Temat: Światła do jazdy dziennej - jakieś pomysły?

  1. #2161
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Bez schematu tego jak to połączyłeś, myślę, że nikt nie będzie w stanie pomóc.

  2. #2162
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    -Masa pod mase (niebieski)
    - plus z bezpiecznikiem pod plus akumulatora (czerwony)
    - dwa przewody pod światła długie (źródło swiatel drogowych - szare)
    - jeden przewód pod postojowe (+12 V po włączeniu świateł postojowych -zielony)
    - jeden przewód pod kierunkowskaz
    (Opcjonalne funkcja CL Home sygnał +12 z kierunkowskazu lub centralki zamka -żółty ) **** tu gdzieś siedzi problem ****
    I został jeden kabel ktorego nie podłączyłem - czarny - Opcjonalnie sygnał + 12V po zapłonie -ale jest yo funkcja gdzie sampchud posiada oszczędność energii czyli sam sie wyłącz na światłach .

    A tu jest link do modułu ze sposobem podłączenia według schematu mam wszystko ok
    http://allegro.pl/showitem/description/5998924996.html

    Dodam ze ppd kierunek podłączyłem sie w reflektorze do kabla od kierunku i tak samo w postojowe a w długie kolo skrzynki z bezpiecznikami pod maską.

  3. #2163
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Problem na pewno jest ze sterowaniem od strony kierunkowskazu. To działa pewnie tak, że o ile światła są wyłączone i nie ma sygnału z postojówek, to kierunkowskaz powoduje zapalenie DRL na zadany czas. W takim razie to też znacząco utrudnia zrobienie czegoś takiego jak mówisz, czyli aby w pozycji 0 światła DRL się nie zapalały. Wtedy zapalą się po włączeniu kierunkowskazów (chyba, że sterownik rozróżnia jeszcze jakieś inne stany).
    Tu trzeba by było już faktycznie pomierzyć fizycznie co jest nie tak.

  4. #2164
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    Problem na pewno jest ze sterowaniem od strony kierunkowskazu. To działa pewnie tak, że o ile światła są wyłączone i nie ma sygnału z postojówek, to kierunkowskaz powoduje zapalenie DRL na zadany czas. W takim razie to też znacząco utrudnia zrobienie czegoś takiego jak mówisz, czyli aby w pozycji 0 światła DRL się nie zapalały. Wtedy zapalą się po włączeniu kierunkowskazów (chyba, że sterownik rozróżnia jeszcze jakieś inne stany).
    Tu trzeba by było już faktycznie pomierzyć fizycznie co jest nie tak.
    Powiem ci kolego ze juz mi obojętne czy to będzie świecić na O czy nie pisałem do producenta ktory w odpowiedzi mi napisalze bedzie świecić i na A jak i na 0 tylko typowo rozchodzi mi sie o tem problem ze teraz fukcje odprowadzania itd ciężko wyłączyć po zamknięciu auta czy tez otwarciu mimo ze ustawiłem na 30 s. To muszę dość dużo bawić sie pilotem by to wyłączyć a problem zaczął sie od nomentu domykania szyb z pilita

  5. #2165
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał sAweK Zobacz post
    Powiem ci kolego ze juz mi obojętne czy to będzie świecić na O czy nie pisałem do producenta ktory w odpowiedzi mi napisalze bedzie świecić i na A jak i na 0 tylko typowo rozchodzi mi sie o tem problem ze teraz fukcje odprowadzania itd ciężko wyłączyć po zamknięciu auta czy tez otwarciu mimo ze ustawiłem na 30 s. To muszę dość dużo bawić sie pilotem by to wyłączyć a problem zaczął sie od nomentu domykania szyb z pilita
    Dodam ze po całej nocy kiedy auto przestało w garażu byłem sprawdzić czy coś sie zmieniło stanąłem koło auta sprawdziłem otwarcie wszystkich drzwi przez naciśnięcie dwa razy pilota / otwieranie i zamykanie szyb z pilota i wszystko jest tak jak być powinno więc juz nie czaje sprawy :/

  6. #2166
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Zapewne tania elektronika z chin ma swoje humory. Właśnie po to władza terroryzuje kierowców koniecznością homologacji i standaryzacji oświetlenia, by nie świeciły one jak choinka i nie wyprawiały dziwnych sztuczek wprowadzających w błąd innych kierujących.

  7. #2167
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Jak w linku producent Polski a przynajmniej tak się podaje serwis również w Polsce w" łodzi " ale fakt faktem niedługo jade sie przejechać zobaczymy czy wyniknie po rozgrzaniu sprzętu

  8. #2168
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    [QUOTE=sAweK;2015064]Jak w linku producent Polski a przynajmniej tak się podaje serwis również w Polsce w" łodzi " ale fakt faktem niedługo jade sie przejechać zobaczymy czy wyniknie po rozgrzaniu sprzętu[/QUOTE

    A jednak dzisiaj sprawdzilem to dokładnie jeślichidzi o komfort jazdy fajna sprawa nie trzeba myśleć o światłach co do problemu odprowadzanie do domu i do auta jest ok problem leży bardziej po zgaszeniu silnika wtedy właśnie światło sie bie wyłącza tylko swieci jakies dobre 5 minut mimo ze auto zamknę itd. Myślę czy jednak nie podłączyć tej dodatkowej opcji ze stalym prądem do sieci w aucie ?

  9. #2169
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    Zapewne tania elektronika z chin ma swoje humory. Właśnie po to władza terroryzuje kierowców koniecznością homologacji i standaryzacji oświetlenia, by nie świeciły one jak choinka i nie wyprawiały dziwnych sztuczek wprowadzających w błąd innych kierujących.
    A na wyspach mają wywalone na światła bo to leży w interesie kierującego. Tak samo jeśli chodzi o przyciemnienie szyb. Wypadków jest tam mniej, więc takie wytłumaczenie nie jest niczym poparte
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  10. #2170
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Wypadków jest tam mniej, więc takie wytłumaczenie nie jest niczym poparte
    Nie, to ty wyciągasz nielogiczne wnioski, że jak gdzieś w jednej części świata coś jest i się sprawdza, to tak samo sprawdzi się w innej części świata (nie weryfikuję nawet tych danych, zakładam, że masz rację).
    Na zachodzie kierujący na pieszego reagują w taki sposób, że zatrzymują się przed przejściem by umożliwić mu wejście na pasy. W Rosji montują sobie kamerki, ponieważ piesi rzucają sie pod koła celem wyłudzenia odszkodowania. W Chinach pieszy zostanie rozjechany, a kierowca ucieknie. Zgodnie z twoją logikę rozumowania, przepisy ze Szwajcarii należy wprowadzić w Chinach, bo skoro działają tam (i jest mniej wypadków) to zadziałają również tutaj.

Podobne wątki

  1. Światła do jazdy dziennej.
    Utworzone przez demon7791 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 05-05-2016, 09:26
  2. Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez KamilP w dziale 156
    Odpowiedzi: 186
    Ostatni post / autor: 15-12-2014, 16:51
  3. [145] Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 12:20
  4. [145] Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory