Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Różnice między 2.0 TS a 2.5 V6-części??

  1. #1
    wicher123
    Gość

    Domyślnie Różnice między 2.0 TS a 2.5 V6-części??

    Witajcie,jako że od kilku dni siedze i czytam to forum nosząc się z zamiarem kupna Alfy Romeo 156 założyłem nowy temat który ma pokazać różnicę w cenach,użytkowaniu,różnicy między tymi silnikami.Na forum głównie pisze się,że V6 to tylko niewiele więcej pali od 2.0 TS i nic poza tym,no może jeszcze,że rozrząd niewiele droższy.Mam kolegę który ma Omegę MV6 i miał też omegę 2.0.Dziś mi ładnie wytłumaczył,że to są 2 inne światy jeśli chodzi i utrzymanie i częsci i serwisowanie 2.0 a V6.Na jego przykładach widzę faktycznie,że V6 jest dużo dużo droższe w utrzymaniu,bynajmniej w Oplu Omedze.Podobno nawet zawieszenie jest inne w 2.0 a inne w MV6 :/ inne,tarcze.Naprawdę utrzymanie MV6 a 2.0 jest kolosalnie różne(części do MV6 są ok 1/2 do 3/4 droższe niż do 2.0 )
    Tu dałem taki przykład.
    Teraz mam do Was pytanie drodzy Alfaholicy,jak jest naprawdę jeśli chodzi o np 2.0 16v TS a 2.5 V6? Czy głowną różnicą w cenie utrzymania jest apetyt na paliwo(wiadmo,że w V6 większe) czy może są jakieś inne czynniki które bardzo bardzo mocno trzeba wziąźć pod uwagę kupując V6?
    Może moglibyście podać jakieś przykłady jeśli chodzi o częsci do 2.0 16V TS a 2.5 V6?Może w przypadku Alfy jest troszkę inaczej??
    Ile np kosztuje rozrząd tu i tu,hamulce,klocki, itp itd.
    Byłaby to cenna informacja dla kogoś kto myśli dość poważnie o mocnych Alfach
    Sam chętnie poczytam,bo właśnie głupieje im więcej pytam znajomych i im więcej czytam.Zacząłem nawet brać już pod uwagę 2.4 JTD a tak bardzo na początku chciałem benzynę 2.0 16V TS,później namawialiście mnie na V6 itd. itp.
    Jak to jest naprawdę??
    Bedę wdzięczny za każdą opinię i cenną uwagę.
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

  2. #2
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    No hej, ja mam 156 2.0TS, miałem 166 3.0V6. 3.0V6 a 2.6V6 to podobne konstrukcje, osprzęt ten sam więc pokuszę się o wypowiedź.
    Tak jak kolega mówił to są dwa światy. Teraz po czasie uważam, że auto z silnikiem który ma 2 cylindry więcej będzie kosztował w
    eksploatacji o 1/3 1/4 więcej niż ten z 4 cylindrami (pod każdym względem, i spalania i części i robocizny).
    Są oczywiście wyjątki od reguły ale raczej jest to reguła. No ale co V6 to V6... inna klasa.

    Wymiana oleju (2.0TS | 2.5V6):
    4.4L | 7L (pomnóż przez cenę 1L porządnego oleju ~40zł a wyjdzie 176ł | 280zł

    Przepływomierz (oryginalny Bosch):
    350zł | 1050zł

    Sonda lambda (Bosch 0258 006 190 | Bosch 0258 006 190)
    410 zł | 410 zł

    Spalanie (minimalne!!!!!)
    7L | 9L
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  3. #3
    wicher123
    Gość

    Domyślnie

    No właśnie więc już tak pięknie to nie wygląda :/
    Przykład głupiej przepływki

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2.5 V6 2000r., jest Giulietta QV, jest Stelvio 280 KM
    Postów
    360

    Domyślnie

    Wow a gdzie takie drogie przeplywki sprzedaja bo ja za swoja orginalna Boscha do V6 zaplacilem w necie wraz z kurierem 514zl

  5. #5
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    mourning, ceny przepływki do V6 to ja przerabiałem przez miesiąc.
    Oryginału pasującego do V6, tego co zaleca producent auta nie kupisz taniej niż
    za 850zł. W ASO kosztuje więcej. Warto tutaj zaznaczyć że pasuje przepływka
    do Astry diesel bo numer wkładu się zgadza, ale to inna sprawa. Bo
    kombinowanie to inna sprawa. Ja podałem zestawienie cen, ponieważ
    z czymś takim się zetknie człowiek jak podjedzie do serwisu.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

Podobne wątki

  1. [155] Różnice między 1.8 a 2.0 16V
    Utworzone przez omron8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-12-2011, 18:08
  2. Różnice między 2.5 V6 a 3.0 V6
    Utworzone przez PySIEK w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 09:50
  3. Różnice między 1.9 jtd 115 a 105 km.
    Utworzone przez robek147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 08:53
  4. [146] Różnice między 146 i 147
    Utworzone przez Qros22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 12:41
  5. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory