ja bym spróbował Specola 10w50, jeśli ma być nie kosztownie
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
ja bym spróbował Specola 10w50, jeśli ma być nie kosztownie
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Ale to do Vki ?
Jakoś kurcze z tym Specolem nie mogę się przekonać. Teraz jest Gold 5W40 w 156 V6 po naprawach tego ubywającego płynu chłodzącego (rzekomo nie te tuleje cylindrów ani UPG tylko gdzieś międzu głowicami od strony rozrządu, coś z termostatem.. ) w każdym razie jest on na przepłukanie i na obadanie czy nie będzie dalej ubywać, no i klepie jeden zawór. A wcześniej był też 5W40 ale LM i cisza. Druga moja styczność ze Specolem - był jako ostatni olej przed sprzedażą 156 1,6TS . I następny właściciel kilka tygodni czy miesięcy później - szukał silnika. Tzn tu jest wiele niewiadomych, ale jakoś po prostu się nie mogę przekonać, no nic nie poradzę.
Tomek - co do Neste to nic nie mam. Tylko od lat obserwuję , że są takie fale - mody można powiedzieć na pewne produkty/marki . Szczególnie to w dziedzinie kosmetyków samochodowych widaćW olejach mniej, ale też. Teraz mam wrażenie Neste "wschodzi" . Nie znaczy że to coś złego, po z jednej z fal kosmetyków zostałem przy produktach Duragloss i nie szukam więcej bo są świetne. Ale z olejami nie mogę jakoś się ustabilizować
Millers jakoś tam zdaje się trwa od lat na rynku i szkód chyba nie wyrządza silnikom ?
Ten Millers XF 5W50 longlife - coś z nim nie tak ? (do zwykłego drogowego użytku).
Ja odpowiedziałem poprzednikowi, ze Specolem mam niestety podobne odczucia, ale wolę nie siać fermentu, napiszę na PW.
Millersa 5w50 zalewam do kilku 3.2 V6 24V i mają się na nim bardzo dobrze.
Jedna GTA robi ostre przeciągi, i jest ok.
Takie marki jak Millers mają zawsze bardzo dobrą jakość i nic się nie zmienia.
Neste zawsze robiło bdb oleje, i prawdopodobnie robi nadal, ale nie wiem, nie jestem w ich temacie od dłuższego czasu niestety.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
mnie mozesz tez napisać co się z tym specolem dzialo. Tego 10w50 testowałem w 8v, silnik czerwone pole często widział i ten konkretny olej zachowuje się lepiej niż 15w50 4100 motula.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Neste nigdy nie było popularne bo po prostu nie było odpowiedniej sieci dystrybucji. Od pewnego czasu to się powoli zmienia i trafił on do oferty kilku aktywnych sprzedawców dlatego można odnieść wrażenie, że jest na fali wschodzącej ale wynika to raczej z dostępności nie z chwilowej mody. Dla mnie Neste to jeden z pewniaków obok Millersa czy Penrite (LM/Meguin też się łapie).
Po przesiadce z Motula X-cess 5w40 na Shell Helix Ultra 5w40 silnik szybciej się nagrzewa, a temperatura na budziku nie ma tendencji do zauważalnego opadania np. na biegu jałowym. Zastanawiam się czy to dobrze czy źle, bo z jednej strony silnik ma optymalną temperaturę, a z drugiej strony, sugerowałoby to większe tarcie w silniku.
Źle, bo olej ma głównie chłodzić. Ale na ile to wiarygodne pomiary ? - cieplej się zrobiło na zewnątrz i efekt jest wyraźny na zegarach temp oleju (mówię po swoich obserwacjach) czy jego max temp czy osiąganiu 80ciu stopni . A olej, silnik itd. ten sam.
Jak by olej miał główne chłodzić to byś zalewał auto glikolem![]()
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 26-05-2017 o 16:41
Bingo! Tylko nie tym mieszalnym z wodą....
Tak właśnie wygląda porównanie współczynnika tarcia prototypowego oleju silnikowego Archoil na lepszej bazie z najwyższą półką dostępną na rynku na najlepszym GIII z domieszką PAO i z najlepszym pakietem dodatków od renomowanego światowego dostawcy... ;-)
Oba SAE 30 mid saps C3.
Oczywiście im niższe tarcie tym lepiej a ten czerwony to Archoil ;-)
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 26-05-2017 o 17:29