Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Intercooler

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie Intercooler

    Witam wszystkich posiadam Alfe 156 1.9 jtd 105KM 99r. Byłem ostatnio u mechanika robił mi zawieszenie i przy okazji powiedział "intercooler pószcza olej.."nie wyjsnil mi doklladnie o co chodzi tylko zakonczyl temat, dlatego chcialbym was sie poradzic co w takim razie jest z tym intercoolerem? czy dziurawy czy co? i czy ewentualnie mozna cos z nim zrobic bo wydaje mi sie ze przez to mam turbo dziure przy 2500obr. bo wszystkie przewody szczelne, czujniki dobre itd., tylko ten intrcoller. Pozdrawiam i dziekuje.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    sprawdzic waz miedzy sprezarka a IC. dokrecic opaski ewentualnie wymienic na nowe. delikatne pocenie nie jest zbyt grozne.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawlitoooo Zobacz post
    Witam wszystkich posiadam Alfe 156 1.9 jtd 105KM 99r. Byłem ostatnio u mechanika robił mi zawieszenie i przy okazji powiedział "intercooler pószcza olej.."nie wyjsnil mi doklladnie o co chodzi tylko zakonczyl temat, dlatego chcialbym was sie poradzic co w takim razie jest z tym intercoolerem? czy dziurawy czy co? i czy ewentualnie mozna cos z nim zrobic bo wydaje mi sie ze przez to mam turbo dziure przy 2500obr. bo wszystkie przewody szczelne, czujniki dobre itd., tylko ten intrcoller. Pozdrawiam i dziekuje.
    To raczej turbina puszcza olej xD W dziale zrób to sam jest opisane jak czyścić IC
    A co do turbo dziury to może wystarczy zaślepić EGR.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    sprawdź stan turbosprężarki , co do icka to nie wiadomo czy jest dziurawy , czy tylko opaska słabo trzyma i przecieka tamtędy olej , posprawdzaj to
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    1 - lekarstwo na turbo dziurę - zawór blow off
    2- IC - wymiana opasek na nowe (pewnie któraś nie trzyma) ewentualnie pęknięty i cieknie
    3 - turbinka zaczyna puszczać olej czyli za jakiś czas trzeba będzie pomyśleć o wymianie/regeneracji jej
    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    sprawdź stan turbosprężarki
    jak? przecież nie rozbierze sprężarki w każdym razie na łożysku sączy olej (proponuje zamontować wynalazek tzw "oil chatch" nie będziesz mieć syfu w przepustnicy i dalej do silnika
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie

    koledzy Egr zaslepilem, nierdzewką 1ką a co to znaczy "zawór blow off.."? ktory to zawór i co z tym zrobic?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    blow off to tak najprościej zawór który wypuszcza niepotrzebne ciśnienie w układzie do atmosfery i przy tym wydaje specyficzny dźwięk syknięcia często słychać go w samochodach tuningowanych a tu masz cytat z wikipedi
    "Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. Blow Off) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.

    Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.

    Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej"."
    w samochodzie tego nie masz - takie gratisy zakłada się samemu
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    A w turbo dieslach stosuje się blow offa?

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    w każdym samochodziku który ma turbosprężarkę można zastosować właśnie po to by wyeliminować tą tzw turbo dziurę tylko kwestia czy się opłaca? bez tego też samochód będzie jechać a kosz zakupu takiego "gadżetu" to 300-600zł w zależności od producenta itp zawsze wybór należy do właściciela
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Za pozbycie się turbo dziury to nie jeden był by w stanie nawet więcej zapłacic. A tak sie zainteresowałem tym tematem i troche poczytałem to wychodzi że można założyc ale efektu zamieżonego nie bydzie tylko akustyczny psss. http://krapkowice.biz/forum/viewtopic.php?p=164983

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

Podobne wątki

  1. Rury dolotu turbina - intercooler; intercooler - kolektor ssący
    Utworzone przez Gereme w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 08:05
  2. intercooler 1.9 jtd
    Utworzone przez don camillo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 21:10
  3. intercooler
    Utworzone przez chunkpunk w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-09-2011, 20:33
  4. intercooler do 1.9 JTD 147
    Utworzone przez Piotrek 147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-06-2007, 07:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory