Akcji serwisowej chyba na to nie było. Osobiście odwiedziłem 3 serwisy i każdy powiedział, że ten typ tak ma i nic się z tym nie dzieje w dłuższej perpsektywie. Po jakimś czasie przyzwyczaiłem się do tego z nastawieniem będzie co będzie.
Akcji serwisowej chyba na to nie było. Osobiście odwiedziłem 3 serwisy i każdy powiedział, że ten typ tak ma i nic się z tym nie dzieje w dłuższej perpsektywie. Po jakimś czasie przyzwyczaiłem się do tego z nastawieniem będzie co będzie.
Stuka stuka potwierdzam, taki metaliczny dzwięk, nie ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Czesć
U mnie to samo przy dodawaniu gazu na 2 albo 3 trzaska jak jest ciepły
Moim zdaniem moze byc dwumas
Są tam sprężyny jak jest zimmny nic
Jak sie zagrzeje to się zaczyna
Ostatnio edytowane przez basti5674 ; 15-06-2017 o 12:45
Zużyty dwumas daje wibracje na 4 i 5 biegu w zakresie 1700 -2000 obrotów przy gwałtownym dodaniu gazu.
Stuki o których piszesz to skrzynia biegów, która ma wewnętrzny luz. Objaw jest na ciepło bo olej jest rzadszy.
Podnieś auto wrzuć bieg na zgaszonym silniku i zobacz kręcąc kołami jaki jest luz a w konsekwencji uderzenia w skrzyni.
Moje auto jest 2011 juz po gwarancji zostawic tą skrzynie tak az się rozpadnie
Ostatnio edytowane przez basti5674 ; 15-06-2017 o 12:50
Witajcie,
Mam problem z pierwszym biegiem, bardzo często wchodzi z oporem, trzeba go dopchnąć...Nie mam na to reguły ale na 5 wrzuceń przynajmniej raz muszę kombinować...Jak auto się toczy to jedynka wchodzi elegancko, redukcja z 2 na 1 też. Najgorzej na światłach jak trzeba ruszać , a tu zonk...Czasem macham na sprzęgle 2 czy 4 bieg i wracam na 1 i jest ok. Czasem wystarczy 2-3 razy sprzęgłem machnąć, nie ma reguły. Czytałem w jakimś wątku, że była akcja serwisowa dla roczników 2010 i wymieniano koła pierwszego i drugiego biegu... Nie wiem czy moja alfa się na to załapała czy nie, musiałbym sprawdzić VIN w servisie lub uśmiechnąć się na forum. Skrzyni nie słychać, tzn nie wyje, inne biegi chodzą elegancko, pedał nie jest twardy, żadnych wibracji, dźwięków...Przydałoby się zmienić płyn hamulcowy bo nie wiem kiedy był wymieniony, ale nie spodziewam się po tym cudu bo pedał chodzi jak trzeba. Ktoś na forum wymieniał wybierak, innemu pomogła wymiana oleju w skrzyni - sam nie wiem od czego zacząć, ale zaczyna mnie to irytować. Ktoś coś czy raczej trzeba robić pierwszy bieg? tydzień w warsztacie i 2 tysie nie moje...
.
Zmienić płyn ham na np TRW DOT 5 ?
Do skrzyni Selenie czy coś z bardziej specjalnego?
Co dalej?
płyn DOT5.1 żaden DOT 5 bo nabawisz się remontu układu hamulcowego. Wyprzęgnik jest także zalany płynem hamulcowym- zacznij od wymiany płynu (na marginesie powinien być niewymieniany co 2 lata lub 60 tkm)
Jak ciężko wchodzi to nie pchaj na siłę - trzymając drążek delikatnie zwalniaj sprzęgło tak by tylko ruszyć zębatke i ładnie wskoczy
Darek chodzilo mi o 5.1 , choc nie sadze ze uklad hydrauliczny szwankowalby tylko na 1 biegu...wiec nie tu trzeba szukac. Pytanie tylko czy jest gdzie szukac po za mechanizmem 1 biegu??? Nadzieja w ciegnie czy czyms takim, moze jutro sprawdze w jakim jest stanie...jego wymiana pomagala. Znajde watek to wkleje, nie pamietam tylko czy tyczylo sie to benzyn czy diesli....
a tak nawiasem to jakie szly skrzynie w 2010 dla 170KM Jtdm. Sprzedajacy mowil ze niby f40, ale zaczynam watpic czy to nie c365 czy jakos tak.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka