Nie wiadomo ile wytrzymają używane klamki więc kupiłem nową na eBayu. Wygląda na to że jest trochę inna nie wiem czy to miało to na celu wzmocnienie.
Tutaj inaczej przebiega linia odlewu
Tutaj widać pogrubienie którego nie ma na starej klamce
![]()
Nie wiadomo ile wytrzymają używane klamki więc kupiłem nową na eBayu. Wygląda na to że jest trochę inna nie wiem czy to miało to na celu wzmocnienie.
Tutaj inaczej przebiega linia odlewu
Tutaj widać pogrubienie którego nie ma na starej klamce
![]()
Ostatnio edytowane przez TILT ; 21-05-2017 o 06:30
Giulietta 1.4 MA / AR 147 JTDM 16V
Wymiana klamki zajęła mi około 3 godzin pracy. Potrzebowałem na moment pomocy drugiej osoby do podtrzymania boczka przy rozłączaniu i podłączaniu no i przy wkładaniu klamki. Dodatkowo wykorzystałem lutownice kolbowa do zagrzania klamki i pistoletu na klej do przyklejenia struktury boczka którą trzeba poluzować.
Takie spinki trzymają boczek.
![]()
Ostatnio edytowane przez TILT ; 21-05-2017 o 06:26
Giulietta 1.4 MA / AR 147 JTDM 16V
generalnie kołki które pokazałeś z kwadratowa gółka jest..1 sztuk. pozostałe kołki są inne z taką uszczelką czarną jak na foto boczka w lewym górnymi prawym górnym rogu.
Być moze ja nie zauważyłem ale z czarną uszczelka są tylko na górnej części boczku - widać na zdjęciu. Jeżeli zachowa się czujność i odpowiednią temperature to kołki powinny wytrzymać.
Ostatnio edytowane przez TILT ; 21-05-2017 o 15:40
Giulietta 1.4 MA / AR 147 JTDM 16V
Ostatnio edytowane przez Dareek ; 21-05-2017 o 16:28
Nic od nowości w drzwiach nie było robione, więc to jest zwyczajnie włoski brak procedur - wkładają raz tak raz inaczej.
Giulietta 1.4 MA / AR 147 JTDM 16V
I mnie dopadł problem klamki. Przyjrzałem sie i moim skromnym zdaniem ( nie znam sie ale sie wypowiem)problem tkwi w zbyt duzym skumulowaniu sił miedzy materiałem klamki ( otwory do oski) a ośką. Do tego wahania temperatury lato/zima i plastik pęka, gdyż os jest pasowana ciasno. Nowa klamka zachowa sie tak samo. Konstruktorzy swietnie o tym wiedzą. Dowód - Croma miała podobnie rozwiazana klamke ale w małym wymiennym panelu za małe pieniądze coś sto parędziesiąt zet - konstrukcja z 2005 roku. Giulietta jest z 2010 roku ma więc optymalizację kosztów i zysków. Dziś boczek z klamką w ASO to 1629 zet plus robocizna ze 150 zet i blisko 2000 za głupia klamkę.
Oczywiście robocizna wymuszona gwarancją. Sam sobie moge wymienic i to całkiem za darmo.
Mam jeszcze przedłuzona gwarancję więc poprosiłem o uwzględnienie. Przedłuzona gwarancja okazuje sie ubezpieczeniem bankowym , w którym tapicerka nie podlega gwarancji i klamka ma nalezec do tapicerki. Zwróciłem wiec uwage,że klamka nie jest tapicerką tylko należy też do systemu bezpieczeństwa - ewakuacja!. W poniedziałek mam sie dowiedzieć od Pana , który ma sprawę zbadać u źródła czyli w FCA i współpracującym ubezpieczycielem przedłuzonej gwarancji. Zobaczymy. Na razie bedzie sznurkologia klamkowa jako,że klamka całkiem odpadła i mozna zaczepic sznurek za cięgło.
P.S. Rocznik 2014, przebieg 38 tysięcy km. Do tej pory bezawaryjny.
Ostatnio edytowane przez ignacy ; 27-10-2017 o 23:02 Powód: informacja
Zestaw z samą klamką jest też dostępny na alfisti.net:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...dle::8887.html
o 50 % drożej niż na ebay