ki są gotowi wydać taką kasę na nową Alfę? Śmiem wątpić.

    Producent może zarabiać albo na większej marży za każdy sprzedany egzemplarz, albo na większej liczbie egzemplarzy sprzedanych z niższą marżą. FCA wybrało teraz tą pierwszą opcję, a jednocześnie chce sprzedawać 400 tys. sztuk aut na rok, tylko rok wykonanie tego planu trochę się przesuwa, bo najpierw była mowa o 2018 roku, a ostatnio czytałem, że to są teraz plany na 2020 rok, gdy dojdą już kolejne modele. Pożyjemy, zobaczymy.

    Ja nadal uważam, że obcinanie standardowego wyposażenia w podstawowych modelach (Giulia, Super) jest błędną polityką sprzedażową FCA, ale ja jestem tylko drobnym potencjalny klientem dużego koncernu, dla którego 17" felgi i fotele ze skaju nie stanowią niczego istotnego, co uzasadniałoby nazwę Super. Do wersji 159 Distinctive jeszcze dużo brakuje. Dodatkowe wyposażenie w standardzie stanowi dla producenta ok. 10% ceny oferowanej jako wyposażenie dodatkowe dla klienta. To najtańszy (dla producenta) sposób na zwiększenie wolumenu sprzedaży, ale wtedy spada marża, bo nikt już nie będzie płacił dodatkowo za nawigację po 10 tys. zł (w 159 nawigacja była w standardzie Distinctive).
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  5. #12405
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Az tak Was te ceny bola, ze ciagle tylko o nich naginacie? Serio nie ma normalnych tematow tylko wciaz kasa, kasa i kasa.
    Kosztuje tyle ile kosztuje. Nie podoba sie, nie kupuj idz po passata albo insignie.. ewentualnie kup se giuliette i skoncz narzekac bo to zaczyna poprostu ludzi irytowac. 159 a Giulia to orzepasc nawet gdyby byla do dzis produkowana.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    do mnie ten tekst :"ewentualnie kup se giuliette i skoncz narzekac bo to zaczyna poprostu ludzi irytowac"?

    jeśli tak to informuję Ci Giuliettę już mam, a reszta to nie narzekanie, tylko wywody o czymś innym - chodziło o to żeby wykazać, że to auto premium (cabonowy wał, aluminiowe elementy nadwozia, RWD itp itp), i stąd jest droższe i stąd niektórych klientów straci (tych co byli w stanie niewiele dopłacić do aut typu Mazda 6 itp i nie jara ich carbonowy wał i nie mają pojęcia jaka jest różnica między FWD a RWD), a wszystko było tylko w kontekście wcześniejszej rozmowy o sprzedaży i różnych argumentach na plus i na minus odnośnie prognozowania tego co może być np na koniec roku.

    a tak w ogóle, to do kogokolwiek byś nie napisał, ostatnie wypowiedzi wszystkich były w temacie Giuli tyle że od strony cenowej. tu każdy sobie pisze o tym czym chce byle w temacie auta. jak się Ci się nie po doba to nie czytaj. a takimi komentarzami to raczej nie zyskasz sympatii.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 31-03-2017 o 21:25
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #12406
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Az tak Was te ceny bola, ze ciagle tylko o nich naginacie? Serio nie ma normalnych tematow tylko wciaz kasa, kasa i kasa.
    Kosztuje tyle ile kosztuje. Nie podoba sie, nie kupuj idz po passata albo insignie.. ewentualnie kup se giuliette i skoncz narzekac bo to zaczyna poprostu ludzi irytowac. 159 a Giulia to orzepasc nawet gdyby byla do dzis produkowana.
    A Ty już kupiłeś swoją Giulię? To po co się wcinasz w wymianę opinii ludzi, którzy rozważają zakup. Jak się kupuje używki, to ceny katalogowe nikogo nie bolą, bo jakiś frajer już za nówkę zapłacił
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof ; 31-03-2017 o 21:26
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  7. #12407
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Dużo zależy od tego jakie wersje porównujemy. Nikt nie oczekuje, że znacznie nowocześniejsza Giulia będzie kosztowała tyle samo, co 159-ka 10 lat temu, ale cena dodatkowego wyposażenie, bez którego wstyd wyjechać z salonu, znacznie podnosi cenę zakupu sensownie wyposażonego auta. W 2008 roku, gdy kupowałem wersję Distinctive z automatem, dopłacałem jedynie za ksenony i czujniki parkowania. Według cen katalogowych w euro takie auto kosztowało wtedy 36 tys. euro. Gdybym chciał dzisiaj skonfigurować podobnie wyposażoną Giulie, to według włoskiego cennika, musiałbym wydać około 50 tys. euro, a to daje prawie 40% wzrost ceny. Czy dotychczasowi nabywcy 159-ki są gotowi wydać taką kasę na nową Alfę? Śmiem wątpić.

    Producent może zarabiać albo na większej marży za każdy sprzedany egzemplarz, albo na większej liczbie egzemplarzy sprzedanych z niższą marżą. FCA wybrało teraz tą pierwszą opcję, a jednocześnie chce sprzedawać 400 tys. sztuk aut na rok, tylko rok wykonanie tego planu trochę się przesuwa, bo najpierw była mowa o 2018 roku, a ostatnio czytałem, że to są teraz plany na 2020 rok, gdy dojdą już kolejne modele. Pożyjemy, zobaczymy.

    Ja nadal uważam, że obcinanie standardowego wyposażenia w podstawowych modelach (Giulia, Super) jest błędną polityką sprzedażową FCA, ale ja jestem tylko drobnym potencjalny klientem dużego koncernu, dla którego 17" felgi i fotele ze skaju nie stanowią niczego istotnego, co uzasadniałoby nazwę Super. Do wersji 159 Distinctive jeszcze dużo brakuje. Dodatkowe wyposażenie w standardzie stanowi dla producenta ok. 10% ceny oferowanej jako wyposażenie dodatkowe dla klienta. To najtańszy (dla producenta) sposób na zwiększenie wolumenu sprzedaży, ale wtedy spada marża, bo nikt już nie będzie płacił dodatkowo za nawigację po 10 tys. zł (w 159 nawigacja była w standardzie Distinctive).
    taka polityka golas premium a potem zostaw kupę kasy za pakiety i dodatki to ścieżka którą z sukcesem idzie BMW i Audi. GDyby dali od razu dodatki, to auto w porównaniach wydawałoby się droższę, a tak mogą skusić kogoś na zasadzie, tez fajne auto i nawet trochę mniej kosztuje. jak już ktoś się napali to potem przy konfiguracji bardziej przymyka oko na to że dołożył 20% ceny auta w pakietach, wersjach wyposażenia itp.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  8. #12408
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    taka polityka golas premium a potem zostaw kupę kasy za pakiety i dodatki to ścieżka którą z sukcesem idzie BMW i Audi. GDyby dali od razu dodatki, to auto w porównaniach wydawałoby się droższę, a tak mogą skusić kogoś na zasadzie, tez fajne auto i nawet trochę mniej kosztuje. jak już ktoś się napali to potem przy konfiguracji bardziej przymyka oko na to że dołożył 20% ceny auta w pakietach, wersjach wyposażenia itp.
    Ale taką politykę mogą prowadzić firmy o ugruntowanej pozycji na rynku. Jak się wchodzi (ponownie) na rynek, to trzeba czymś tego klienta przyciągnąć. Najtańszą dla producenta opcją, jest oferowanie (znacznie) lepszego wyposażenie za cenę podobną do konkurencji, przy założeniu, że reszta parametrów auta (silnik, moc, napęd, osiągi) są porównywalne. Trochę cierpi na tym marża, ale w świat idzie fama, że nowa Alfa to takie BMW/Audi, ale lepiej wyposażone za tą samą cenę. A bez takiego wabika, to czym chcesz przyciągnąć do Alfy tych klientów, którzy już wcześniej kupowali auta premium? Karbonowym wałem ?
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  9. #12409
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Garraty
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    591

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20170318_101213.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	66.0 KB
ID:	225329Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20170318_095728.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	60.5 KB
ID:	225330Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20170325_094542.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	56.2 KB
ID:	225331

    A tutaj moja sztuka, jeszcze ok. 3 tygodni i będzie stała w garażu
    Ostatnio edytowane przez Garraty ; 31-03-2017 o 22:54

  10. #12410
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Wnętrze najlepsze z możliwych Gratuluję i zazdroszczę ( ale tak pozytywnie)
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory