Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 77

Temat: 2.5 V6 - porady przed zakupem

  1. #51
    Użytkownik Świeżak Avatar Thoo24Mass
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    Alfa Romeo 156 V6 Berlina, Toyota Celica GTi V gen
    Postów
    152

    Domyślnie

    No tak 6500-7000obr/min to mało w tamtym czasie :-D. Drążki skrętne sprawdzały się tak samo jak sprężyny. Moim zdaniem Giulietta prowadziła się zdecydowanie lepiej niż obecna 156. Szła jak po sznurku.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Thoo24Mass Zobacz post
    No tak 6500-7000obr/min to mało w tamtym czasie :-D. Drążki skrętne sprawdzały się tak samo jak sprężyny. Moim zdaniem Giulietta prowadziła się zdecydowanie lepiej niż obecna 156. Szła jak po sznurku.
    Mówią, że gdzie dwóch Polaków tam trzy różne opinie. Nie zgadzam się ;-) Jeśli 6500-7000 to dużo, w takim razie każdy silnik projektowany/produkowany w tamtych latach (nie liczę zamulaczy niskoobrotowych) był silnikiem wyczynowym?

    [OT]Jak na moje, seryjna 75 się nie prowadzi w porównaniu ze 156.[/OT]
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  3. #53
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Znalazłem właśnie że szczelina tłok-tuleja cylindrowa w 2,5 24V powinna wynosić 0,06 mm, taka wielkość odbiega od tego co jest w innych silnikach? A może gdzieś jeszcze są jakieś luźne pasowania?

  4. #54
    Użytkownik Świeżak Avatar Thoo24Mass
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    Alfa Romeo 156 V6 Berlina, Toyota Celica GTi V gen
    Postów
    152

    Domyślnie

    Proponuję abyś zrobił sobie listę pasowań elementów ruchomych i porównał z kilkoma silnikami japońskimi czy niemieckimi dla których zaleca się oleje 5W czy 0W.
    2 dni temu wlałem 15W50 300V do silnika. Jestem ciekawy ile weźmie po 2500km. Głównie autostrada i ok 100km po torze.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Właśnie znalazłem pasowanie tłok-cylinder w AR 2,5 V6, to jest najważniejsze jeśli chodzi o zużycie oleju. Mógłbyś podać jakieś z niemieckiego czy japońskiego auta?

  6. #56
    Użytkownik Świeżak Avatar Thoo24Mass
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    Alfa Romeo 156 V6 Berlina, Toyota Celica GTi V gen
    Postów
    152

    Domyślnie

    Jesteś w błędzie. To pasowanie nie ma największego wpływu na zużycie oleju. Zapomniałeś o pierścieniach, które niwelują ten luz 0,06mm. Luźne pasowanie tyczy się wszystkich elementów smarowanych olejem a więc też panewek. Musisz sobie sam zrobić takie zestawienie.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  7. #57
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał Thoo24Mass Zobacz post
    Proponuję abyś zrobił sobie listę pasowań elementów ruchomych i porównał z kilkoma silnikami japońskimi czy niemieckimi dla których zaleca się oleje 5W czy 0W.
    2 dni temu wlałem 15W50 300V do silnika. Jestem ciekawy ile weźmie po 2500km. Głównie autostrada i ok 100km po torze.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
    Teoretycznie nie powinno być różnicy "w braniu" ze wzgl na parametr lepkości - bo w temp pracy czy 15W50 czy 0W50 mają tą samą lepkość. Różnica tylko na zimno. Prędzej różnice w tym paramerze określającym odparowywanie przy 250st C (Noack) .

    Kolega Jersey fajne zestawienie kiedyś zrobił i widać tam : 0W50 - lepkość w 100st : 18, wszystkie 15W50 - lepkość w 100st 18-19.
    https://docs.google.com/spreadsheets...tmlview?pli=1#

    Żeby cośtam zwiększyć lepkość w temp pracy, czy przegrzewania to coś rzędu ...W60 raczej, choć to też kosmetyczne raczej różnice w lepkości (60 - około 22-24).
    (Za to coś ...W20 - to już rzędu 7 lepkość w 100st)
    (jednostki przepraszam że przy każdej wartości nie piszę)
    No ale ciekawe czy jakaś różnica będzie i czy będzie korelacja z tym Noack .

  8. #58
    Użytkownik Świeżak Avatar Thoo24Mass
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    Alfa Romeo 156 V6 Berlina, Toyota Celica GTi V gen
    Postów
    152

    Domyślnie

    Ciężko stworzyć olej, który będzie dobrze płynął w -30stC i miał wysoką temperaturę spalania. Wlałem Motula Competition ze wzgledu na bazę Estrową i jednak dobre parametry w wysokich temperaturach. Za dwa miesiące i tak będę zmieniał na 5W50.
    Jeżeli w trasie przy prędkości przelotowej 130-140km/h będzie go ubywało więcej niż 250ml/1000km to zacznę się martwić.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  9. #59
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał Thoo24Mass Zobacz post
    Ciężko stworzyć olej, który będzie dobrze płynął w -30stC i miał wysoką temperaturę spalania. Wlałem Motula Competition ze wzgledu na bazę Estrową i jednak dobre parametry w wysokich temperaturach. Za dwa miesiące i tak będę zmieniał na 5W50.
    Jeżeli w trasie przy prędkości przelotowej 130-140km/h będzie go ubywało więcej niż 250ml/1000km to zacznę się martwić.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
    No wtedy to na pewno, bez jaj 130-140 dla Vki to luzik totalny przecież.

  10. #60
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Luźniejsze pasowanie panewek i i innych elementów smarowanych olejem ma wpływ na zużycie oleju ?? I te elementy miałyby być w Alfie luźniej spasowane ?? Jestem z wykształcenia inżynierem mechanikiem, ale widzę że moja wiedza na ten temat wymaga jeszcze uzupełnienia , no ale człowiek się przecież uczy całe życie.
    Tak sobie też myślę, że w przypadku zużytego, żłopiącego olej silnika, sama wymiana pierścieni raczej nie wystarczy.

Podobne wątki

  1. [159] przegląd przed zakupem
    Utworzone przez vxam w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-02-2016, 17:10
  2. Porady przed zakupem Alfa Romeo 147
    Utworzone przez Piotrek3006 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 09:25
  3. Przed zakupem 147 1,6 TS 120 KM
    Utworzone przez adam08 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 20:52
  4. [156] Pytania przed zakupem
    Utworzone przez lukib7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 07:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory