Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 156 1.9 jtd wysoka temperatura, nawiew

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Brodnica
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 150km
    Postów
    21

    Domyślnie 156 1.9 jtd wysoka temperatura, nawiew

    Witam
    Posiadam AR 156 1.9 jtd 115km
    Dziś podczas jazdy 20km Alfa jak nigdy wcześniej przekroczyła 90*C myślę że ok 100. Gdy włączyłem nawiew żeby ją trochę ostudzić. Zero reakcji biegi dmuchawy działają zmiana kierunku również natomiast po przekręceniu na ciepło leci zimne powietrze. Co mogło się stać. Dodam że nigdy wcześniej nic podobnego się nie działo

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    Hmm, przekroczenie temp i zimno z nawiewu to raczej niepowiązane (mogę się mylić - co teoretycznie udowadniam).

    Pierwsza myśl > Przekroczenie temp wskazywałoby na walnięty rezystor na chłodnicy przez co nie załacza się 1 bieg (~90 st). Najprościej sprawdzić przez kompa i zrobić test I i II biegu wentylatora.
    Druga myśl > jest zimno (piszesz dziś rano o 8 więc pewnie temp na zewnątrz oscylowała w ok 0-3st) i przez 20 km to raczej nie powinien być problem.
    Obawiam się że możesz mieć problem z pompą wody (w sensie zeżarło łopatki) - to powodowałoby brak przepływu płynu chłodzącego, brak chłodzenia silnika a przez to skok temp i brak grzania.

    Ew nie ma płynu ale to chyba skutkuje wywaleniem błędu.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Zobacz czy masz plyn chlodzenia w zbiorniku.to podstawa zeby lecialo cieple powietrze z nawiewu...

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Brodnica
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 150km
    Postów
    21

    Domyślnie

    Wracając do domu ok 16 te same objawy.
    Sprawdziłem w domu i okazało się ze brakuje 4l płynu. Jak to możliwe ze z dnia na dzien tyle płynu ubyło.
    Dodam tylko ze rozrząd jest wymieniony miesiac temu. olej wymieniony tydzień temu.
    Stan oleju jest w normie.
    Od kilku dni zaobserwowałem biały dym z wydechu, może jestem przewrażliwiony, czy jest możliwosć ze "spalił" sie płyn ?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    4 L to 2/3 stanu (max ~6). Poszukaj czy nie masz gdzieś niedokręconego jakiegoś zacisku albo dziury w wężu.
    Przy wymianie rozrządu też mogło coś zostać źle złożone (ktoś ostatnio pisał o śrubie wkręconej w blok ).
    Skoro stan oleju w normie to już 1 rzecz wyeliminowałeś - płyn nie dostaje się do oleju, ale na wszelki wypadek zobacz czy pod korkiem nie ma "masła".
    Biały dym - chłodno ostatnio to może być para, jeśli nie kopcisz na biało cały czas to nie to. Zalej, odpal i zobacz czy w zbiorniczku nie masz bąbeków gazu. Jeśli nie to raczej nie spalasz płynu.
    Wtedy zostanie ci "tylko" poszukanie gdzie cholerstwo po rozgrzaniu cieknie . Czyli zdejmujesz osłonę dolną i patrzysz czy gdzieś kałuż / wilgotnych plam nie ma.
    Jeśli uznasz że piszę zbyt dokładnie i opisowo to daj znać , nawyki z pracy mi się czasem narzucają.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Suberyjskich mrozów nie bEdzie już raczej to zalej układ wodą, dobrze odpowietrz i obserwuj skąd ucieka płyn. Przyglądnij się na wszystkie połączenia węży chłodnicę i zbiorniczek wyrównawczy, może przy zabawie z rozrządem został uszkodzony kruciec przy zbiorniczku. Spotkałem się z przypadkiem że w takim silniku jak posiadasz potrafiła skorodować zaślepka w bloku z tyłu silnika i wywalało płyn.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Była 164 3,0 QV 90r. 164 3,0 93 r. 164 3,0 Super 96 Jest 164 TS 8v 1990r Spider TS 2.0 199
    Postów
    95

    Domyślnie

    Sprawdź szczelność i test na obecność co2 w układzie chłodzenia, biały dym wskazuje na uszczelkę głowicy lub pękniecie głowicy- oby nie.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Brodnica
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 150km
    Postów
    21

    Domyślnie

    Tester na co2 zamówiłem, we wtorek powinien przyjść.
    Sytuacja wyglada tak, po odkreceniu korka z naczynia wyrównawczego słychać syczenie, czasami jakis bulgot. Dziś zrobię dłuższa trase i zoabcze czy ubyło płynu. Auto stoi 3 dni i stan płynu nie uległ zmianie, z tym ze przejechałem łaczenie przez te dni ok 30km.
    - Auto na zimnym prawie wcale nie dymi, dopiero jak się rozgrzeje i zauwazam to glównie na biegu jałowym, chodz po przegazowaniu rowniez dym. Natomiast podczas jazdy w zakresie obrotów 2tys nic w lusterku nie widzę ( co nie oznacza, ze nie dymi)
    - Stan oleju dalej bez zmian
    - Odma wyczyszczona, była lekko oblepiona w srodku ale drożna
    - od wymiany rozrzadku mineło 3tys km dym pojawił sie dopiero teraz, co moze czesciowo eliminowac rozrzad
    * podejrzane są wtryski, ponieważ pod jednym z nich widac delikatne babelki i dosc sporo ilosc oleju ( prawdopodobnie uszczelki do wymiany) <-- czy to przez nie moze byc dymienie ?
    * kolejna podejrzana sprawa, auto po nagrzaniu gdy odkrece korek oleju ma według mnie spory przedmuch, zrzuca korek, po odkreceniu wystepuje dymienie. na zimnym tylko dmucha bez dymu ( ale to moze być po prostu rozgrzany olej ? )
    Dzieki za dotychczasowe porady, co dalej proponujecie ?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    Cieknięcie na zimnym można wyeliminować. Możliwe że cieknie dopiero po porządnym rozgrzaniu / przegazowaniu.
    Czy po zdjęciu korka oleju w czasie pracy powietrze "pulsuje"? Przyłóż rękę, jeśli czujesz wypychanie a potem zasysanie powietrza to wszystko w normie. Poza tym przedmuch wiązałby się ze stratami oleju.
    Bulgotanie to też może być objaw normalny bo się przecież płyn pracuje. Będziesz miał tester to będziesz pewny. Przypomniałem sobie - w 145 miałem kiedyś pęknięty zbiorniczek i po rozgrzaniu ciekło i odparowywało.
    Uszczelka wtrysku do wymiany / kontroli im szybciej tym lepiej? Dymienie na biało akurat z tego powodu? Raczej nie ale cholera wie.
    Zostaje obserwować i szukać.
    Poza tym wiosna jest Alfy budzą się z zimowego snu i zaczynają dokazywac czyli wszystko w normie dla alfisti

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Brodnica
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 150km
    Postów
    21

    Domyślnie

    Płynu systematycznie ubywa.
    Dziś po zapaleniu na zimnym przez ok 5min bez dymu. Podczas jazdy 2/3 bieg widać dym. Natomiast na 4/5 biegu przy obrotach ok 2 tys + dynu w lusterku nie widać (możliwe że jadę dość szybko i się rozchodzi). Stojąc na światłach powstaje spora chmurka. Jak wrócę do domu wrzuce film jak to wygląda.
    Po przyłożeniu ręki zamiasy korka czuć wypychanie powierza. Po rozgrzaniu wraz z powietrzem wydobywa się dym z pod korka. Również nagram.

    Martwię się ponieważ wyczytalem że może być uszkodzona głowicą i puszczać płyn do komory spalania. Narazilo by mnie to na kolosalne koszty. Dotychczas myślałem zs to mkze być wina uszczelki. Pęknięcie głowicy jest w tych silnikach możliwe ? 1.9 jtd 8v 115km



    - - - Updated - - -

    Link do filmów przedstawiających wyżej wymienione objawy
    https://youtu.be/KabmZIeLckc
    https://youtu.be/DT1-fBLIIIw
    Ostatnio edytowane przez Adam12015 ; 24-04-2017 o 09:45

Podobne wątki

  1. Wysoka temperatura V6.
    Utworzone przez Damian1989 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 19:00
  2. Za wysoka temperatura
    Utworzone przez alanjamajka w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-01-2012, 14:28
  3. [145] za wysoka temperatura JTD
    Utworzone przez sebasti82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 18:23
  4. wysoka temperatura
    Utworzone przez noelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-08-2010, 20:15
  5. [145] Wysoka temperatura
    Utworzone przez sebol161 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-01-2010, 10:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory