Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 82

Temat: Zakup 156 V6 2.5 Busso

  1. #41
    Użytkownik Świeżak Avatar MAJSU
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.8 TS 2004r / BMW E46 325CiA / BMW Z3
    Postów
    247

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    2.5 to mega silnik. Najlepsza fałka o tej pojemności z tamtych lat .
    O jakich latach tylko mówisz ?

    Cytat Napisał krasusek Zobacz post
    Nie będzie tak źle. Mi po Wrocławiu jeżdżąc w korkach pali jakieś 15 litrów. Teraz miesiąc jazdy po Krakowie, trochę mniejszy ruch, ze względu na wakacje + omijam godziny szczytu spaliła 12,8 jakoś. Nie mówię, że jest super, ale obawiałem się nawet gorszych rezultatów :p
    Oj nie sądzę. Do pracy mam 7-8km i w zimę E46 wciąga mi na tym odcinku średnio 17.5 L a teraz w lato w wakacje około 12.5.

  2. #42
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    A w jakich latach była produkowana?

  3. #43
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    A w jakich latach była produkowana?
    1979-2007 Fakt, że część tego okresu jako 12v.

    Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silver001
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.5 V6 Berlina, BluCosmo, Distinctive
    Postów
    289

    Domyślnie

    Mam podobnie w mieście. 13 miasto, łagodna jazda. A czasem bawiąc się autem to i 17. Sama trasa zszedłem do 8 litrów głównie przepisowo. A tak to 10 trasa bez eco.

  5. #45
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    No kurde nie widze żadnych walorow V6 i żadnej realnej przewagi tego silnka nad pięciocylindrowym JTD. Serio.
    Nie klekocze
    Reakcja na dodanie i odjęcie gazu natychmiastowa
    Zakres obrotów
    Brzmienie w każdym zakresie
    Lepsze osiągi
    I niedefiniowalna frajda jaką daje od odpalenia po zgaszenie niezależnie jak się jedzie.


    Wszystko to jak jeździ oczywiście i jak jest sprawna
    I jak ma mechanika chcącego sie z nią męczyć

    Co wy o tym spalaniu, w aucie za tak śmieszne pieniadze?

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silver001
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.5 V6 Berlina, BluCosmo, Distinctive
    Postów
    289

    Domyślnie

    Pierwszy post w moim temacie mówi to samo, frajda i jeszcze raz frajda. Ani V'ka GM, ani V'ka w Galancie nie gada jak ta.

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    No kurde nie widze żadnych walorow V6 i żadnej realnej przewagi tego silnka nad pięciocylindrowym JTD. Serio. I V6 może nie jest aż tak ciężki, ale jest duży i że względu na bryłę bardziej wysunięty przed oś niż rzedowka.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
    Kurczę, przecież ten silnik wręcz śpiewa a porównanie go do jtd to, pod tym względem, moim zdaniem, mocno słaby pomysł... To że chleje - no chleje, to że 'jest słaby' - kwestia względna, ponoć mocy nigdy za mało. Poza tym ma znacznie wyższą kulturę pracy niż każda rzędowa 4, jest dość prosty konstrukcyjnie i jednak całkiem idiotoodorny ;-) A że włosi sobie wymyślili żeby wsadzić go poprzecznie - cóż, rozwiązanie idotyczne pod względem serwisowania, ale takie widocznie były wtedy możliwości.
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  8. #48
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Nie klekocze - no faktycznie walor w uj. Poza tym R5 nie klekocze w czasie jazdy, a na postoju kogo obchodzi dźwięk silnika?
    Reakcja na gaz jest w dieslu tak samo szybka jak w benzynie. Chyba, że ktoś jeździ Alfą jak Pasatem i trzyma ją w okolicach 1000 obrotów to wiadomo że trzeba turbo rozpędzić. Jak trzymasz na obrotach powyżej maksymalnego momentu to reaguje na każde wciśnięcie gazu zupełnie jak benzyna.
    Zakres obrotów no szok. Rozbujasz do 7000, wrzucisz wyższy bieg i co - znowu cieszysz się zakresem od tych 2000 i kręceniem przez prawie całą skalę obrotomierza? Nope, obroty spadają o 2000 i szał pępka bo możesz nakręcić kolejne 2000 obrotów. No po prostu genialne, diesel nie ma podejścia. Możesz zredukować z 6 do 4 - co Ci to da w porównaniu z JTD? Poza wyciem silnika? W dieslu zredukujesz o jeden bieg i efekt będzie taki sam. O ile w ogóle będziesz musiał redukować - najczęściej wystarczy wcisnąć gaz i cieszyć się przyspieszeniem. Poza tym zakres obrotów najlepszej pracy silnika (maks. moment - maks. moc) jest w V6 śmiesznie mały. Dla 2.5 to ile? 1200 obrotów? Duży zakres obrotów to miał JTS który miał nisko moment i wysoko moc. A nie Busso. No, TB, ale jego w 156 nie było.
    Lepsze osiągi - trudno żeby nie miał, skoro jest najsłabsze V6 jest mocniejsze od nasilniejszego R5 montowanego w 156. Elastycznością na trasie V6 i tak nie dorówna R5 20v, nawet najsłabszy 10v nie będzie aż tak wiele odstawał, a ma prawie 60 koni mniej niż V6.

    Brzmienie - mnie się nie podoba
    Frajda - j.w.

    Dalej nie widzę walorów V6 i jego przewag nad JTD. Raczej odwrotnie - im więcej myślę, tym więcej wad Busso widzę. Szkoda, że V6 TB to był tylko epizod podatkowy i [notranslate]Alfa[/notranslate] tego nie pociągnęła. Jeżeli miałbym rozważać zmianę mojej Alfy na wersję z benzyną to tylko na V6 TB.

    I ja nic nie pisałem o spalaniu. Tylko o miernym i mizernym zasięgu V6 który robi się jeszcze bardziej śmieszny z LPG

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Reakcja na gaz jest w dieslu tak samo szybka jak w benzynie. Chyba, że ktoś jeździ Alfą jak Pasatem i trzyma ją w okolicach 1000 obrotów to wiadomo że trzeba turbo rozpędzić. Jak trzymasz na obrotach powyżej maksymalnego momentu to reaguje na każde wciśnięcie gazu zupełnie jak benzyna.
    Na spokojne operowanie pedałem gazu R5 rzeczywiście reaguje dosyć szybko, ale jeśli chcesz uzyskać maksymalny moment, no to niestety, ale trzeba tą sekundę odczekać, co bywa mocno irytujące. No i ten nagły strzał turbo szczególnie odczuwalny na dwóch pierwszych biegach.




    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Zakres obrotów no szok. Rozbujasz do 7000, wrzucisz wyższy bieg i co - znowu cieszysz się zakresem od tych 2000 i kręceniem przez prawie całą skalę obrotomierza? Nope, obroty spadają o 2000 i szał pępka bo możesz nakręcić kolejne 2000 obrotów. No po prostu genialne, diesel nie ma podejścia. Możesz zredukować z 6 do 4 - co Ci to da w porównaniu z JTD? Poza wyciem silnika? W dieslu zredukujesz o jeden bieg i efekt będzie taki sam. O ile w ogóle będziesz musiał redukować - najczęściej wystarczy wcisnąć gaz i cieszyć się przyspieszeniem. Poza tym zakres obrotów najlepszej pracy silnika (maks. moment - maks. moc) jest w V6 śmiesznie mały. Dla 2.5 to ile? 1200 obrotów? Duży zakres obrotów to miał JTS który miał nisko moment i wysoko moc. A nie Busso. No, TB, ale jego w 156 nie było.
    No właśnie z tym zakresem obrotów na drodze jakoś nie mam większego problemu. Na torze jednak mocno wkurza, podobnie jak reakcja na gaz. Tyle, że kto jeździ dieselem na tor. Niewielu jest takich oprócz mnie (od czasu do czasu).

    Odnośnie brzmienia, to rzeczywiście R5 nie brzmi źle jak na diesela. Problem w tym, że jak na diesela, ale irytuje jedynie na zimno. Natomiast Busso to inna bajka.

  10. #50
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Jersey jesteś niereformowalny jeśli chodzi o wybór silnika. R5 to bardzo fajne silniki, nawet w dieslu. Ale wystarczy się przejechać V6 Busso, żeby wiedzieć o co chodzi
    Nie mówię tu o poruszaniu się w punktu A do B, bo w tym to najlepsze są elektryki
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] Rispetto per Giuseppe Busso - Czyli Ogólnopolskie Spotkanie Belli z Busso V6
    Utworzone przez LukeMazur w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 302
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 10:02
  2. busso 12v... 24v.....
    Utworzone przez motomycha w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 26-02-2013, 21:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory