Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Linki zmiany biegów 1.9 - prośba o zdjęcia/filmik

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 159, 8V, 115 KM
    Postów
    177

    Domyślnie Linki zmiany biegów 1.9 - prośba o zdjęcia/filmik

    Hej.
    Mam problem z linkami zmiany biegów - hałasują podczas jazdy (szum i brzęczenie). Na 3 i 5 biegu po mocnym dociśnięciu biegu w górę nastaje cisza.
    Jakby znalazł się ktoś uprzejmy i poświęcił chwilkę to będę bardzo wdzięczny za filmik jaki luz powinien być na wodzikach i zdjęcie jak powinno wyglądać przejście linek przez otwory w karoserii (czy jest tam jakieś uszczelnienie).

    Na pierwszy rzut oka moje linki wydają się być ok - jedynie przy przesuwaniu lewarka na boki czuć jakby gumowanie i ten szum przy jeździe. Zastanawiam się gdzie może leżeć wina - wyrobione w pancerzykach, luz na przejściu przez karoserię czy szukać gdzieś przy lewarku?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Moment, masz szum tylko przy zmianie biegów, czyli jak ruszysz lewarkiem w kab, czy masz szum w czasie jazdy gdy np masz 4ke i sobie tak jedziesz. bo jeżeli tak, to obawiaj się innych uszkodzeń, np szumiące łożyska w skrzyni

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 159, 8V, 115 KM
    Postów
    177

    Domyślnie

    szum jest podczas jazdy na każdym biegu oraz luzie, ze sprzęgłem i bez. ruszenie lewarkiem powoduje zmianę tonu szumu, a na 3 i 5 biegu mocne dociśnięcie lewarka mocno w górę sprawia, że szum znika. skrzynie robiłem więc jest sprawna.
    na bank winne są linki.
    zauważyłem, że na w miejscu przejścia przez karoserie (2 otwory) nie ma u mnie żadnego uszczelnienia. tylko linki w gumowym pancerzyku. w linkach oglądanych na allegro jest jeszcze jakby otulina i zastanawiam się czy normalnie powinna on być w miejscu przejścia dlatego prośba o zdjęcie (na necie niestety nic nie ma). jeśli u mnie tego brakuje i powoduje rezonację to da się zrobić tanim kosztem, a jeśli normalnie jej tam nie ma to czeka mnie wymiana bo hałas jest z pancerzyków.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    12

    Domyślnie

    Musiałem wymieniać miesiąc temu wymieniać te linki. Coś chrobotnęło przy zmianie biegu na 3. i mogłem kręcić kółeczka lewarkiem. Biegi nie wchodziły, skrzynia była cały czas na luzie.
    Popękały też plastiki przy jabłuszku.
    Koszt wymiany 1300+600zł robocizna :/

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    124

    Domyślnie

    A ja się podepne pod temat z pytaniem , bo czasem cięzko mam wrzucić wsteczny lub jedynkę , czuć wyraźnie opór , muszę wysprzęglić i wtedy wchodzi ale też z dużo większym oporem niż dotychczas , i występuje to głównie przy pierwszym odpaleniu , później biegi wchodzą raczej normalnie i pytanie czy to kwestia regulacji linki ?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 159, 8V, 115 KM
    Postów
    177

    Domyślnie

    Andrzeju ładnie Cię skasowali. No ale ASO się ceni. Osobiście bym kupił używkę z allegro i poświęcił 1-2h żeby to wymienić samemu bo do wymiany drążka nie potrzeba nawet podnośnika. Ale co nowe to nowe.
    Mateusz_159 - możesz spróbować podnieś maskę i patrzeć na linki podczas gdy ktoś będzie wrzucać wsteczny. Zobaczysz jak to wygląda na wybieraku. Później odepnij linki i spróbuj wrzucić wsteczny ręką na wybieraku - będziesz czuć czy wsteczny wchodzi normalnie czy też są tam jakieś większe opory w stosunku do innych biegów. Linki tak czy siak warto wyregulować - 10 minut zabawy, a procedura szczegółowo opisana na forum. Link poniżej:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...a_159_a-2.html

    A wracając do mojego grzechotania przy jeździe to wrzucam dwa zdjęcia:
    Podejrzewam, że owe grzechotanie pochodzi albo z braku tych otulin zaznaczonych na pierwszej strzałce albo braku gumowych osłon na drugiej strzałce - zdjęcie pierwsze.
    Na drugim zdjęciu tak wygląda to u mnie na przejściu przez karoserię. Będę wdzięczny jakby ktoś mi mógł napisać czy u niego jest tak samo (widoczna przestrzeń między otworem a pancerzykiem) czy też ma u siebie tam jakieś uszczelnienie.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	25
Rozmiar:	109.5 KB
ID:	227215Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	25
Rozmiar:	51.0 KB
ID:	227216

Podobne wątki

  1. linki zmiany biegów AR 147 1.6 TS
    Utworzone przez urens w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-02-2018, 16:18
  2. Linki zmiany biegów
    Utworzone przez luci154 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-11-2015, 09:20
  3. Linki do zmiany biegów AR 147 1.9 JTD 115
    Utworzone przez jimmy_69 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-01-2013, 21:16
  4. Linki zmiany biegów
    Utworzone przez sebaaaaaaaa w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-05-2012, 20:35
  5. [145] Linki zmiany biegów
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-03-2009, 21:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory