Strona 14 z 16 PierwszyPierwszy ... 45678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 154

Temat: Falowanie obrotów w T.S ( może to jest rozwiazanie)

  1. #131
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie

    Niedługo będę wymieniał wariata bo już na wolnych obrotach z jakimś hitlerwagenem na rope można mój silnik pomylić. Ostatnio była czyszczona przepustnica i robiony reset parametrów silnika krokowego i ecu na zepsutym wariacie. Nastąpił prawie całkowity zanik falowania choć raz na jakiś sobie zamamrocze. Czy po wymianie wariata znów należałoby robić reset ?

  2. #132
    melek_italia
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pepesz Zobacz post
    Niedługo będę wymieniał wariata bo już na wolnych obrotach z jakimś hitlerwagenem na rope można mój silnik pomylić. Ostatnio była czyszczona przepustnica i robiony reset parametrów silnika krokowego i ecu na zepsutym wariacie. Nastąpił prawie całkowity zanik falowania choć raz na jakiś sobie zamamrocze. Czy po wymianie wariata znów należałoby robić reset ?
    Ja bym zregenerowal wariata sprezynka za 10 zl i za zaoszczedzone wymienil rozrzad przy tym,ja tak zrobilem,do tego czyszczenie przepustnicy,wymiana rury podziurawionej za przeplywka i resecik parametrow,od roku zero problemow z falujacymi obrotami,a wczesniej jechalem od skrzyzowania do skrzyzowania odpalajac na kazdym stopie.

  3. #133
    selius
    Gość

    Domyślnie

    melek_italia - regeneracha wariata? Nie slyszalem jeszcze o tym, moglbys napisac cos wieciej? Co nalezy wymienic i jak.

  4. #134
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius Zobacz post
    melek_italia - regeneracha wariata? Nie slyszalem jeszcze o tym, moglbys napisac cos wieciej? Co nalezy wymienic i jak.
    Swojego czasu były dostępne na allegro zestawy naprawcze do wariatora, jednak z tego co pamiętam nie spotkało się to z entuzjazmem alfistów.

    edit: w aso też podobno można to dostać

  5. #135
    melek_italia
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius Zobacz post
    melek_italia - regeneracha wariata? Nie slyszalem jeszcze o tym, moglbys napisac cos wieciej? Co nalezy wymienic i jak.
    Tu jest ladnie opisane http://www.alfaglogow.fora.pl/kacik-...torem,346.html

    Sprezynke dostalem od autosklep24 za 10 zl

    Moj wloski mechanik mial specjalny chwytak do wymiany sprezynki.
    Jak juz pisalem,od roku zero problemow.

    Dzwiek mojego silnika http://www.youtube.com/watch?v=CaDaTMkaE9g
    Wczesniej bylo cos w tym stylu http://www.youtube.com/watch?v=8w7Pi...eature=related
    Ostatnio edytowane przez melek_italia ; 10-07-2009 o 08:07

  6. #136
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał melek_italia Zobacz post
    Ja bym zregenerowal wariata sprezynka za 10 zl i za zaoszczedzone wymienil rozrzad przy tym.
    tak ale to się robi pod warunkiem, że mamrocze tylko przy odpalaniu. A u mnie już "jarmoli" nawet na wolnych obrotach więc tam już te skośne zębatki w ogóle się nie zazębiają i trzeba całego wariata wymienić. Jak to się mówi "pudrem syfa nie wyleczysz"
    Ostatnio edytowane przez Pepesz ; 10-07-2009 o 11:15

  7. #137
    melek_italia
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pepesz Zobacz post
    tak ale to się robi pod warunkiem, że mamrocze tylko przy odpalaniu. A u mnie już "jarmoli" nawet na wolnych obrotach więc tam już te skośne zębatki w ogóle się nie zazębiają i trzeba całego wariata wymienić. Jak to się mówi "pudrem syfa nie wyleczysz"
    Mi chodzil jak golf kumpla z przebiegiem 420k km,caly czas,nie tylko na zimnym.Moj mechanior mowi ze to tylko ta sprezynka sie zuzywa i tylko to kazal zamowic.


    Tak jak kolega z arta zapodal "Moja Włoszka tak jak wszystkie zaczęła sie odzywać jak DIESEL
    Na początku był to dźwięk na zimnym silniku , potem słabł co miało wpływ tylko na osiągi, natomiast ostatnimi czasu już cały czas chodzi jak JTD i to takie po 500tyś przebiegu.".

    Dodam tylko ze pracuje jako technik w fabryce we Wloszech i tutaj 80 % silnikow motorowych naszych maszyn made in italy sa oparte na wariatorach,takie widac ich zboczenie mechaniczne.My wymieniamy zazwyczaj tylko paski i sprezyny.
    Ostatnio edytowane przez melek_italia ; 10-07-2009 o 16:34

  8. #138
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Ze strony www.alfa156.net. może ktoś zechce przetłumaczyć, bo łapię sens, ale nie chcę czegoś przekręcić.

    If the Twin spark engine is NOT idling OK (at about 900 rpm), but
    suddenly go to about 1500rpm then down to about 500rpm then jump
    between these values a couple of times then back to 900rpm.
    The engine might even stall during this.

    In most cases, there is an easy 10-minutes cure:

    With a screwdriwer you loosen the spanner ring around the airintake-tube
    at the point where it connects to the throttle-house.

    Pull and bend the black intake-rubbertube a bit to the side and spray some
    WD-40 onto the butterfly-valve. Let it work a minute or two, and then wipe
    the inside of the throttle-house and the butterfly-valve with a clean cloth.

    Oh - yes, you have to use one hand/finger doing the cleaning, and your
    other hand/fingers pushing the top of the valve, so it opens and allows
    you to clean up the inside. Would be nice with a third hand, though.

    The reason for the erattic idle is, that over time the butterfly-valve picks
    up dirt in the air-intake-tube. The dirt prevents the valve from completely
    closing. The engine therefore gets confused thinking the valve is a bit
    open (- thinks, that it is you putting your right foot to the pedal ).

    You might have to reposition the idle engine to fix this completely after doing
    the above. The way to do that is:
    1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
    2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
    3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds.

    If this is not the cure, you can have a faulty idle speed motor and then
    it has to be replaced.

    Big thanks to Per here at the alfa156.net Forum for most of this info!

    Posty have made this pdf guide including pictures of how to clean it
    for the V6 engine. Thanks a lot, dude!

    Warning: I have received info from one reader who actually broke his
    throttle body trying this. So BE CAREFUL doing this!
    Read the unlucky experience from one user in the forum.

  9. #139
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Opisana podstawowa czynnośc przy falowaniu obrotów - Czyszczenie przepsutnicy...

    Ale ja bym tego płynem WD nie robił...ja do tego uzyłem środka w Sprayu do czyszczenia przepustnic i gaźników... Wd jest tłuste jak cholera i świetnie się tego kurz i syf wszelaki czepia...

    Opisany jest tez reset krokowca, ja to robie przez podłączenie pod Unidiaga, nie znam sposobu na reset tylko za pomoca kluczyka w stacyjce...

    Jesli sie mylę poprawcie mnie.

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  10. #140
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie

    Pierwszy raz robiłem reset parametrów ECU i krokowca na zepsutym wariatorze
    (nie zmieniał już w ogóle faz) i wyczyszczonej na lustro przepustnicy :problem
    falowania prawie zniknął.
    Ostatnio miałem wymienionego wariata i wszystko było ok poza sporadycznymi zachwianiami rzędu 100 rpm.
    Pomyślałem że należałoby przeprowadzić reset na działającym wariacie.
    Reset przeprowadziłem wg. tego samego schematu, używając tego samego komputera, tych samych definicji, tego samego unidiaga tych samych sterowników itp.
    I pojawił się nowy problem - przy wciskaniu sprzęgła obroty spadają do 500 (aż rzuca samochodem, boje się że zrobi to krzywdę układowi korbowo - tłokowemu)
    i wracają do 1100 , potem na 900 aż do następnego ruszenia i ew. świateł albo non stop skaczą od 500 - 1100.
    Przejechałem dopiero co prawda z 5 km i nie wiem jak się silnik zachowa po większej odległości. Moc jest, rozwijana ładnie, liniowo, nagrzewa się szybko (choć to marna informacja bo mamy lipiec) bez szarpnięć itp. Słysze ostatnio metaliczny dźwięk, temp. silnika nie ma na niego wpływu i występuje w zakresie ok 1100 - 2300 rpm chyba katalizator umiera, może to mieć wpływ na falowanie ? Silnik to 1.6 TS z plastikowym kolektorem ( m 1.5.5)
    Czy powodem może być to że reset przeprowadzałem na prawie rozgrzanym do 90 stopni silniku ? (wtedy miał ok 60- 70 jak go resetowałem) Zauważyłem że jak ścisnąłem wężyk od odmy olejowej to samochód prawie zgasł, a do samego zaworka nie zaglądałem.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 16:54
  2. [164] Falowanie obrotów 3.0 V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 17:19
  3. [146] falowanie obrotów
    Utworzone przez mmpolska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 18:37
  4. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55
  5. falowanie obrotów w jtd....
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 20:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory