Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #13121
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159
    Postów
    181

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Jakie sportowe prowadzenie na ulicach ? - bo poza nie Giulia nawet nie zaglądnie, nie bądź śmieszy
    Wybacz, że nie będę cytował całej Twojej wypowiedzi. Byłem na jeździe Giulią i Q50 w odstępie 1 dnia i różnica w prowadzeniu nawet na drodze publicznej jest zauważalna. Różnica w masie (jechałem ciężką wesją Hybdrid) też jest wyczuwalna. Skoro nie czujesz różnicy w prowadzeniu między tymi autami, to lepiej zostać przy Maździe 6, albo kupić Superba, niż brać się za Giulię

    Ponadto, Q50 Hybrid jest sprawdzona i niezawodna, ale już wersja 3.0 V6 twin-turbo to debiutujący silnik. Nie ma pewności, że będzie niezawodny. Układ kierowniczy w Q50 jest ospały w porównaniu z Giulią, a skrzynia z Mercedesa jest lata świetlne za ZF jeśli chodzi o szybkość. W Q50 mijają dobre 2-3 sekundy zanim auto zrzuci bieg (niemniej gdy skrzynia już się zastanowi to auto katapultuje się jak rakieta, 370 KM i 550 Nm robią swoje, fizyki nie pokonasz )

    Argumenty o "jedynej właściwej pojemności i cylindrach" włóżmy między bajki. Może jeszcze "gaz tylko do zapalniczek", a "ON tylko w gnojowozach"?

    Ceny, które wymieniłeś dotyczą aktualnych rabatów oraz wersji ze stocku z rocznika 2016, kiedy to można było dostać wersję Hybrid z 40k rabatu (z 270 na 230k). Ja w styczniu na Giulię super 2.0t skonfigurowaną za 201k z rocznika 2016 z przebiegiem 8 km (czyli nie democar) dostałem propozycję 157k. Spodziewam się, że w 2018 wersje Veloce z rocznika 2017 będą dostępne z 15-20% rabatami.
    Podane przez Ciebie wersje 3.0 TT oraz Hybrid kosztują bazowo znacznie więcej niż Giulia Veloce, a dodatkowe wyposażenie uwzględniające lane assist i wiele więcej bajerów, nie są dostępne w wersjach za 220-230K.
    Moim zdaniem Giulia to w tym segmencie aktualny nr 1 na rynku, a Q50 nr 2. Z tym, że AR to taka namiastka Ferrari, a Q50 namiastka odrzutowca. Oba mają swój urok, ale trochę inny target. Każdy Geek zakocha się w Q50, a w Giulii każdy Petrolhead.

    Rynek europejski jest zabetonowany przez niemiecką trójkę i sprzedaż Giulii oraz Q50 nie ma nic wspólnego z jakością tych produktów, tylko mniejszym prestiżem i renomą. Ludzie wolą jeździć gołym A5, niż Giulią Veloce, czy Q50. Cóż, ich wybór...

  2. #13122
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Azalgo Zobacz post
    Nie będę cały rok kulał się jakimś niemrawym kombi bądź suv dla dwóch tygodni wyjazdu urlopowego. Fantastyczne auto!
    ooo i to jest zdrowe podejście, a nie, że musi być kombi, bo przecież codziennie człowiek wozi ze sobą tonę bagażu. Jak trzeba cos przewieźć, to się wypożycza busa, a jak się jedzie na dłuższe wakacje raz czy dwa na rok, to sie bierze trumne na dach. Ja na ponad tydzień załadowałem się 5 dorosłych osób (w tym 3 kobiety, czyli dwa razy więcej rzeczy) w sedanie. Nie rozumiem skąd u niektórych ciśnienie na wożenie powietrza przez 90% czasu w kombi.

    gratulacje
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #13123
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Azalgo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T
    Postów
    676

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    ooo i to jest zdrowe podejście, a nie, że musi być kombi, bo przecież codziennie człowiek wozi ze sobą tonę bagażu. Jak trzeba cos przewieźć, to się wypożycza busa, a jak się jedzie na dłuższe wakacje raz czy dwa na rok, to sie bierze trumne na dach. Ja na ponad tydzień załadowałem się 5 dorosłych osób (w tym 3 kobiety, czyli dwa razy więcej rzeczy) w sedanie. Nie rozumiem skąd u niektórych ciśnienie na wożenie powietrza przez 90% czasu w kombi.

    gratulacje
    Mam 3 dostwcze auta i 2 ciężarowe meble z ikea jest czym przywieźć


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  4. #13124
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Może stąd, że niektórzy mają psy, wózki (nie mówię o parasolkach) i do tego nie akceptują trumien na dachach? Hmm? Tak ciężko zrozumieć?

  5. #13125
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Azalgo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T
    Postów
    676

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Może stąd, że niektórzy mają psy, wózki (nie mówię o parasolkach) i do tego nie akceptują trumien na dachach? Hmm? Tak ciężko zrozumieć?
    No z psem to fair play. Też czekałem na sw ze względu na wózki a te do sedana wejdą easy, sprawdziłem.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  6. #13126
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    No oczywiście że zauważalna, ale nie dla każdego będzie _krytyczna i decydująca_ . Różnica zachowania, czucia wozu.
    W Giulii Petrolhead się zakocha - w Quadrifoglio i owszem, ale nie rozciągajmy tego proszę z taką pewnością na resztę. Widzisz - nie czujesz sam różnicy międyz 4 a 6 cylindrami, turbinkami z 2 litrami a > 3,5 litrami wolnossącymi, a jednocześnie o tych z benzyną we krwi wrzucasz argumenty. Uważasz że każdy uzna ze krytyczne różne działanie ukł kierowniczego czy skrzyni. No nie jest tak. Zauważy, bo róznice są, lecz niekoniecznie to zdecyduje.
    Co do cen - jest to jeden poziom cen biorąc pod uwagę więskze osiągi Q50. Giulia nie oferuje niestety nic między 280 a 500 koni. Czegoś jeszcze ucywilizowanego a już poważniejszego . Wspomniane 15 % to aktualna z przed kilku dni informacja i dotyczy aktualnego rocznika. W szczegóły nie ma co wchodzić bo to już detale bez znaczenia.
    Co do niezawodności - spokojna głowa, to Japończyk. Tego akurat można być pewnym, tak samo jak awaryjności Alfy lub bezradności jej serwisów (jak i jej stylu i piękna żeby być sprawiedliwym). Pewne rzeczy się nie zmieniają. 3.0t zdaje się jednak w części sporej bazuje na wolnossącym poprzedniku , a i na szerokim doświadczeniu tej firmy i ewolucji, która jest lepsza od rewolucji zawsze.

    I oczywiście, że to nie będą zamienne, równorzędne wozy, ale to jest dla siebie jak najbardziej konkurencja. W jednym i drugim są kompromisy - gdzie na przykład Giuliia z właściwą ilością cylindrów i pojemnością, z czystym RWD możliwymi do wyłączenia systemami?
    Do mnie ogromnie przemawia argument silnika atmosferycznego, nie znoszę turbin i ich charakterystyk. Do kogoś innego nie przemówi koło kierownicze na kabelku (btw tam jest też mechaniczne połączenie - na wypadek awarii) .
    A Infiniti - dlaczego mniej nie waży na przykład, albo dlaczego ma tak odrażające tylne światła ? Ano jakoś w jednym i drugim niestety pod sprzedaż pewne kompromisy poczyniono i tyle. I z nich pozostaje wybierać. Niejeden Klient Docelowy się zastanowi poważnie i niejeden pójdzie do Japończyków.

  7. #13127
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Może stąd, że niektórzy mają psy,
    koty są fajniejsze, ale to niech będzie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    wózki (nie mówię o parasolkach)
    Ojezu te mityczne wózki, bo przecież mądrzej kupić samochód pod wózek, niż wózek pod samochód. Mój brat ma dużo mniejszą od Giulii mazdę 3 w sedanie i nie ma absolutnie problemu z wózkami. Widziałem jak ludzie się mieszczą w jeszcze mniejszych autach.

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    i do tego nie akceptują trumien na dachach? Hmm? Tak ciężko zrozumieć?
    No tak, lepiej mieć trumnę za plecami, cały czas.


    W większości przypadków kombi jest potrzebne w głowie, a nie w rzeczywistości. Jak ktoś lubi wozić powietrze, to mi nic do tego, ale nie ma co wmawiać, że bez kombi się nie da żyć.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #13128
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał Azalgo Zobacz post
    No z psem to fair play. Też czekałem na sw ze względu na wózki a te do sedana wejdą easy, sprawdziłem.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Nie wszystkie wejdą. Poza tym, niektórzy np. ze względu na rodzaj pracy i co za tym idzie podróży, używają walizek. I teraz proszę włóż dużą walizkę do Alfy, mając do tego wózek. Jedyna opcja to na wysokość... Tylko jak? I tutaj sens ma kombi.
    Tak samo jak nurkowanie po rzeczy przez mały otwór.
    Czy się czepiam? Tak. A co. Wolno mi. Tak samo jak co niektórym, którzy czepiają się kierownicy na kabelku czy też masy samochodu.
    W końcu to moje $$ i to ja je wydaje. I auto ma spełnić MOJE oczekiwania. I narzucanie komuś na siłę (co w tym temacie jest wręcz nagminne) że Julia jest cacy i w ogóle wow, jest delikatnie mówiąc... Słabe. Nie nie jest wow. Jest zwykly autem. Jest sedanem. I robienie z niej na siłę auta zastępującego kombi, jest znów...Słabe. Ale za to jak pięknie wpisując się w klimat bycia "wzorowym alfisti".

    Pozdrawiam

  9. #13129
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Nie alfa
    Postów
    244

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co do niezawodności - spokojna głowa, to Japończyk. Tego akurat można być pewnym, tak samo jak awaryjności Alfy
    A nie jest przypadkiem w 70% z części mercedesa?

  10. #13130
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Azalgo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T
    Postów
    676

    Domyślnie

    Każdy ma swoje priorytety. Ja lubię czuć przyjemność z jazdy a ta w giuli jest bezdyskusyjnie.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory