Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Cisnienie w kolach.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie Cisnienie w kolach.

    Witam
    Jakie polecacie cisnienie w oponach dla kol 17 calowych z niskim profilem opon? Dodam ze samochod ma ciezki silnik: 2.4 JTD.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS '99
    Postów
    36

    Domyślnie

    2.4 lub z pelnym obciazeniem 2.6

    pozdrawiam KUNIU

  3. #3
    rolex83
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam 215/45/17 i gdzies wyczytalem ze 2,7

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    przód 2.7 tył 2.3 oponki 205/45/r16
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Jedno co mnie drażni w podawaniu ciśnienia w ogumieniu to tak jak 99% osób podaje na "zimnej oponie" - ja mam trochę inną szkołę, wyniesioną z KJS, pompuję koła w moim V6 tak aby na dogrzanej oponie ciśnienie w oponie było ok 2,6-2,7bar, wymaga to niestety posiadania swojego sprawdzonego ciśnieniomierz i pewnej obserwacji zachowania opon, jednak warto się do tej kwestii przyłożyć, każda opona zależnie od konstrukcji i mieszanki inaczej się "dogrzewa" i inaczej "trzyma", jedna napompowana na postoju powiedzmy na 2,5bar z czasie jazdy zachowuje się OK, inna z kolei łapiąca wyższą temperaturę w trakcie pracy będzie się np. wybrzuszała środkiem ze względu na za wysokie ciśnienie po nagrzaniu - co się stanie wiadomo, trakcja ucieka, i nienaturalnie zużywa się środek opon.

    pzdr. Grzesiek
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Wystarczy napompowac kolo azotem i nawet po nagrzaniu kola cisnienie zmieni sie nieznacznie (ponoc).

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Ja jeżdżę na oponach typu "Run flat" w rozmiarze 205/45/17 i ciśnienie mam następujące: z przodu 2.2, z tyłu 1.8. To niewiele, ale wulkanizator zakładając te opony powiedział mi, że "run flat" mają twardsze boki i to w zupełności wystarczy. Chyba miał rację, bo jakiś czas temu sprawdzałem ciśnienie w oponach i byłem wielce zdumiony kiedy w jednej z nich ciśnienie wynosiło 0 (!), a opona wyglądała na napompowaną - nie ugięła się...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #8
    groszek
    Gość

    Domyślnie

    ja mam założone 225/45/17 i pompoju na 2.2 .

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Ja mam buciki z dosyć miękkiej mieszanki - Pirelli P7, a dodatkowo stosunkowo wysoki profil, bo 55/205, no i całość naciągnięta na 16 calowe alufelgi... ponadto ciężki motor 2.4 JTD i to powoduje, że 2.4 atmosfery z przodu to minimum, a z tyłu w zależności od obciążenia, choć rzadko kogoś wożę, więc 2.2-2.3 atm. styka w zupełności.

    Pozdrawiam,

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Ja jeżdżę na oponach typu "Run flat" w rozmiarze 205/45/17 i ciśnienie mam następujące: z przodu 2.2, z tyłu 1.8. To niewiele, ale wulkanizator zakładając te opony powiedział mi, że "run flat" mają twardsze boki i to w zupełności wystarczy. Chyba miał rację, bo jakiś czas temu sprawdzałem ciśnienie w oponach i byłem wielce zdumiony kiedy w jednej z nich ciśnienie wynosiło 0 (!), a opona wyglądała na napompowaną - nie ugięła się...
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Chyba kolego nie wiesz po co są opony "run flat" Te opony pozwalaja na jazde bez ciśnienia ale tylko w razie przebicia stąd też Twoje opony nie uginały się mimio zerowego ciśnienia. Po to właśnie mają wzmocnione boki. Ciągła jazda bez ciśnienia spowoduje tylko uszkodzenie opony. Opon "run flat" nie powinno się używać bez czujników ciśnienia, bo właśnie nie widać kiedy straci powietrze.

Podobne wątki

  1. Piski w kolach
    Utworzone przez Leniasty w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 19:42
  2. Jezdzi ktos na 18 calowych kolach?
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 14-12-2010, 19:34
  3. cisnienie
    Utworzone przez Rufik w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 20:05
  4. [145] 1.7boxer kto wie ile ma mocy na kolach a ile silnik
    Utworzone przez sebastian1984me w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 30-06-2009, 07:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory