Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: szarpie i marchewka gdy wjadę na dziurę

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie szarpie i marchewka gdy wjadę na dziurę

    Witam, auto jedzie równo, jednak gdy wjadę na nierówność lub próg zwalniajacy, zapala sie marchewka, obroty zaczynają wariować, strasznie szarpie, auto potrafi nawet zgasnąć a czasem wcale nie odpala. Nie ma w tym żadnej reguły. Czego to może byc wina? wydaje mi sie, że może to być jakis czujnik, który od wstrząsu zmienia swoje położenie. Gdzieś przeczytałem, że tak właśnie zachowuje sie walnięty czujnik położenia wału? Co Wy na to?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    świecąca się marchewa sygnalizuje usterkę jednego z czujników układu dolotowego...
    radziłbym najpierw pojechać na kompa i wyeliminować taka przyczynę a potem szukać dalej

    a może przyczyna jest banalna jeśli piszesz, że nie ma reguły i dzieje sie to na dziurach, może gdzies nie ma styku, przetarty kabelek itp!!! sprawdź styki przepływomierza, silniczka krokowego i przepustnicy

    u mnie szarpało jak silniczek krokowy sie zblokował, ale to było zawsze przy 1500obr/min i wtedy sie świeciła marchewa

  3. #3
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    No tylko na examinerze dowiesz się co się dzieje, może to być coś sondą.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Starałem sie właśnie sprawdzać w miarę układ dolotowy, silniczek i przepustnice czyściłem, przepływke odpinałem i jechałem ale nic to nie dało, wymieniłem też świece bo stare juz miały 120k, ale nic to nie dało. Tak mnie ciekawi ten czujnik położenia wału bo ktoś tam na forum mial podobne objawy przez niego, gdzie on sie znajduje? można do niego dojść od góry? Jak to nic nie da to pojade na komputer. Aha, jeszcze edno czy da sie jakoś sprawdzić w domowych warunkach czy wtryski działają prawidłowo?
    Ostatnio edytowane przez qbiczysko ; 13-07-2009 o 12:28

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Czy wie ktoś gdzie znajduje sie czujnik położenia wału w Twin Sparkach?

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    brak alfy
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał qbiczysko Zobacz post
    Czy wie ktoś gdzie znajduje sie czujnik położenia wału w Twin Sparkach?
    Szukaj w okolicach gdzie jest czerwona strzałka na zdjęciu. Tam powinien znajdować się czujnik położenia wału.

  7. #7
    wipi
    Gość

    Domyślnie

    Miałem takie same obiawy w 155 !,8 TS - czyli marchewa na wertepach.
    Examiner wywalał Przegrzanie silnika i uszkodzony czujnik temperatury cieczy (wody).
    Czujnik oczywiście wymieniłem, ale nic to nie dało (stary był sprawny).
    Ponownie Examiner i ten sam bład - zdziwienie wszystkich, chociaż mówiłem, że jest sprawny.
    Kazałem zrobiś czyszczenie dolotu, czyli wymiana filtra powietrza, wymiana czujnika temperatury dolotu i czyszczenie przepustnicy - po tym wszystkim sprawdzenie napięć w ECU od czujników.
    Po tych zabiegach już nie mam problemów z wertepami, od tamtej pory nie wyskakuje mi marchewa.
    Jeszcze jedno - nie ruszałem w ogóle przepływki.
    Napisz co wyjdzie u Ciebie.
    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Ok doszedłem samemu do problemu, okazało sie, że jeden kabelków przy samej wtyczce od czujnika położenia wału był solidnie naderwany, zlutowałem, jazda próbna i wszystko gra. Teraz musze to jakoś na stałe zrobić, tylko że z wtyczki wystaje 2mm drucika i nie ma jak skrętki zrobić, wyciągnąć też nie moge bo jest jakby zalany, co sie robi w takim przypadku? trzeba nowej wtyczki szukać?

  9. #9
    BoskiKacu
    Gość

    Domyślnie

    No wlasnie ja mam dokladnie taki sam problem juz od dluzszego czasu (pierwsze nacisniecie pedalu gazu lub jak wpadne w dziure), myslalem, ze to zawor erg, ale sie okazalo, ze to nie to... Zaczerpne waszych rad i podjade jutro do warsztatu, moze tym razem cos zdzialam)

Podobne wątki

  1. Wpadłem w dziurę i coś skrzypi
    Utworzone przez BaM w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-07-2011, 07:47
  2. Utrata dynamiki po wpadnięciu w dziurę na drodze.
    Utworzone przez marekshino w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-05-2011, 12:09
  3. Jtd nie pracuje po wpadnięciu w dziurę
    Utworzone przez artur76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-11-2010, 14:39
  4. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 15-08-2009, 13:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory