Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: [156] Opinie o silniku 2.0 JTS

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Pokaż mi taki silnik , który przy 300 000km przebiegu nie bierze oleju.
    Mówię tu o silniku ,który nie był chuchany i przesadnie dbany do tego jeszcze miał kilku właścicieli.

    - - - Updated - - -

    PS.
    A większość tych 10-15 letnich bolidów ,które trafiają do sprzedaży i to wszystkich marek mają realne takie przebiegi.
    Moja Bella

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,479

    Domyślnie

    Z JTSem to największy problem, przynajmniej w pierwszych, był z nieosiąganiem (nie wiem czy to _tylko_ przez słynny nagar gromadzący się w nim) deklarowanej mocy, co potwierdezali nawet ludzie z Alfy Romeo (oczywiście nic z tym nie robiąc w sensie naprawy tych co już naprodukowali i sprzedali, toż to [notranslate]Alfa[/notranslate] przecież :-) :

    During the introduction of the [notranslate]Alfa[/notranslate] GT, [notranslate]Alfa[/notranslate]'s Dr Guido Panizza of Fiat-GM
    Powertrains told Dutch Autovisie car magazine that
    -quote-
    Now that we have obtained more experience in the series production with the
    direct injected JTS engine, we know how to work with the tighter tolerances.
    In the beginning the spread in the power range between the engines was to
    big. Some engines had 145HP others 160.
    Now the spread has become much smaller and we "dare" to claim more power.
    Besides that the engines respond beter to the throttle; you will notice that
    the livelyness the "old" engine lacked can be found in the new 165HP
    version.
    -unquote-


    Swoją drogą litr oleju na tysiąc kilometrów ??? koledzy, nie równajmy w dół i nie twórzmy przeświadczenia, że to jest norma. To jest zużyty silnik po prostu. Do naprawy. To nie kwestia czy to JTS czy TS czy Bussop. Kolejny raz podobny temat, wcześniej z Busso związany. To nie jest norma. Czy silnik ma 30 czy 300 tysięcy.

    Benzyny 11 też trochę dużawo, ale "cykl mieszany" w każdym przypadku będzie ciut inny .

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar schab
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Radziszów k. Krakowa
    Auto
    Alfa 159 SW 2,4 Q4
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    No wspaniały silnik faktycznie. Litr oleju na 1000 km. Przy założeniu wymiany oleju co 10 tysięcy km przelejecie przez silnik 10 litrów. Toż to igielka
    Cytat z instrukcji obsługi NOWEGO SAMOCHODU [notranslate]Alfa[/notranslate] 156 ( strona 258 ) :
    zużycie oleju silnikowego wynosi orientacyjnie 400 gramów ( 0,5 l ) na 1000 km.
    UWAGA Zużycie oleju silnikowego zależy od stylu jazdy i warunków eksploatacji samochodu.

  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,479

    Domyślnie

    No - do 0,5l w extremalnie ciężkich okolicznościach. Tu mamy wspomniane dwa razy więcej w okolicznościach zwykłych.

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał schab Zobacz post
    Cytat z instrukcji obsługi NOWEGO SAMOCHODU [notranslate]Alfa[/notranslate] 156 ( strona 258 ) :
    zużycie oleju silnikowego wynosi orientacyjnie 400 gramów ( 0,5 l ) na 1000 km.
    UWAGA Zużycie oleju silnikowego zależy od stylu jazdy i warunków eksploatacji samochodu.
    Wiesz w ogóle po co to jest napisane w instrukcji? Traktujesz to jako norme? Podali taką wartość żeby codziennie nie tłumaczyć wlascicielom nowych aut że spalanie oleju spadnie po kilku tysiącach km ,a po drugie to po to że jeśli w nowym bublu to spalanie sie nie zmniejszy to mamy napisane pół litra (lub wcześniej nawet litr) i goń się Pan z tym szrotem . Zezarl 10litrów przez 20 tysięcy km? Proszę pana jest to dopuszczalne nie ma podstaw do naprawy gwarancyjnej.
    Wyjaśniłem ci czy uważasz dalej to za normalne?

    Właściciel innego auta przy takim spalaniu oleju robi remont a właściciel alfy wmawia wszystkim wkoło że tak ma byc bo tak napisali w instrukcji.

    Za chwile sie okaże że jts to najlepszy silnik jaki można mieć w 156.
    Szwagier ma 2.0 tdi ,dwa lata jezdzi bez najmniejszej awarii. Czy to oznacza że to godny zaufania silnik? Nie to ciągle szrot zepsuty na etapie projektu.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 06-11-2017 o 10:29

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Generalnie nie jestem osobą, która lamentuje nad każdą złotówką, auto sie psuje to naprawiam i tyle. Chciałem kupić jako drugą alfę model z silnikiem benzynowym, aby nie ponosić kolejny raz kosztów zwiazanych z remontem diesla. Niestety na jts-ie się bardzo zawiodłem. Aut z tym silnikiem jest bardzo mało na rynku, więc opinii jest równie mało. Jak pogrzebałem głębiej to zdecydowanie wiecej osób narzeka na tą konstrukcję niz ja chwali. Silnik ten jest niepotrzebnie skomplikowany z czego nie ma żadnych korzyści użytkowych (pali jak zwykły ts). Ma wszystkie wady tsa z jego przekrecajacymi sie panewkami a do tego kilka wlasnych jak zacierajace się wałki rozrządu, problem z cewkami, sondami i katalizatorami. Części drogie i trudnodostepne. Już lepiej kupić zwykłego tsa, części tańsze, leżą na każdym złomie i można go zagazować za grosze.

    Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Z JTSem to największy problem, przynajmniej w pierwszych, był z nieosiąganiem (nie wiem czy to _tylko_ przez słynny nagar gromadzący się w nim) deklarowanej mocy, co potwierdezali nawet ludzie z Alfy Romeo (oczywiście nic z tym nie robiąc w sensie naprawy tych co już naprodukowali i sprzedali, toż to [notranslate]Alfa[/notranslate] przecież :-) :

    During the introduction of the [notranslate]Alfa[/notranslate] GT, [notranslate]Alfa[/notranslate]'s Dr Guido Panizza of Fiat-GM
    Powertrains told Dutch Autovisie car magazine that
    -quote-
    Now that we have obtained more experience in the series production with the
    direct injected JTS engine, we know how to work with the tighter tolerances.
    In the beginning the spread in the power range between the engines was to
    big. Some engines had 145HP others 160.
    Now the spread has become much smaller and we "dare" to claim more power.
    Besides that the engines respond beter to the throttle; you will notice that
    the livelyness the "old" engine lacked can be found in the new 165HP
    version.
    -unquote-


    Swoją drogą litr oleju na tysiąc kilometrów ??? koledzy, nie równajmy w dół i nie twórzmy przeświadczenia, że to jest norma. To jest zużyty silnik po prostu. Do naprawy. To nie kwestia czy to JTS czy TS czy Bussop. Kolejny raz podobny temat, wcześniej z Busso związany. To nie jest norma. Czy silnik ma 30 czy 300 tysięcy.

    Benzyny 11 też trochę dużawo, ale "cykl mieszany" w każdym przypadku będzie ciut inny .
    Tak, ale to coś innego, tak myślę. Sterowanie momentem obrotowym w pewnym sensie może powodować różnice między egzemplarzami, bo rzadko sterownik ma warunki do sterowania na pełną, fabryczną moc. Ale one nie trzymają zadanego momentu obrotowego, ponieważ zwyczajnie sterownik przestaje podawać więcej paliwa. A przestaje, bo kontroluje emisję spalin. Co by nie zrobić szacowanie jest na max 130KM na wale. Za to spalanie jest niższe. A to powoduje zniechęcenie.

    Reakcja na przepustnicę, w pewnym sensie tak, ścina moment obrotowy na przepływie powietrza powyżej pewnego kąta jej otwarcia.
    Ciekawe jest zachowanie przepustnicy na jałowym, wtedy gdy steruje ECU. Potrafi być zmienne, ale od czego zależy – nie wiem. Jednak potrafi się diametralnie zmienić praca silnika.

    Jest niedokończony. Przede wszystkim nie ma MAPa oprócz MAFa, aby porównać. MAF jest nieprecyzyjny zwłaszcza na niskich obciążeniach. Nie ma też katalizatora NOx, ani czujnika, a to oznacza, że nie ma sterowania momentem obrotowym w oparciu o jakość mieszanki. I wiele innych, w tym sama praca zaworów i cofanie spalin. Jak cofa za dużo, to wywala błędy potencjometrów przepustnicy i MAFa, który rozpoznaje wsteczny przepływ.

    Silnik, który bierze olej ma niepoprawne podciśnienie w kolektorze ssącym, a to wg mnie wyklucza rozmowy o mocy takiego samochodu.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Majka Ty masz doświadczenie w JTS-ie to może mi podpowiesz gdzie szukać problemu. Kupiłem JtS-a po remoncie silnika, po jakimś czasie zaczęło wywalać błędy cewki na czwartym cylindrze, wymiana cewek i świec nie pomogła, błąd wracał. Żadnych innych błędów nie było. Żona pojechała autem do Wrocławia, w drodze powrotnej obróciło panewkę. Kupiłem silnik z tego samego rocznika (2004) z przebiegiem 150kkm, został wrzucony słupek, przy okazji nowy rozrząd. Cały osprzęt został ze starego silnika. I teraz zagwozdka, nie ma już błędu cewek za to wywala błąd sondy tylko nie wiem dokładnie której (P2240). Dodam, że wszystkie sondy są nowe, oryginalne i na starym silniku nie generowały błędów. Jak podłączam auto pod MES-a to wszystkie sondy ładnie pracują. Wypinałem i wpinałem wszystkie wtyczki od sond, potraktowałem je kontakt sprayem i bez zmian. Mam jednak dziwne podejrzenie, że to nie jest problem z sondami. Czy słaby aku może powodować w jts-ie takie błędy? Aku w spoczynku ma jakieś 11,8V zatem jest porządnie niedoładowany, doładuję go i zobaczę co dalej. Jakoś bym się tym nie przejmował, gdyby nie braki w mocy i nierównomierne jej rozwijanie przez silnik. Do 3k rpm silnik ładnie idzie, aby po przekroczeniu 3,5 tyś go zamuliło, przydusza go jakby i nie chce się wkręcać, po przekroczeniu 4,5 k rpm jakby znowu dostaje kopa i idzie już do odcinki. Gdzie szukać problemu?
    Ostatnio edytowane przez viader ; 09-11-2017 o 13:29

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał viader Zobacz post
    Do 3k rpm silnik ładnie idzie, aby po przekroczeniu 3,5 tyś go zamuliło, przydusza go jakby i nie chce się wkręcać, po przekroczeniu 4,5 k rpm jakby znowu dostaje kopa i idzie już do odcinki. Gdzie szukać problemu?
    Wariator?
    Wtryskiwacze benzynowe ?
    Moja Bella

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał viader Zobacz post
    Majka Ty masz doświadczenie w JTS-ie to może mi podpowiesz gdzie szukać problemu. Kupiłem JtS-a po remoncie silnika, po jakimś czasie zaczęło wywalać błędy cewki na czwartym cylindrze, wymiana cewek i świec nie pomogła, błąd wracał. Żadnych innych błędów nie było. Żona pojechała autem do Wrocławia, w drodze powrotnej obróciło panewkę. Kupiłem silnik z tego samego rocznika (2004) z przebiegiem 150kkm, został wrzucony słupek, przy okazji nowy rozrząd. Cały osprzęt został ze starego silnika. I teraz zagwozdka, nie ma już błędu cewek za to wywala błąd sondy tylko nie wiem dokładnie której (P2240). Dodam, że wszystkie sondy są nowe, oryginalne i na starym silniku nie generowały błędów. Jak podłączam auto pod MES-a to wszystkie sondy ładnie pracują. Wypinałem i wpinałem wszystkie wtyczki od sond, potraktowałem je kontakt sprayem i bez zmian. Mam jednak dziwne podejrzenie, że to nie jest problem z sondami. Czy słaby aku może powodować w jts-ie takie błędy? Aku w spoczynku ma jakieś 11,8V zatem jest porządnie niedoładowany, doładuję go i zobaczę co dalej. Jakoś bym się tym nie przejmował, gdyby nie braki w mocy i nierównomierne jej rozwijanie przez silnik. Do 3k rpm silnik ładnie idzie, aby po przekroczeniu 3,5 tyś go zamuliło, przydusza go jakby i nie chce się wkręcać, po przekroczeniu 4,5 k rpm jakby znowu dostaje kopa i idzie już do odcinki. Gdzie szukać problemu?
    Napięcie na aku nie, 11,8 w MAR to jest na 90%, jest ok…
    Gdy braknie prądu na amen, ECU wyrzuca błąd zasilania sond lambda – ale obydwu. Tylko, że potem już nie jedzie.
    W sprawach przebiegów sond lambda i innych parametrów, ciśnień, podciśnień, wierzę tylko w to co zobaczę, w dokumentację. Już parę razy tak miałam, że ktoś mówi jedno, wsiadam sprawdzam, jest drugie. Dlatego nie mogę odpowiedzieć,… nie wiem. Wariator to nie. Wtrysk, albo złe fazy, ale to z p0300. Ogólnie już napisałam.. wg mnie ten błąd nie powinien powodować objawu straty mocy w jakimś zakresie obrotów. W trybie awaryjnym, nie powinien też palić jak smok.
    Doświadczeń z błędami sond lambda nie mam, na 200 000 km, które zrobiłam GT - wymieniałam 3x komplety wszystkich sond, więc może dlatego. Teraz też się zastanawiałam, bo wyglądały kiepsko, po nieudanych złożeniach silnika, ale na razie się nie zdecydowałam.
    Jak sterownik w Twojej 156 steruje TP na jałowym, po różnych rodzajach jazdy?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 10-11-2017 o 09:44

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. Wasze opinie o silniku 2.0 TS?
    Utworzone przez konradward w dziale 166
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 13:23
  3. Opinie o silniku 2.0 v6 Turbo
    Utworzone przez WojtekW w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 12:35
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  5. Opinie użytkowe o silniku jts 2.0
    Utworzone przez ben112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 07:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory