Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Tarcie opon o asfalt

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie Tarcie opon o asfalt

    Hej. Mój problem jest następujący:

    Przy bardzo wolnej jeździe i maksymalnym skręcaniu kół w lewo jest wrażenie jakby auto pchało opony do przodu mimo skręconych kół (oczywiście auto skręca) - najbardziej to czuć po deszczu, jak opony są mokre. Słychać tarcie opony o asfalt.

    Dzieje się jeszcza wtedy takie coś, że w kole coś tak jakby "przeskakuje". Wyraźnie to czuć po zmianie opon zimowych 215/50/16 na letnie 235/45/18. Czy ktoś miał podobnie? Wahacze górne i dolne regenerowane, zbieżność ustawiana we wrześniu.
    Wesela, przyjęcia, bankiety, zabawy taneczne - oprawa muzyczna lubuskie, dolnośląskie - www.bluebinders.pl // www.facebook.com/bluebinders/

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał mamel Zobacz post
    Hej. Mój problem jest następujący:

    Przy bardzo wolnej jeździe i maksymalnym skręcaniu kół w lewo jest wrażenie jakby auto pchało opony do przodu mimo skręconych kół (oczywiście auto skręca) - najbardziej to czuć po deszczu, jak opony są mokre. Słychać tarcie opony o asfalt.

    Dzieje się jeszcza wtedy takie coś, że w kole coś tak jakby "przeskakuje". Wyraźnie to czuć po zmianie opon zimowych 215/50/16 na letnie 235/45/18. Czy ktoś miał podobnie? Wahacze górne i dolne regenerowane, zbieżność ustawiana we wrześniu.
    Dziwna rzecz.Opony w Twoim aucie trą o asfalt? Może to jest przyczyna zużycia opon.Kontakt z asfaltem.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar romeo277
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTD
    Postów
    6

    Domyślnie

    Ja mam w swojej 59 dokladnie tak samo po zmianie z zimowych 16 na letnie 18 z dystansami. Mysle, że geometria 3D rozwiąże problem. Bede robil dopiero w weekend majowy, wiec wtedy bede mogl sie wypowiedzieć czy pomoglo. Tak czy inaczej, nie jestes sam

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Zużycie tulei dolnego wahacza lub źle ustawiona zbieżność. Dziwne bo piszesz, że to masz OK.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Cytat Napisał mamel Zobacz post
    Hej. Mój problem jest następujący:

    Przy bardzo wolnej jeździe i maksymalnym skręcaniu kół w lewo jest wrażenie jakby auto pchało opony do przodu mimo skręconych kół (oczywiście auto skręca) - najbardziej to czuć po deszczu, jak opony są mokre. Słychać tarcie opony o asfalt.

    Dzieje się jeszcza wtedy takie coś, że w kole coś tak jakby "przeskakuje". Wyraźnie to czuć po zmianie opon zimowych 215/50/16 na letnie 235/45/18. Czy ktoś miał podobnie? Wahacze górne i dolne regenerowane, zbieżność ustawiana we wrześniu.
    Mam podobnie, maksymalny skręt kół i powolna jazda daje niemiłe doznania. U mnie prawdopodobnie zbieżność. Gdy zrobię coś takiego np. Na wybrukowanej drodze auto zachowuje się jakby przeskakiwalo. Wydaje mi się, że po prostu jedzie na samym rancie opon.
    Ale czekam ze zbieżnością na nowe opony, nie ma sensu ustawiać na zużytych...

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Dziwna rzecz.Opony w Twoim aucie trą o asfalt? Może to jest przyczyna zużycia opon.Kontakt z asfaltem.
    Nie wiem po co te złośliwości.. ;p Inni koledzy jakos potrafią się domyslić o co chodzi. Po majówce pojadę chyba jeszcze zobaczyć zbiezność porządnie bo może tak mi ją "ustawili".
    Wesela, przyjęcia, bankiety, zabawy taneczne - oprawa muzyczna lubuskie, dolnośląskie - www.bluebinders.pl // www.facebook.com/bluebinders/

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Sprawa wydaje się dość prosta. Tak jak pisałem wcześniej tuleje wahacza. Przy maksymalnym skręcie słabe gumy pod obciążeniem zmieniają położenie wahacza i powodują że koła "walczą" ze sobą. Druga to zbieżność, a to akurat łatwo sprawdzić. W lekkim zakręcie puszczamy kierownicę i auto musi samo wrócić do jazdy na wprost. Jeśli dalej samo skręca to jest coś źle.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    za powrót na prosty tor jazdy odpowiedzialny jest chyba kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Ale regulacja zbieżności powinna pomóc rozwiązać problem.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    za powrót na prosty tor jazdy odpowiedzialny jest chyba kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Ale regulacja zbieżności powinna pomóc rozwiązać problem.
    Tylko jak ustawić kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? W standardowym zawieszeniu się nie da....ale mając zużyte tuleje wprowadzamy zamieszanie do zawieszenia i zmianę kątów odmiennie dla każdego z kół. Stąd problem. Przy źle ustawionej zbieżności koła w skręcie nie odchylają się równomiernie do swoich maksymalnych wartości i również powstaje problem innego (dla każdego koła) kąta wyprzedzenia sworznia.

    Tu jest sporo przydatnych informacji
    http://www.zssplus.pl/transport/budo..._geometria.htm
    Ostatnio edytowane przez quba ; 21-04-2017 o 10:42
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    na twardych wzmacnianych (z wysokim indeksem prędkości) i szerokich oponach to normalne w 159. Miałem tak na sztywnych Pirelli, na miękkich Dunlopach i zimówkach nic takiego się nie dzieje. Sprawdzenie geometrii nie zaszkodzi ale raczej nie w tym problem.

Podobne wątki

  1. Dystans a tarcie
    Utworzone przez konrad53 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-03-2017, 14:36
  2. Dziwne tarcie
    Utworzone przez Norek212 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-01-2016, 22:06
  3. Dziwne tarcie
    Utworzone przez pietro66 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-12-2014, 21:36
  4. [159] Regularne tarcie
    Utworzone przez dexster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-11-2014, 19:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory