Witam czy ma ktoś podobnie i czy to jest cos nie tak .wymienilem filtr kabinowy i dalej paruja mi szyby muszę jeździć na klimie czy to normalne
Witam czy ma ktoś podobnie i czy to jest cos nie tak .wymienilem filtr kabinowy i dalej paruja mi szyby muszę jeździć na klimie czy to normalne
A stan podłogi sprawdzałeś?
Wysłane z mojego LG-K350 przy użyciu Tapatalka
A co ma filtr kabinowy do parowania szyb? Szyba paruje bo jest zimniejsza niż powietrze w kabinie i osadza się na niej para wodna z powietrza kabiny- normalne zjawisko fizyczne. Klimatyzacja pomaga , bo schładza powietrze w kabinie i para się mniej osadza, trochę też pomagają substancje do spryskiwania szyb przeciw parowaniu.
Klima nie tyle schładza, co osusza powietrze z wody więc nie ma się co na szybach osadzaćNa klimie powinno się jeździć + tak jak powyżej, są preparaty które aplikuje się na szyby aby woda nie mogła się osadzać, ale broń cię od stosowania januszowych sposobów jak wysmarowanie pianką do golenia... Tym którzy tak jeżdżą to najwidoczniej nie zależy na tym, czy cokolwiek przed sobą widzą
![]()
Co ma filtr do parowania szyb????? nie wymieniaj go to zobaczysz jak szyby zaczną parować. [notranslate]Alfa[/notranslate] słynie z tego że szyby nie parują chyba że jest dziurawa i się wilgoć wytrąca.
A mógłbyś wyjaśnić w jaki sposób filtr kabinowy sprawia że szyby nie parują? -oczywiście na gruncie panującej w obecnym stuleciu wiedzy.
[MENTION=70005]THE[/MENTION] Rogal17- w jaki sposób klima osusza powietrze?- Chyba że przez obniżenie punktu rosy, a obniża go poprzez schłodzenie powietrza![]()
Ostatnio edytowane przez alfist ; 13-11-2017 o 21:37
do: "alfist"
A mógłbys wyjasnić po co zimą schładzać zimne powietrze?
I jak to zrobić, kiedy w niskich temperaturach nie włączy się sprężąrka? - oczywiście na gruncie panującej w obecnym stuleciu wiedzy.
Chcesz chłodzić chłodne (a więc w skali absolutnej - suche) powietrze, więc dalsze chłodzenie go nic nie da, bardziej go nie wysuszy. Nie trzeba go dodatkowo chlodzic.
Na pewno wiesz o czym piszesz, kiedy pouczasz innych?
zapchany filtr kabinowy, wilgoć w aucie (mokre buty, dziury w podłodze), brud (piasek itp), welurowe dywaniki, pijany pasażer ;-) to są czynniki, które sprzyjają parowaniu szyb. 1. Czemu filtr kabinowy trzeba wymieniać? Bo przepływ powietrza się zmniejsza od nagrzewnicy do kabiny i dodatkowo wypycha piasek do wnętrza który dobrze trzyma wilgoć. 2. Czemu klimatyzacja pomaga? bo osusza powietrze (ewentualnie puszcza "suche" powietrze)W skład klimy wchodzi takie coś jak osuszacz właśnie.
Using Tapatalk
Ależ Jadziu, ja nikogo nie pouczam, proszę tylko o wyjaśnienie. Para nie będzie się osadzać, gdy w kabinie jest zimne powietrze- nawet zimą, zauważ że szyby parują, gdy w kabinie powietrze jest wyraźnie cieplejsze niż na zewnątrz- takie są też prawa fizyki (dobrze że masz na uwadze aktualny stan wiedzy). Latem, takiego problemu nie ma , dlaczego? Temperatury wewnątrz i zewnątrz są podobne- para na szybie się nie będzie osadzać. Gdy sprężarka klimatyzacji odmówi współpracy przy za niskich temperaturach to problem, - należy wtedy zastosować nawiew na szybę, by odparować wilgoć (nawet bez klimatyzacji)- ale odparujemy wtedy wilgoć tylko z tych fragmentów szyb, na które jest nawiew, reszta dalej będzie zaparowana.
"Chcesz chłodzić chłodne (a więc w skali absolutnej - suche) powietrze, więc dalsze chłodzenie go nic nie da, bardziej go nie wysuszy"-aaa...czy wiesz na pewno o czym piszesz?? Naprawdę sądzisz że w takich temperaturach powietrza jakie teraz są, nie ma już wilgoci? -Ja jestem innego zdania.
Ostatnio edytowane przez alfist ; 14-11-2017 o 21:54