Cześć wszystkim,
jakie ciśnienie pompujecie w opony letnie dla:
przód 225/45/R18 i tył 255/45/R18
przód i tył 225/50/R17
?
Cześć wszystkim,
jakie ciśnienie pompujecie w opony letnie dla:
przód 225/45/R18 i tył 255/45/R18
przód i tył 225/50/R17
?
co za temat. w instrukcji nie ma?
W instrukcji są podane tylko wartości dla opon zimowy i jest adnotacja, że opony letnie mają indeks maksymalnego ciśnienia umieszczony z boku opony, to wszystko.
nie wiem z jakiej wersji instrukcji korzystasz, moze jakis paszkwil przetlumaczony przez kogos kto nie ma pojecia o motoryzacji (czesta praktyka w tlumaczeniach - wiem bo zona jest tlumaczem a biura posredniczace probuja wciskac ludziom tlumaczom wszystko, totalnie nie z ich specjalizacji, I niektorzy biora). najnowsza instrukcja wyglada tak:
CIŚNIENIE W ZIMNYCH OPONACH
W nagrzanych oponach wartość ciśnienia powinna być wyższa o +0,3 bara wstosunku do wymaganej wartości. Należy ponownie sprawdzić wartość ciśnienia w oponach zimnych.
a pod tym tabelka z cisnieniami:
Opony
Bez obciążenia i z obciążeniem średnim Z pełnym obciążeniem
Przód Tył Przód Tył
205/60 R16 2,7 (*) 2,9 (*) 2,7 (*) 2,9 (*)
225/55 R16 2,2 2,4 2,7 3,0
225/50 R17 2,2 (*) 2,4 (*) 2,7 (*) 3,0 (*)
225/45 R18 2,2 (*) 2,4 (*) 2,7 (*) 3,0 (*)
225/45 R18 2,0 — 2,4 —
255/40 R18 — 2,2 — 2,6
225/40 R19 2,4 2,6 2,7 3,0
225/40 R19 2,4 — 2,7 —
255/35 R19 — 2,3 — 2,9
(*) Podane wartości ciśnienia dotyczą wszystkich rodzajów opon (letnich i zimowych)
Najnowsze instrukcje na stronie eLum : http://aftersales.fiat.com/elum/Mode...part_number=#1
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 25-05-2017 o 09:54
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Bardzo dziękuję za odp., są wyczerpujące i znajdują się w książce. Pytałem o opony letnie.
Całkowita racja! Tle razy czytałem i cały czas było, że do opon zimowych![]()
Być może gdzieś była jeszcze dyskusja o tym, ale czy mieliście taką sytuację, że nagle wszystkie czujniki Wam wskazują niższe ciśnienia w oponach (wahają się między 2,3 a 2,4)?
To jest jakoś spowodowane pogodą (przez tygodnie było ciepło, nagle koło 15 stopni Celsjusza..)?
Opony RF (Pirelli) 225 x4.
nie, ale dzisiaj przy okazji wyciągnięcia u wulkanizatora wbitej blaszki z opony(na szczescie opona nieuszkodzona, naciecie zostalo zalane jakas specjalna masa zeby nie wchodzila woda i brud) wulkanizator odessał powietrze z opon i napompowal mi kola azotem, wiec potencjalne wahania cisnienia u mnie beda zminimalizowane. nabite mam 2.5bar, kola 19 z szerokim tylem.
normalne powietrze ma w sobie pare wodną i stad potencjalne bardziej reaguje na zmiany temperatury i ciśnienie bardziej sie zmienia.