Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Jak sobie nie poradzą to spróbuję uzgodnić jakiś termin z QBA.
Właśnie nie mam nic w zbiorniczku. Czysty, zero dodatków z zewnątrz. Nigdzie nie ma brudu. Żadnych wycieków poza tą dziwną pianą jak na filmiku ale to silnik musi być rozgrzany (3-5 min włączony na postoju - wskazanie na kompie 54 stopnie :-/) Z tyłu silnika nie mam jak zrobić montażu (zdjecie/film), nie miałem jak przyświecić ale zdaje się że tam było trochę mokro, niemniej pod autem suchutko a powinno gdzieś coś skapać.
Ostatnio edytowane przez akil ; 18-04-2017 o 11:55
159 2.4 i tego typu awarie to niestety trzeba od razu myśleć o zdejmowaniu głowicy i szukaniu innej, stawiam dobre piwo, że głowica będzie popękana. To jest najczęstsza przyczyna takich problemów w tym silniku z DPF i nieszczelnymi klapami wirowymi. Przy takim uszkodzeniu oczywiście ciśnienie w układzie chłodzenia będzie bardzo duże, często spotyka się uszkodzenia zbiornika wyrównawczego czy gumowych przewodów spowodowanego właśnie dużym ciśnieniem.
w 2.4 z dpf glowice pekaja na potege (zadko spektakularnie, czesto ludzie jezdza i nie wiedza a problem siebpowieksza), ludzie usuwala dpf jako mus w tych silnikach bo jego wypalanie (wyzsza temperatura, wieksze naprezenia)mocno sie przyczynia do pekania glowic czy urywania szpilek/krzywienia kolektora.
glowice nowe za ok 5tys sa dostepne(niby jako regenerowane ale to podobno nowki) lub kombinuje sięz uzywanymi glowicami od 156 2.4 20v (te najmocniejsze wersje) ktore pasuja prawie plug and play (tylko koniki trzeba z dawcy tez przelozyc). sa o tym tematy, i z tego co wiem to juz w dziesiatkach mozna liczyc alfaholikow ktorzy wymieniali glowice w 2.4
W 156 był tylko jeden 2.4 20v . To w 166 były wersje 180 i 185 które były bliższe wersji 200 niz 175
Najlepiej jak wyżej, może to jest Januszostwo, ale np u siebie gdybym miał taki problem wstawiłbym głowice od 156 czy 166 2.4 20v lub też nawet od 166 2.4 20v 180 lub 185KM, ale będzie ciężko zdobyć bo szły tylko w 2005 2006 i 2007r, a te są. Właśnie już na osprzecie FPT czyli takim jak szedł w 2.4 20v z 159.
Jeżeli byś przekladal głowice z wersji 175km to wtedy musisz przełożyć koniki.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
To może być głowica, ale:
1. W 2,4 przeważnie są mikropęknięcia, które powodują (przy większym obciążeniu) dostawanie się spalin do cieczy i przez to wzrost ciśnienia w układzie
2. W opisanym przypadku mamy sytuację odwrotną czyli to ciecz dostaje się układu wydechowego (biały dym) stąd moja diagnoza, że najpierw sprawdzić chłodnicę EGR
3. Wspomniany DPF nie jest przyczyną pękania głowic. U mojego kuzyna padła po 60 Tkm od wycięcia DPF...i tu zmartwię pewnie niektórych. Po dużym programie i ostrym "pałowaniu" auta.
Wypalanie DPF polega na rozpalaniu ogniska w układzie wydechowych (dotryskiwanie paliwa w fazie wydechu), a nie grzaniu głowicy.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Czyli Wdg Ciebie wypalanie stacjonarne dpf nie powoduje zwiększenia temperatury? Bzdura.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Też skłaniam się ku temu że większym problemem dla głowicy są klapy wirowe, które powodują nieszczelności kolektora dolotowego.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Zarówno przy wypalaniu DPF jak i po mocnych chipie rośnie EGT. Częste wzrosty i spadki temperatury mogą mieć bezpośredni wpływ na naprężenia w odlewie głowicy. Niestety my możemy sobie tylko gdybać co jest pośrednią przyczyną bo bezpośrednią raczej będzie właśnie wspomniane EGT i wrażliwa głowica, a czy jest wysokie w wyniku częstego wypalania DPF, mocnego chipa, nieszczelnego kolektora czy lejących wtrysków to już inna historia.