Strona 72 z 99 PierwszyPierwszy ... 22626364656667686970717273747576777879808182 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 711 do 720 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #711
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    159
    Postów
    16

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    krotki ten filmik, ale nie brzmi to tak jak u mnie brzmialo jak bylo za malo czynnika.
    zmienia ci sie to, pojawia sie czasem jak dodasz gaz mocno potem znika , i znika zawsze jak wylaczys sniezynke?
    tak pojawia mi sie czasem, jak dodaje mocno gazu to zanika, ze sniezyna nie probowalem. Podejrzewasz co to moze być?

  2. #712
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Giulietta, 1.6 diesel, 2012
    Postów
    120

    Domyślnie

    kolega podejrzewa że masz za mało czynnika w układzie - i może mieć racje.
    U wielu osób u których pojawił się ten dźwięk po prostu pomogło nabicie klimy. jeśli dźwięk zanika po wyłączeniu klimatyzacji, a pojawia się po jej włączeniu, to pewnie nabicie czynnika powinno pomóc. Musisz tylko nabić odpowiednią ilość dla swojej sprężarki.

  3. #713
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    159
    Postów
    16

    Domyślnie

    Cytat Napisał dellx Zobacz post
    kolega podejrzewa że masz za mało czynnika w układzie - i może mieć racje.
    U wielu osób u których pojawił się ten dźwięk po prostu pomogło nabicie klimy. jeśli dźwięk zanika po wyłączeniu klimatyzacji, a pojawia się po jej włączeniu, to pewnie nabicie czynnika powinno pomóc. Musisz tylko nabić odpowiednią ilość dla swojej sprężarki.
    dzieki za odpowiedz. posiadam alfe 159 1.9 JTDM 16v 150KM. Trzeba uzupelnic 460g?
    Ostatnio edytowane przez pawelcosh ; 24-06-2017 o 12:11

  4. #714
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Raczej 550

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  5. #715
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,582

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Raczej 550
    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    no wlasnie

  6. #716
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 159, 8V, 115 KM
    Postów
    177

    Domyślnie

    Ja tam na filmiku bardziej słyszałem piszczenie (coś jak cewka) niż wiertarkę U mnie jak brzęczy to sąsiada, który robi remont potrafi zawstydzić. Z tym, że takie atrakcje mam wyłącznie, gdy temperatura w kabinie jest już bardzo bliska tej zadanej lub niewiele różni się od tej na zewnątrz.
    No ale jeśli objawy są takie, że podczas jazdy okresowo brzęczy, a po dodaniu/odjęciu gazu i wyłączeniu klimy przestaje to winy szukałbym raczej w zaworze rozprężnym.
    TERAZ BĘDĘ SIĘ DOKTORYZOWAĆ
    Zawór rozprężny działa jak reduktor - taki sam jak w kuchence gazowej (ale na wyższe ciśnienia). Przy redukcji (rozprężeniu) gazu powstaje efekt Joulea Thomsona (spadek temperatury). Pilot reduktora ma zadaną stałą wartość regulacji ciśnienia. Dlatego jeśli masz za mało/dużo czynnika to ciśnienie na wejściu będzie poza zakresem zaworu (i jego jakiejś tam tolerancji) i może to powodować nierówną pracę. Dodanie lub odjęcie gazu (zanim sprzęgło kompresora zareaguje) zmieni delikatnie ciśnienie na wejściu - zmieniając charakterystykę pracy zaworu i ten na jakiś czas może ucichnąć lub zabrzęczeć jeszcze głośniej. Swoje na pewno zrobił też ząb czasu - sprężyna, membrana, oringi to części eksploatacyjne, które się normalnie zużywają i z biegiem czasu tracą swoje właściwości. Możliwe, że to brzęczenie to bicie sprężyny w zaworze lub sam zawór wpada w drgania (pęknięty oring, poluzowane mocowanie, bezwładność wywoływana przez różnicę ciśnień przy starej sprężynie i membranie)
    Reasumując:
    1. Uzupełnić ilość czynnika do właściwej wartości (najprościej i od tego należy zacząć)
    2. Sprawdzić mocowanie zaworu, oringi, nasmarować (trochę czasu trzeba poświęcić, a jeśli chcemy odkręcić zawór to przed trzeba ściągnąć czynnik z klimy)
    3. Wymienić zawór (400 zł)

  7. #717
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Po czym poznać ile czynnika powinno być w układzie?
    TBi 2009 rok.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #718
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,582

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Po czym poznać ile czynnika powinno być w układzie?
    TBi 2009 rok.
    pewnie da sie zagladnac jakims lusterkiem jaka jest sprezarka, ale chyba tez nie ma po co-w eperze kiedys sprawdzakem i we wszystkich tbi byla ta sama sprezarka a do tbi ma byc 550g (tyle w aso fca im wyszlo dla mojego vin, wczesniej inny mechanik mi nabil 460g bo tak mu zas jego maszyna pokazala, ale byla mega wiertarka(od razu sie nie zorientowalem bo robiłem w grudniu jak auto sprowadzilem bylo zimno i nie wlaczalo klimy))
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 25-06-2017 o 19:46

  9. #719
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dzięki. Jutro rano podjadę do serwisu, bo też wiertarkę słychać.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #720
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Sytuacja wygląda tak. W aucie została wymieniona chłodnica klimatyzacji, czynnik 460 g, prawdopodobnie nie dodano lub dodano niewielką ilość oleju. Pojawiła się głośna wiertarka przy przyspieszaniu.
    Następnie serwis uzupełnił czynnik do 550 g plus 15 gram oleju. Przez godzinę jazdy było cicho, później wiertarka, ale nie tak głośna.
    Kolejna wizyta - ponownie 550 g plus 20 g oleju. Przez godzinę jazdy cisza, teraz wiertarkę słychać czasem przy schodzeniu z obrotów (w zakresie 2000-1600 obr).

    Dodać jeszcze oleju czy coś innego?
    Ilość oleju, jaką powinno się dodać po wymianie skraplacza to podobno 30 gramów.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory