Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: [langtitle=nt]Alfa[/langtitle] 159 1,9 jtdm (150 KM) gaśnie

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 jtdm '06
    Postów
    11

    Domyślnie [langtitle=nt]Alfa[/langtitle] 159 1,9 jtdm (150 KM) gaśnie

    Witam
    Mam problem - od kilku dni [notranslate]Alfa[/notranslate] gaśnie po dodaniu mocnej gazu (powyżej 2,5 obrotów) - trzeba się zatrzymać, wyjąć/włożyć kluczyk i pali.
    Przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu chodzi dobrze. około rok temu było podobnie - błąd 1 wtrysku - mechanicy zamieniali kolejność zamontowania wtrysków i nic to nie dawało, ciągle ten sam błąd. Do naprawy poszła centralka i było OK.
    Teraz okazuje się, że centralka jest sprawna, dla pewności zamontowali mi "dyżurną - serwisową" centralkę i ciągle gaśnie przy mocniejszym/szybszym dodaniu gazu.
    Może ktoś spotkał się z tym i może mi pomóc, albo jakieś sugestie

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 16V
    Postów
    148

    Domyślnie

    Wepnij FESa i zobacz czy ciśnienie paliwa nie przekracza max wartości. W poprzednim JTD miałem uszkodzony regulator ciśnienia na pompie i po przekroczeniu górnej wartości (dla tamtego silnik 1350bar) pojazd gasł. A takie ciśnienie na listwie pojawia się właśnie w chwili max obciążenia

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Równie dobrze może być za niskie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 jtdm '06
    Postów
    11

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamil_pk Zobacz post
    Wepnij FESa i zobacz czy ciśnienie paliwa nie przekracza max wartości. W poprzednim JTD miałem uszkodzony regulator ciśnienia na pompie i po przekroczeniu górnej wartości (dla tamtego silnik 1350bar) pojazd gasł. A takie ciśnienie na listwie pojawia się właśnie w chwili max obciążenia
    Podjadę jutro do warsztatu i zobaczę co pokazuje komputer

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 jtdm '06
    Postów
    11

    Domyślnie

    Został wymieniony regulator ciśnienia, przy okazji wyczyścili zawór EGR - był bardzo zanieczyszczony. [notranslate]Alfa[/notranslate] jak na razie nie gaśnie, ale jest szarpnięcie na II biegu przy ok. 2,5 tys. obrotów - jak można się tego pozbyć?

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaślepić EGR pełną blachą. Jeśli pomoże to wtedy wyprogramować zawór u tunera, bo będzie świecił się check. Często to jest lekarstwo na takie szarpanie w tym silniku.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] Poważny dylemat - robić, czy sprzedać [langtitle=nt]Alfa[/langtitle] 159 2.4 jtdm
    Utworzone przez flix w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-06-2017, 13:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory