Strona 45 z 207 PierwszyPierwszy ... 35363738394041424344454647484950515253545595145 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 441 do 450 z 2065

Temat: Fiatdiag, TS Diag, Alfadiag

  1. #441
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    - Kilka razy kręciłem motor do odcięcia, ale może nie włączyłem logowania ( parę razy zapomniałem :/ )

    - temperatura rośnie jakoś wolno na mój gust, ale później trzyma się jak powinna i wskazówka jest w okolicy 90*C podczas jazdy (raz minimalnie więcej, raz mniej)

    - Lambda multiplication current też chyba robiłem... Ale zrobię jeszcze raz z logami.

    - Lambda bank post cat. też zrobię... muszę tylko znaleźć.. ( szczerze mówiąc to gubię się trochę w tych opcjach... strasznie dużo czujników o bardzo podobnych nazwach nie mieszczących się w oknie wyboru czujnika.. stąd nieraz różne czujniki mają tą samą nazwę na liście.. )


    ps. W logach nie wszystko jest to co na screenach.

    pss. jak robisz te wizualizacje logów? może nie potrzebnie robię zdjęcia jak wystarczają same logi? Rozdzielać je od razu jakoś czwórkami, czy twój program sam sobie z tym radzi?

    psss. PORADZI MI KTOŚ JAK POZBYĆ SIĘ MOICH BŁĘDÓW W ECU?? JAK NA RAZIE CIĄGLE WRACAJĄ:/
    Ostatnio edytowane przez minciu ; 26-07-2009 o 18:38
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  2. #442
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja bym zrobił jednak pomiary temperatury a nie patrzył na wskaznik na konsoli.
    np. taki zestaw: engine speed, engine temperature, lambda voltage bank 1, lambda voltage bank2.
    - w te małe upały to temperatura powinna skoczyć od razu dlatego też ECU nie nalicza FRA parametru ( FRA równe == 1 < Lambda multiplication > nie robiłem logów dla tego przypadku bo nic nie dają ).
    - naliczenie nastapiło jak silnik dostał T > 75 st C.
    - wizualizacje robię czwórkami po dacie pomiaru, program nie jest doskonały, zrobił mi to kolega ale nie do końca, czasami muszę pewne rzeczy robić ręcznie jak np. tryb open /close.

    ps. w logach jest wszytko , to co jest na screenach !!!!, chyba że nie włączyłeś logowania.
    psII błędy
    - chyba zle sie zabrałes za te blędy, masz bledy P0150 sonda lambda 2 , P1173 czyli TRA bank 1, P1176 TRA bank 2.
    - a ty mierzysz sobie wszytko po kolei, to i dobrze ale należy zawęzić pole, resztę parametrów zostawić jak usuniesz te błędy.
    - czyli mierzymy lambda sensor voltage na sondzie 2, engine temperature , oraz TRA ( additive ) na banku 1 i 2. tylko pamietaj że ECU zbiera parametry tak do 12 minut.
    - czyli zostawic silnik na biegu jałowym, ponieważ TRA to błędy na obrotach biegu jałowego.
    - poniżej moja sonda lambda.
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #443
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Zalałem PB95 za 100zl, zrobiłem reset parametrów adaptacyjnych i śmigam na samej benzynie. Jak narazie (60km) i żaden błąd nie wrócił.. winowajca chyba znaleziony: zła regulacja LPG. Może być, prawda?
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #444
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    A łyżka na to niemożliwe Mówiłem?? Teraz mi wymieniasz pół samochodu zamiast sobie
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  5. #445
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Ano mówiłeś i miałeś rację:] Teraz muszę (po zakończeniu adaptacji) znaleźć kogoś, kto mi to perfekt ustawi... Pewnie się skończy tak jak mówiłeś, że udostępnię Ci mój komputer przez neta. BlueConnect raczej nie wystarczy na taką zabawę?

    U siebie i tak muszę chyba wymienić reduktor lub chociaż go zregenerować. Na odcinku ok 2km drogi przy max bucie temperatura gazu spadła do około 10*C, a ciśnienie do około 0,7bara. W drugą stronę udało mi się przycisnąć jeszcze bardziej co dało wynik 0,65bara na reduktorze i 6*C na temperaturze gazu. Oczywiście było to dopiero około 180km/h... tak do około 100km/h ciśnienie nie spada poniżej 0,8bara a temperatura trzyma się ponad 20*C. A jak to wygląda u Ciebie?

    Swoją drogą auto zrobiło już 115km bezbłędnie


    ------------------------------------------------------------------------------------


    Podczas powrotu do domu włączyłem logowanie 4 czujników powiązanych do sprawdzenia termostatu:
    -Temperatura Czynnika Chłodzącego
    -Prędkość Obrotowa Silnika
    -Prędkość Samochodu
    -Temperatura powietrza
    Tutaj są logi z przejazdu około 20km: http://hostuje.net/file.php?id=4ee1d...27d12e0b7df018
    A tutaj końcowy screen: http://img268.imageshack.us/img268/2...lnikaminim.png
    Da radę ktoś to ocenić, czy termostat jest raczej OK czy nie bardzo?? Po kilkunastu minutach jazdy włączyłem dodatkowo na kilka minut ogrzewanie auta na max.


    ------------------------------------------------------------------------------------


    Kolejne pytanie, która z tych opcji świadczy o kompletnym zakończeniu AutoAdaptacji:
    -Mixture Adaptation
    -Throttle Lower Limit Self-Adaptation
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Success
    -Motorised Throttle Self-Adaptation
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Enable
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Completion
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Prohibition

    http://img269.imageshack.us/img269/4169/adaptacja1.png
    http://img233.imageshack.us/img233/8057/adaptacja2.png


    Według tych screenów wychodzi, że część kroków z adaptacji jest już zakończona, ale np jeszcze MixtureAdaptarion jest w toku?


    ------------------------------------------------------------------------------------


    Kolejne pytania dotyczące czujników:
    - Czy "Fuel Consumption" pokazuje ile LITRÓW paliwa zostało wypalone od czasu ostatniego włączenia silnika?
    - Co wskazuje sensor: "warm up cycle" Condition - Not Satisfied ( jakiś cykl podgrzewania jest nie zadowalający?? )
    - Czy u was też czujniki odświeżane z częstotliwością około 1 raz na sekundę przy 4 aktywnych, lub ewentualnie około 4 razy na sekundę przy 1 aktywnym czujniku? Zauważyłem że na waszych screenach przebiegi wszelkich charakterystyk są bardzo płynne, a u mnie wychodzą kwadratowe.
    http://img199.imageshack.us/img199/6...econdition.png
    http://img103.imageshack.us/i/fuelconsumption.png/ (4,6lt / 57km = 8,0lt / 100km chyba nieźle )


    ------------------------------------------------------------------------------------


    Reszta pytań będzie jutro:] Bo zapomniałem parę nazw
    Ostatnio edytowane przez minciu ; 28-07-2009 o 00:59
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  6. #446
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w tych modelach wazne jest te 200 km, poczekamy ...
    - i wiadomo gaz, fabryka zrezygnowała z produkcji seryjnej aut z gazem, chyba był tylko model 1.6 l bez instalacji gazowej ale z ECU dostosowanym do montazu gazu.

    - zobacz jeszcze parametr " Catalyst Warning".
    - odswieżanie czuników , ustaw ten parametr w menu Configure | Aplication na Plot Interval =0 ms, Dyno Plot filter na 5, zaznacz Enable Visual Styles.
    - spalanie dość małe jak na ten model, ja miałem 8.5 l/100 ale prędkość średnia około 140 km/h - parametr "Throttle Self....." dotyczy adaptacji przepustnicy.
    - termostat, nie powinien dawać takiej temperatury na obrotach biegu jałowego, ale bym sie tym nie przejmował, ważniejszy jest narost temperatury.
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-07-2009 o 06:02
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #447
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Catalyst Warning chyba było OK. Wszystkie inne opcje które miały 2 stany, to ustawione były we właściwej pozycji ( przynajmniej na mój rozum ). Tylko warm up cycle" Condition - jest niezadowalający? :/

    A co do gazu, to w salonach fiata montowali dedykowane instalacje ( taka jak u mnie ) za 4500zl!! A teraz się dupą na wszystkich wypieli i nie chcą ich nawet regulować!! Szyldy wiszą jak byk: Tartarini montaż/serwis a jak chce się serwisować to oni już tego nie robią. Czyli u mnie największym problemem jest nie sam gaz, a to właśnie, że zamontowano egzotyczne gówno i nikt teraz tego nie robi. Poprzedni właściciel mógł zamontować jakiegokolwiek staga, a byłoby dużo mniej problemów.

    Spalanie 8litrów / 100km wyszło mi na drodze Bolesławiec-Jelenia Góra. Czyli z równin troszkę pod górkę. I w ogóle teren tam jest dość kiepski, ciągle zjazdy/podjazdy, zakręty i wioski.. Widać to zresztą na wykresie z temperaturami: pół drogi w zakrętach i górkach, następnie 1/4 w miarę prostej ale wciąż pagórkowatej drogi, później było miasto 2*czerwone i dojazd pod dom przez tor przeszkód Taki sam dystans na drogach pomoża dałby jeszcze mniejszy wynik, choć pewnie prędkości wtedy były by znowu wyższe i na jedno by wychodziło:]




    ------------------------------------



    Edit ( popołudniu ):

    - Czy u was zakłądka z kalibracjami również jest pusta:
    http://img233.imageshack.us/img233/6...kalibracje.png

    - Czy brak obsługi tego Testu: Lambda Sensor Bank 2 Post Cat Heater jest poprawny?
    http://img199.imageshack.us/img199/6...ank2postca.png

    - Czemu u mnie na liście czujników powtarzają się nazwy, ale są to inne czujniki i w tym jeden nie działa:
    http://img166.imageshack.us/img166/6...neczujniki.png

    - Ustawienia w programie mam takie jak zalecacie, a mimo wszystko wykresy nie malują się u mnie z taką precyzją jak u was. Im więcej dodaję czujników, tym rzadziej są próbkowane pojedyncze sztuki.. Może to taki urok ME7.3.1?
    http://img233.imageshack.us/img233/9275/ciepesondy.png
    Ostatnio edytowane przez minciu ; 28-07-2009 o 15:10
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  8. #448
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu
    Edit ( popołudniu ):

    - Czy u was zakłądka z kalibracjami również jest pusta:
    http://img233.imageshack.us/img233/6...kalibracje.png
    U mnie nie jest pusta ale i tak jest nieaktywna (fakt że nie wnikałem)

    Cytat Napisał minciu
    - Czy brak obsługi tego Testu: Lambda Sensor Bank 2 Post Cat Heater jest poprawny?
    http://img199.imageshack.us/img199/6...ank2postca.png
    U mnie też

    Cytat Napisał minciu
    - Czemu u mnie na liście czujników powtarzają się nazwy, ale są to inne czujniki i w tym jeden nie działa:
    http://img166.imageshack.us/img166/6...neczujniki.png
    Nie wiem ale mam tak samo Patrz na pierwsze od góry na liście (jeśli mają te same nazwy)

    Cytat Napisał minciu
    - Ustawienia w programie mam takie jak zalecacie, a mimo wszystko wykresy nie malują się u mnie z taką precyzją jak u was. Im więcej dodaję czujników, tym rzadziej są próbkowane pojedyncze sztuki.. Może to taki urok ME7.3.1?
    http://img233.imageshack.us/img233/9275/ciepesondy.png
    Nie sądze że urok bo mamy dokładnie ten sam ECU.

    Generalnie widzę, że masz mniej wiecej te same problemy co ja... Na początku pojawiające sie bez powodu (niby) błedy pokroju P0130 (niekontaktująca lambda - tak mi mówli w ASO bo nie miałem jeszcze alfadiaga). Pojeździłem bo kontrolka sama po powenym czasie gasła. W końcu nadszedł magiczny czas że jedna z sond lambda powiedzała żegnaj. Wymieniłem jedną - druga (obie przednie) powiedziała żegnaj 1 tydzień później. Tylko, że u mnie gaz był wtedy dobrze wyregulowany, ale przy przerywaniu lambd też zaczął sypać błędami. Po wymianie obu lambd i automatycznie "żywszym" ich odczycie przez ECU (wiadomo co nowe to nowe), gazownia stwierdziła że życzy sobie regulacji i trzeba było ją ustawić od nowa (może dałoby się tylko trochę podkrecić mnożnik ale wolałem zrobić to od podstaw).

    Cytat Napisał minciu
    Kolejne pytanie, która z tych opcji świadczy o kompletnym zakończeniu AutoAdaptacji:
    -Mixture Adaptation
    -Throttle Lower Limit Self-Adaptation
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Success
    -Motorised Throttle Self-Adaptation
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Enable
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Completion
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Prohibition
    Jeśli chodzi o te wszystkie adaptacje to mi się wydaję ze tu masz odpowiedzi do podanych parametrów w systemie 0 - 1. Albo tak albo nie. Dostępne bądź nie. I u Ciebie:
    Motorised Throttle Self-Adaptation - nieaktywna
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Success - zakończona sukcesem
    -Throttle Lower Limit Self-Adaptation - stan 0 nauka
    -Mixture Adaptation - nieaktywna
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Enable - nieobcena (zakończona czy inny pieron)
    -Motorised Throttle Self-Adaptation Prohibition - zabroniona (nie włączona czy etc)

    To moja wizja nie wiem czy tak jest na 100%
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  9. #449
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    A może po prostu mój kabel OBD jest taki wolny? I tak już na nim będzie? Albo z laptopem mam coś nie tak? Pierwszą z tych teorii sprawdzę lada dzień innym kablem Problemy z laptopem będzie już ciężej wykluczyć... reinstalacja Windowsa raczej odpada:/
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  10. #450
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 31-07-2009 o 15:57

Podobne wątki

  1. Dziwny odczyt alfa diag.
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 08:42
  2. Diag w jeleniej
    Utworzone przez Azalgo w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 21:31
  3. v-scan multi diag działa z alfami?
    Utworzone przez tomkolp w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 16:12
  4. Test wtrysków w Alfa Diag?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 15:55
  5. Problemy z podłączeniem ELM 327 usb diag...
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-03-2011, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory