Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Zapieczona śruba amortyzatora - kto się podejmie? Co zrobić? Warsztat wymiękł. GDANSK

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Philippines
    Auto
    DavidtubAJ
    Postów
    2

    Domyślnie Zapieczona śruba amortyzatora - kto się podejmie? Co zrobić? Warsztat wymiękł. GDANSK

    Witajcie! Wczoraj odebrałem moją Alfę z warsztatu. Miały być wymienione pęknięte sprężyny tylnej osi (wraz z łącznikiem i gumą stabilizatora), ale niestety, mechanicy bali się forsować górną śrubę amortyzatora z obawy przed jej urwaniem. Ich zdaniem są tylko dwa rozwiązania: 1. rozciąć śrubę, ale wtedy amory są do wymiany na nowe - śruba jest sprzedawana TYLKO w komplecie z amortyzatorem; 2. Próba na gorąco. Tu jednak nie mają odpowiedniego palnika. I z dojściem do śruby problem - tylko "mały palniczek" się zmieści.

    Co w takiej sytuacji zrobić? Czy jest w Trójmieście jakiś warsztat, który poradziłby sobie z odkręceniem zapieczonej górnej śruby amortyzatora? Jakie są sposoby odkręcania zapieczonych śrub? Bardzo proszę o pomoc, gdyż z tego powodu ucieka mi urlop.

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Górna śrubę, którą? Od gory jest raczej nakrętka trzymająca sprężynę z poduszka i amortyzatorem nakręcana od gory na trzpień amora. Sama nakrętkę idzie kupić jest to bodajże samokontrujaca M8 lub M10. Niestety tak to jest jak nikt nie używa klucza dynamometrycznego tylko dokręca wszystko udarem pewnie uszkodzony juz jest sam trzpień. Jak ci ucieka urlop niech tną komplet amorów kyb na tyl to ok 360zl.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 17-08-2017 o 02:01

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,092

    Domyślnie

    Można wymontować cały amortyzator ze sprężyną na zewnątrz samochodu, i wtedy spokojnie nawet "udarem pójdzie"
    Moja rada może jedź do innego mechanika, który wie jak to odkręcić i to zrobi a nie wie i nic nie zrobi

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    Mechanik nie umie odkręcić zapieczonej śruby. To kto ma to zrobić? Piekarz?

    Jw.

    Wydymione samsungiem.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Ja się zastanawiam czy mechanik czasem nie zapomniał o nakrętce od góry...
    I może wcale nie wyciągnął całego amora ze sprężyną na zewnątrz...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,731

    Domyślnie

    Ja myślę , że oni mieli problem z odkręceniem śrub trzymających poduchę do karoserii.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Philippines
    Auto
    DavidtubAJ
    Postów
    2

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Tak, chodzi o górną śrubę. Z tego co mówi Pływak, są dostępne same nakrętki; jednak mi w warsztacie powiedzieli, że nie, że tylko w komplecie z amorem. Takich widać mamy mechaników.
    Czy polecacie kogoś, kto w Gdańsku byłby w stanie to zrobić? Szukanie warsztatu w ciemno mija się z celem. Znów mnie odeślą. /

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Dowiedz się dokładnie, z którą śrubą jest problem i czy wykręcili całą kolumnę z auta czy nie. Od góry są dwie śruby jak zauważył Klonek. Jedna od wewnątrz auta od strony bagażnika trzyma metalowy dekielek oznaczony na rysunku jako nr 1 (w sumie nie wiem po co on tam jest ale trzeba ją odkręcić). Później są od dołu od strony nadkola 4 śruby oznaczone jako 11 i trzymają one cała kolumnę do karoserii i na dole śruba 10 trzymająca amor do wahacza. Jak odkręca dekiel nr1 i cztery śruby na nr11 oraz tą nr 10 (swoją drogą z ta jest największy problem bo się zapieka i koroduje) to wyciągają kolumnę i zostaje tylko nakrętka nr. 4 łącząca amortyzator, sprężynę i poduszkę. Jeśli chodzi o tą nr 4 to możliwe, ze przy próbie odkręcenie obrobili podebranie pod płaski klucz na końcu trzpienia, który jest po to aby dokręcając/odkręcając nakrętkę trzymać tłoczysko amortyzatora aby się nie okręcało wraz z nakrętka. Teoretycznie nakrętka nie powinna być zapieczona bo nie ma do niej dostępu warunków atmosferycznych ponieważ jest nad gumowa poduszką więc pytanie co tak naprawdę i dlaczego nie mogą odkręcić.

    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 17-08-2017 o 13:33

Podobne wątki

  1. Warsztat gdansk
    Utworzone przez misiek_tarnow w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 135
    Ostatni post / autor: 07-08-2020, 21:39
  2. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 10:31
  3. Zapieczona śruba mocująca tylne reflektor
    Utworzone przez sbl86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 17:09
  4. Warsztat, który podejmie się montażu klimatyzacji ?
    Utworzone przez baton w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-03-2012, 10:22
  5. Zapieczona regulacja amortyzatora Koni?
    Utworzone przez tryme w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory