Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Temat: Honowanie czy zlom

  1. #21
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Nie musi spływać, żeby ciśnienia w silniku zrobiły swoje. Poza tym wkładając w kasę w remont silnika, jaka by nie była, zwykle oczekuje się poprawy i tego, że samochód trochę pojeździ. A jak się ma w planach swap na V6, to po co? Chyba, że ten silnik ma być potem na sprzedaż po remoncie, nie objęty gwarancją oprócz rozruchowej...

    Tak, wiem, że honowanie, czy złom, ale może ani to, ani to?

    Tyle, że honowanie to plus 0,06, to już jest 0,09 na górze, już jest granicznie, nawet przy nowym tłoku. A nie znasz zużycia tłoka, bo nie podał, a to się sumuje. Jeśli na nim jest kolejne 0,03, a inaczej być raczej nie może, to masz już 0,12… To już wymiar naprawczy, z katalogów ogólnych. Patrzy się na luz tłok cylinder. A taki tłok do niczego się nie nadaje.
    - pierścienie mogą nieprawidłowo pracować, powstaną rysy pionowe w górnej części cylindrów… no na przykład.
    - itd…
    - nowy tłok + nowe pierścienie - tam jest stożek i może jajowato, to się będzie musiało dopasować i będzie krzywo chodziło. Krzywo jest raczej...

    Gorzej i drożej w efekcie.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 03-04-2017 o 22:20

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Black Jack
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2000r
    Postów
    107

    Domyślnie

    Moim zdaniem temat dziwny. 1.6 ? Honowanie? Przecież żeby to miało ręce i nogi to 5-6k trzeba położyć a idę o zakłąd że jak brał olej od dłuzszego czasu, a brał na pewno bo z doswiadczenia wiem ze ludzie otwieraja serducha jak już jest naprawdę grubo, to do tych 5-6k bankowo jeszcze 1tys dojdzie na okołowe naprawy i drobne graty... Szukanie półsrodków celem oszczednosci to zadna oszczedność w tym przypadku bo juz sam fakt grzebania w 1.6 jest stratą kasy. Przy dzisiejszych cenach rynkowych tych aut to ja sie dziwie że ludzie wogóle rozważają takie rzeczy...

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie Honowanie czy zlom

    Przeciez jest pisane, ze 5-7..
    pompa oleju ok 800
    4 tloki 1300
    Obrobka bloku, walu, korbowodow, glowicy ok 1500zl
    Wariator 600
    I juz robią sie ponad 4 tys
    Do tego rozrzad, zestaw uszczelek na dol i gore, termostat, nowe panewki glowne/kobowodowe/ i oanewka wariatora..
    I to tak na szybko pisane jezeli blok/glowica/wal i korby nie sa do wymiany..



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez omen ; 06-04-2017 o 19:14

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Black Jack
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2000r
    Postów
    107

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Przeciez jest pisane, ze 5-7..
    pompa oleju ok 800
    4 tloki 1300
    Obrobka bloku, walu, korbowodow, glowicy ok 1500zl
    Wariator 600
    I juz robią sie ponad 4 tys
    Do tego rozrzad, zestaw uszczelek na dol i gore, termostat, nowe panewki glowne/kobowodowe/ i oanewka wariatora..
    I to tak na szybko pisane jezeli blok/glowica/wal i korby nie sa do wymiany..



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Zgadzam sie w pełnej rozciągłosci... A na szybko to ja bym tak napisał:
    https://allegro.pl/listing?string=si...a-uni-1-3-0222
    i tak dalej i tak dalej i tak dalej....

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    I tak na szybko ten 'nowy' silnik wypija 2 l/1000km albo po 4 tys wywala korbę bokiem.
    Plujesz sobie w twarz ze nie zrobiłeś porządnego remontu..


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #26
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Black Jack
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2000r
    Postów
    107

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    I tak na szybko ten 'nowy' silnik wypija 2 l/1000km albo po 4 tys wywala korbę bokiem.
    Plujesz sobie w twarz ze nie zrobiłeś porządnego remontu..


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Serio robiłbyś remont 1.6 nie lepiej juz kupic cos wartego remontu? No chyba że to mega sztuka ta alfa lu zwyczajnie tego własnie chcesz. A co do powyższego może tak być ale nie musi

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie Honowanie czy zlom

    Wlasnie go skonczylem tzn 1.8 140KM w GT i zaczyna sie docierac..



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory