Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #12901
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Nie żebym uważał że w sedanie mocnym powinno być FWD, z różnych względów nie powinno. Choć obecnie to faktycznie głównie tradycja, tak jak sama forma sedana sportowego, eleganckiego i reprezentacyjnego jakośtam. No bo teraz to są "SUVy sportowe" do tego celu co widać po ofercie producentów.

    Ale:
    - co do opon to niby jakie ma Giulia czy mocniejsze sedany RWD ???
    - Co do 300 koni na przód - przecież są seryjne takie FWD (Type R ile ma? )
    - Co do wytrzymałości przeniesienia napędu - ani w jednym, ani w drugim (FWD mocne, RWD mocne) pierwszego użytkownika to raczej problemy nie spotkają i nie interesują kompletnie, więc to nieistotne.

    A inna sprawa, że nawet jak w ofercie jest czyste RWD i AWD w tym rzeczonym sportowym sedanie, to klientela zachowawczo (bo - chciałbym i boję się - czytaj z obawy po prostu) wybiera AWD (jakby systemy w RWD nie potrafiły poskramiać ) Co pewnie doskonale wiedzieli w Alfie i stąd brak RWD Veloce.

  2. #12902
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ludvigus Zobacz post
    FWD spokojnie wystarcza przy normalnej jeździe. Owszem, wystarcza w "sportowych" furach do miasta typu GTI/Type-R/RS, co mają "całą masę" aż łolaboga: 200 kuni.
    A jak chcecie przenieść moc >=300 KM na przedniej osi? założycie kapcie szerokości >=245 mm?
    Takie gadanie/ględzenie bez większego sensu.
    I jeszcze pitolenie, że napęd FWD jest trwalszy/łatwiejszy w serwisie itd. Bujdy jakich mało. Słyszeliście, żeby co roku w samochodach z napędem RWD kontrolować osłony przegubów, końcówki drążków, zawias co chwilę robić?

    Napiszecie, że wał i jego podpory trzeba kontrolować - owszem, ale w używkach z zachodu, jak w 90% sprowadzonych dieseli koła dwumasowe i sprzęgła.

    L.
    Całkowicie się zgadzam. Do 200KM napęd przedni jest wystarczający. Tylny też sprawuje się dobrze. Poniżej 200KM napęd tylny to trochę przerost formy. Powyżej 250KM napęd na przód bez jakiejś szpery to udręka. Tu się pojawia napęd na tył i możemy szaleć z końmi
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  3. #12903
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A inna sprawa, że nawet jak w ofercie jest czyste RWD i AWD w tym rzeczonym sportowym sedanie, to klientela zachowawczo (bo - chciałbym i boję się - czytaj z obawy po prostu) wybiera AWD (jakby systemy w RWD nie potrafiły poskramiać ) Co pewnie doskonale wiedzieli w Alfie i stąd brak RWD Veloce.
    Mając AWD częściej też wykorzystasz w pełni moc auta przy ruszaniu, czy wychodzeniu z zakrętu, niezależnie od warunków pogodowych. W deszczu, czy na mokrym/śliskim RWD Cię poskromi, natomiast w AWD nawet lampeczka się nie zapali a auto wystrzeli
    Pozdro,
    Bartas

  4. #12904
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Mając AWD częściej też wykorzystasz w pełni moc auta przy ruszaniu, czy wychodzeniu z zakrętu, niezależnie od warunków pogodowych. W deszczu, czy na mokrym/śliskim RWD Cię poskromi, natomiast w AWD nawet lampeczka się nie zapali a auto wystrzeli
    To są niuanse (ułamkowosekundowe) , przypuszczalnie wyrówna je strata na masie i stratach przeniesienia napędu w AWD jak już ktoś by chciał w te ułamki sekund wchodzić. Jednak jeździ się tymi wozami po asfalcie a nie szutrach. A hamowanie już to samo po tym "wystrzeleniu" , a nawet gorsze w AWD bo cięższe czy też faktycznie mocniej się zdoła napędzić na tym samym odcinku.

    azar - nieprawda, RWD ma sens także w kilku-kilkunastokonnych gokartach czy już w kręgu samochodów w wozach typu MX5 na przykład, dla oddzielenia kierowania od sterowania. Ale na autostrady czy miasto to faktycznie sensu brak.

  5. #12905
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    azar - nieprawda, RWD ma sens także w kilku-kilkunastokonnych gokartach
    ok tu się zgadzam
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  6. #12906
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    W kwietniu w Europie znaczący spadek sprzedaży aut vs kwiecień 2016. Najlepszy jest ostatni akapit: "tracą wszystkie marki oprócz..." Tak, chodzi o naszą kochaną Alfę

    http://moto.pl/MotoPL/7,88389,218217...j.html#MotoImg
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	acea 04 2017.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	123.0 KB
ID:	228638
    Ostatnio edytowane przez Myszkin ; 17-05-2017 o 18:56
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  7. #12907
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Żeby ci to uzmysłowić dosadnie, to 1M jest sporo wolniejsze na torach niż wszystkie po kolei przednionapędowe hot-hatche, dużo słabsze, i pewnie 2 x tańsze. Poczytaj troche, możesz obejrzeć jakieś programy motoryzacyjne, zaczynają na przykład od top geara.

    Ty tak pleciesz te andersony, żeby pleść? Przecież BMW ponad milion rocznie sprzedaży robi, Mercedes jeszcze więcej.
    No i co z tego wynika? Co mi uzmysławiasz dosadnie? że BMW robiło niebezpieczne auta dla samobójców, TAK NAPISAŁEŚ PRZECIEŻ, a teraz się wycofuje?
    I co do rzeczy ma milion aut BMW? Ludzie kupują milion BMW, bo one mają tylny napęd? Nie, nie dlatego milion ludzi klientów kupuje BMW. 3/4 z tych kupujących nie ma w ogóle pojęcia, na jaką oś jest napęd w tych autach.

  8. #12908
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Giulia jest ciekawym autem. Miałem dwie jazdy próbne, jedną dieslem a jedną benzyną. Ta druga to w Berlinie. Szkoda, że jest taki galimatias w wyposażeniu i w konfiguratorze. No i to wmuszanie na chama jakichś pakietów. Sporo tutaj niespójności.
    No ale to Włosi
    Uuuu nadchodzą ciężkie czasy... KRSowi roczny ban minął... Także biorąc pod uwagę, że jednego trolla mamy na bieżąco, to chyba trzeba zamykać temat.

    KRS, jak mogłeś odbyć dwie jazdy autem, które jak sam kiedyś pisałeś nie istnieje?

  9. #12909
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Statyczny
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    318

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    Uuuu nadchodzą ciężkie czasy... KRSowi roczny ban minął... Także biorąc pod uwagę, że jednego trolla mamy na bieżąco, to chyba trzeba zamykać temat.

    KRS, jak mogłeś odbyć dwie jazdy autem, które jak sam kiedyś pisałeś nie istnieje?
    Rozpoczynasz burzę. KRS nic złego nie napisal, wiec po co siejesz ferment?

  10. #12910
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    No i co z tego wynika? Co mi uzmysławiasz dosadnie? że BMW robiło niebezpieczne auta dla samobójców, TAK NAPISAŁEŚ PRZECIEŻ, a teraz się wycofuje?
    I co do rzeczy ma milion aut BMW? Ludzie kupują milion BMW, bo one mają tylny napęd? Nie, nie dlatego milion ludzi klientów kupuje BMW. 3/4 z tych kupujących nie ma w ogóle pojęcia, na jaką oś jest napęd w tych autach.
    ręce opadają
    Trochę dziwnie się czuję konwersując z trollem, o którym doskonale wiem, że jest trollem, który posunie się do pisania wierutnych bzdur, aby tylko pisać. Może załóż sobie osobny wątek i dyskutuj ze swoim alter ego, świeżo odbanowanym
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory