Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Rozwiązanie problemów z multiair

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2017
    Auto
    Giulietta 1.4 TB Multiair 170KM
    Postów
    3

    Domyślnie Rozwiązanie problemów z multiair

    Drodzy Alfaholicy, specjalnie założyłem konto, żeby podzielić się tą bardzo ważną informacją dla wszystkich posiadaczy Giuliett i zapewne także MiTo. Tygodniami czytałem fora (głównie to) w poszukiwaniu innego rozwiązania niż wymiana całego modułu MultiAir/Uniair, bo tak jak dla większości osób tutaj, ponad 4000 zł to dla mnie bardzo duża, żeby nie napisać zaporowa kwota.

    Tego o czym chcę napisać nie znalazłem nigdzie i nie wspomniało o tym nawet ASO, w którym byłem na diagnozie, dlatego też mam nadzieję, że Administracja przymknie oko na kolejny post na ten temat, ale nie chcę, żeby to zniknęło w gąszczu wątków sprzed kilku lat...

    W wielu wypadkach (choć prawdopodobnie dotyczy to sytuacji gdy jedynie pojawia się komunikat check engine i siada D.N.A i start-stop, a sam silnik pracuje bez zastrzeżeń) kwestia tkwi w bardzo dokładnym przeczyszczeniu sitka, które znajduje się obok koła rozrządu. Załączam zdjęcie poglądowe.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sitko-rozrzad-alfa.jpg
Wyświetleń:	453
Rozmiar:	82.3 KB
ID:	235345

    Z tego co mi tłumaczył mechanik (za ewentualne pomyłki przepraszam, kwestie mechaniczne to dla mnie czarna magia) w tym sitku gromadzi się nagar z oleju, który je zapycha i przez to niewystarczająca ilość oleju trafia do cylindra/zaworu, co w efekcie powoduje wyskakiwanie błędu elektrozaworu. A na to 99% mechaników ma tylko jedną radę - wymiana całego modułu Multiair za skromne 4 tysie. Takie czyszczenie tego sitka należy wykonywać przy każdej wymianie oleju i istotne jest aby wyczyścić zarówno samo sitko, jak i całą część ze wszystkich stron. Cała operacja, której towarzyszy wymiana oleju na nowy kosztowała mnie 250 zł (olej przywiozłem swój). Z tego co mi mówił mechanik to załatwia sprawę.

    Jak nie zapomnę to postaram się napisać za jakiś czas czy to faktycznie pomogło i uratowało mój portfel :-)

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Mito 135 MA TCT było, Giulietta 170 MA TCT_była, Stelvio 200KM, Ducato 3,0 160 AT był, Corsa 130
    Postów
    222

    Domyślnie

    To cos nie nazywa sie sitko, ani filterek ani żadna inna tego typu nazwa. W eperze to jest"korek" . To tak aby wiedziec o co pytac w ASO. Nowy cos sto pare zeta.
    Nie wiem czy da sie to skutecznbie wyczyścić z nagarów bez specjalnych rozpuszczalników - nie miałem potrzeby takich eksperymentów do tej pory.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    korek modulu multiair 124zl w aso warto to wymienic co jakis czas bo koszt niewielki w stosunku do szkod jakie moze wyrzadzic zapchany nr katalogowy czesci 55238665
    poza tym w ma warto robic plukanke przy wymianie oleju.

    Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez paweltbu ; 23-09-2017 o 08:51
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Osiek
    Auto
    AR147 1.9 JTD
    Postów
    153

    Domyślnie

    Jak i czym robi się tą płukankę może ktoś dokładnie napisać

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    plukanka silnika, tak sie nazywa. firm robi duzo, najpopularniejsza Liqui moly. wpisz w allegro bedziesz mial od razu instrukcje uzycia. [emoji6]

    Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez paweltbu ; 23-09-2017 o 19:05
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Lone Wolf
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    AR MiTo 1.4 105KM
    Postów
    149

    Domyślnie

    Czy korek występuje też w MA bez turbo?

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lone Wolf Zobacz post
    Czy korek występuje też w MA bez turbo?
    99.99999 %

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    oczywiście ze występuje. to integralna cześć modułu multiair. turbo tu nie ma nic do rzeczy. przy turbo trzeba wymieniać inna śrubę z sitkiem. słynną śrubę nr 7 [emoji6]

    Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Lone Wolf
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    AR MiTo 1.4 105KM
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    oczywiście ze występuje. to integralna cześć modułu multiair. turbo tu nie ma nic do rzeczy. przy turbo trzeba wymieniać inna śrubę z sitkiem. słynną śrubę nr 7 [emoji6]

    Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    99.99999 %
    Dzięki, chciałem się upewnić, bo o tej śrubie nr7 słyszałem - z tym, że to turbo. Jestem świeżo po wymianie oleju, ale w takim razie przy następnej dojdzie wymiana sitka.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    AR Giulietta 1.4 170 KM/Mustang 3.7 V6
    Postów
    408

    Domyślnie

    Cytat Napisał mecmar Zobacz post
    Drodzy Alfaholicy, specjalnie założyłem konto, żeby podzielić się tą bardzo ważną informacją dla wszystkich posiadaczy Giuliett i zapewne także MiTo. Tygodniami czytałem fora (głównie to) w poszukiwaniu innego rozwiązania niż wymiana całego modułu MultiAir/Uniair, bo tak jak dla większości osób tutaj, ponad 4000 zł to dla mnie bardzo duża, żeby nie napisać zaporowa kwota.

    Tego o czym chcę napisać nie znalazłem nigdzie i nie wspomniało o tym nawet ASO, w którym byłem na diagnozie, dlatego też mam nadzieję, że Administracja przymknie oko na kolejny post na ten temat, ale nie chcę, żeby to zniknęło w gąszczu wątków sprzed kilku lat...

    W wielu wypadkach (choć prawdopodobnie dotyczy to sytuacji gdy jedynie pojawia się komunikat check engine i siada D.N.A i start-stop, a sam silnik pracuje bez zastrzeżeń) kwestia tkwi w bardzo dokładnym przeczyszczeniu sitka, które znajduje się obok koła rozrządu. Załączam zdjęcie poglądowe.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sitko-rozrzad-alfa.jpg
Wyświetleń:	453
Rozmiar:	82.3 KB
ID:	235345

    Z tego co mi tłumaczył mechanik (za ewentualne pomyłki przepraszam, kwestie mechaniczne to dla mnie czarna magia) w tym sitku gromadzi się nagar z oleju, który je zapycha i przez to niewystarczająca ilość oleju trafia do cylindra/zaworu, co w efekcie powoduje wyskakiwanie błędu elektrozaworu. A na to 99% mechaników ma tylko jedną radę - wymiana całego modułu Multiair za skromne 4 tysie. Takie czyszczenie tego sitka należy wykonywać przy każdej wymianie oleju i istotne jest aby wyczyścić zarówno samo sitko, jak i całą część ze wszystkich stron. Cała operacja, której towarzyszy wymiana oleju na nowy kosztowała mnie 250 zł (olej przywiozłem swój). Z tego co mi mówił mechanik to załatwia sprawę.

    Jak nie zapomnę to postaram się napisać za jakiś czas czy to faktycznie pomogło i uratowało mój portfel :-)
    W ASO wymieniali Ci to sitko? W jakim mieście?
    Swoją drogą ktoś z Was już wymieniał już tą śrubkę? Czy robicie płukanki w tym silniku? Jeśli tak to jak często?

Podobne wątki

  1. [Giulietta] świszczący dach - rozwiązanie
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-02-2017, 11:25
  2. Skuteczne rozwiązanie na górne wahacze
    Utworzone przez tomekrvf w dziale 147
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 02-06-2015, 19:11
  3. Strzały na gazie - mam rozwiązanie
    Utworzone przez Mari_o w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-06-2012, 14:50
  4. [159] Rozwiązanie problemu hałasujacego słupka
    Utworzone przez Yorgu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-12-2011, 09:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory