Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Wymiana klocków...poległem

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Miałem ten sam problem i doskonale Cię rozumiem. Kolega Marek jak widać jeszcze się pewnie z tym nie mierzył i struga jarząbka.
    U mnie grzanie na niewiele się zdało. Wyciąłem środki tych prowadnic i wtedy udało się je wybić. Odrdzewiacz też mi nie pomagał, ale może za krótko działał. Gdyby spsikać konkretnie i zostawić na noc, może będzie łatwiej.

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Odrdzewiacz niewiele da na aluminium w tym przypadku. Ja robie tak że wycinam środek jak najbliżej zewnętrznego zacisku, potem dobry wybijak i po problemie

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Czesciej trzeba tam zagladac i mysle ze nie bedzie z tym problemu.W 166 nigdy nie mialem problemu z wybiciem tych bolcy, a wczoraj w 159 dwa nie chcialy puscic.Dobry wybijak to podstawy jak pisal kolega wyzej.
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Miałem to samo. Niestety skończyło sie na demontażu zacisku, wycięciu szpilek kątówka, a później twardym wybijakiem resztki szpilek która była zapieczona.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar Imperior
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra, Głogów
    Auto
    AR 159 2,4JTD
    Postów
    75

    Domyślnie

    Bierzesz młotowiertarkę, ustawiasz na sam udar i po 5 sekundach trzpienie masz wolne. Najlepszy sposób jaki znalazłem.

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    I bierzesz setke wódki żeby ci sie ręce nie trzęsły. Tylko że jak trafisz w zacisk może ci pęknąć

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar Imperior
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra, Głogów
    Auto
    AR 159 2,4JTD
    Postów
    75

    Domyślnie

    Bez przesady, jeśli masz niewielką młotowiertarkę to jej udar jest na tyle mały, że nawet jak delikatnie przeskoczy ci na zacisk to nic się nie stanie. Tu częstotliwość jest ważniejsza niż moc udaru. Po drugie wybijanie wybijakiem jest kompletnie nieskuteczne, bo przykładasz zbyt dużą siłę, a sworznie trudniej wybić z otworu od strony samochodu. Mi młotowiertarką wybicie sworznia zajęło jakąś sekundę, więc ciężko coś uszkodzić.

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar elelmo
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Łochów
    Auto
    AR 159SW 210KM+virus
    Postów
    153

    Domyślnie

    Młotowiertarka to może być dobry pomysł, niedługo będę robił wymianę to się przygotuję i pożyczę trochę narzędzi. Ostatnim razem wyciąłem w środku i resztki jakoś wybijakiem poszły.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Tradycyjne sposoby zawiodły. Wyciąłem trzpienie wewnątrz, wybiłem zewnętrzne kawałki bez problemu, ale wewnętrzne wspawane na amen. Zdemontowałem zacisk i jedzie jutro do tokarza na wiertarkę stołową.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    U mnie było to samo, nie dało rady wybić trzpieni, wyginały się a wyjść nie chciały. Skończyło się na przecięciu delikwentów i wyciąganiu po kawałku. Największy problem, z tego co mi się wydaje, stanowią tulejki sprężynowe na końcach. Jak to się zapiecze w gnieździe to na amen, żaden penetrator nie pomoże.
    Ostatnio edytowane przez mroku ; 05-07-2017 o 19:05

Podobne wątki

  1. Wymiana klocków hamulcowych (TYŁ)
    Utworzone przez Spidimilan w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-06-2016, 16:14
  2. Alfa 147 Poległem na sprzęgle, dlatego tu jestem. POMOCY!!!
    Utworzone przez Alfmajster w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 09:04
  3. [159] Wymiana klocków - przód
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 20:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory