Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 118

Temat: alfa bez DPF

  1. #71
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Takie dyskusje będziesz mógł prowadzić z urzędnikami jeśli badania się zaczną (o ile się zaczną) i ewentualnie będziesz mógł pozwać diagnostę, który Ci to auto dopuścił twierdząc, ze to ego wina. Mnie to już nie dotyczy. 90% ludzi usunęło dpf i egr świadomie, a dziś nagle żal i lament mimo, że od dawna było wiadomo, że krajowe przepisy będą powoli dążyły do tych unijnych. Usunąłem DPF świadomie to teraz nie pajacuje, że nic nie wiedziałem i to wina diagnosty po prostu trzeba się nastawić, ze za N lat trzeba się będzie dostosować do przepisów. Sam miałem w Alfie ekologie usuniętą i każdy potencjalny kupiec w pierwszej kolejności o to pytał i z uśmiecham na twarzy przyjmował wiadomość, ze tak, a nagle się okaże, ze biedni Janusze nie wiedzieli, ze nie mają katalizatorów, dpfów i egierów i dlaczego zły Pan diagnosta im tego nie powiedział... jak by powiedział i nie podbił dowodu n lat temu tez pewnie był by lament i szukanie takiego co podbije
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 05-12-2017 o 19:40

  2. #72
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    ewentualnie będziesz mógł pozwać diagnostę, który Ci to auto dopuścił twierdząc, ze to ego wina
    Zapewne takie pozwy się pojawią.

    Ja ze swojego samochodu ekologii nie usuwałem, ale wiedziałem, że jej tam nie ma - bo sprzedawca wyraźnie to podkreślił. Ale już gdy kupowałem poprzedni samochód, o braku katalizatora dowiedziałem się dwa lata później. Mechanik wytłumaczył mi, że to standardowe działanie komisów. Katalizatory w autach przy przebiegu około 200 000 km zaczynają sprawiać problemy, więc by klient nie grymasił, to się je usuwa. W dodatku za wkład można dostać kilka stówek, wiec dla komisu to czysty zysk. Nie kupowałem nowego, bo to koszt 3 000 zł, a wartość auta według Eurotax wynosiła wtedy 8-9 tys zł, a przeglądy i tak przechodził.
    Koleżanka niedawno kupiła diesla, w którego przypadku również nie została poinformowana o wycięciu DPF.
    A na tym forum to nie zdarzały się przypadki, że koleś pojechał filtr wyciąć, a tu okazało się, że po filtrze została tylko puszka? Znaczna część osób bazuje na przekonaniu, że jak oni czegoś nie wycięli, to bank się to tam znajduje.

    Samochody sprowadzane do Polski, to najgorszy szrot, który jedynie jako tako trzyma się na kołach. Niedziałający DPF świetnie obniża cenę zakupu. Handlarz kupuje, wywala DPF i katalizator, po czym wstawia do komisu nie informując o fakcie kupującego. Ludzie tacy jak Ty czy ja są w miarę ogarnięci to wiedzą o co chodzi. Ale zdecydowana część kierowców nie ma pojęcia o czymś takim jak DPF czy EGR do momentu, kiedy nie zacznie im się to psuć. I właśnie takich ludzi, nowe przepisy zdziwią najbardziej. Jeździ 6 lat swoim VW i zawsze było OK, o samochód dba, wymienia oleje, pilnuje stanu hamulców, amortyzatorów, a nagle diagnosta stwierdza, że nie podbije...

    Mój argument zbijesz pewnie tym, że nie da się jeździć i nie zauważyć, że DPF się nie wypala. Że wystarczy instrukcję przeczytać. Tylko popatrz na użytkowników forum. Tworzą tematy na kilkadziesiąt stron z kwestii o których mowa w instrukcji obsługi. Jeśli ktoś sprzedaje swoje Audi A4 B5 z 1.9 TDI i wymienia na nowe Audi A4 B8 z 2.0 TDI to on kompletnie nie ma pojęcia, że coś musi mu się wypalać. Kupuje nowszy model, który ma być lepszy. Jeśli nie śledzi nowinek motoryzacyjnych, to nie ma pojęcia o eksploatacji ponad to co opanował do tej pory użytkując od Fiata 126p, przez Golfa III po swoje Audi.

    Myślę, że osoby które świadomie wycięły ekologię, to niewielki procent całości. Cała reszta zaciera ręce ciesząc się, że TDI sąsiada wyjedzie bez przeglądu, a ich 1.8T z 1998 roku będzie jeździł nadal. Zdziwienie pojawi sie w momencie ujawnienia, że ten 1.8T nie trzyma żadnych norm, a katalizator wycięty został pewnie przez Mirka komisanta w momencie zakupu 8 lat temu. Boom na DPF-y, katalizatory i inne dotychczas zbędne elementy spowoduje gwałtowny wzrost cen tych akcesoriów, które staną się poza zasięgiem Kowalskiego, eksploatującego swój prawie 20 letni samochód.

    Czy ja się boję? Nie. Mnie stać na to, żeby sobie założyć na nowo DPF, EGR czy wstawić oryginalny kolektor z klapkami jeśli zatrzymają mi dowód. Pytanie co z alfoholikami, którzy najpierw kupują za 12 000 zł swoją 159, a potem zakładają temat "gdzie można kupić używany olej silnikowy".

  3. #73
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Zdiagnozować obecność DPF w AR z EDC16 można w kilka minut za pomocą sprzetu diagnostycznego wiec każdy kto chce wiedzieć czy go ma czy nie bez problemu się dowie. Jak ktoś się obawia braku katalizatora w benzynie to nic nie szkodzi poprosić na SKP o badanie spalin. Dla chcącego nic trudnego niektórzy wola udawać, ze nie mają pojęcia ale dla mnie zupełnie obojętne jest co się stanie z ich autami, a nieznajomość przepisów nie zwalnia z ich przestrzegania. Dla mnie mogli by nie tracić na SKP czasu na badanie spalin, a ten czas poświecić na wnikliwe sprawdzenie stanu technicznego auta. Dokładnie sprawdzenie hamulcy, zawieszenia, wycieków z silnika, wszelkiego typu dziwnych xenonów i ledów oraz pierdyliona innych ważniejszych rzeczy wpływających na nasze bezpieczeństwo niż emisja spalin i idę o zakład, ze wtedy byłby większy popłoch na stacjach niż przy sprawdzaniu emisji spalin.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 05-12-2017 o 20:05

  4. #74
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Tylko, że żeby chcieć zdiagnozować, to najpierw trzeba być tego świadomym.
    W poprzednim samochodzie nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak korekcja wtrysków, że można to sprawdzać i panikować jak coś jest nie tak. Wywalało "czeka" to się sprawdzało o co chodzi. Dopiero z AR mam takie natręctwa, że mimo braku błędów ciągle szukam dziury w całym na wszelki wypadek. Nie jest rzeczą naturalną, że kontroluje się coś co działa prawidłowo.
    Zdecydowana większość osób słyszała o katalizatorze, ale zakłada, że skoro auto przechodzi badania techniczne to on jest i działa prawidłowo. W końcu w książce obsługi pojazdu nie ma słowa o jego okresowym sprawdzaniu. Co to jest DPF wiedzą tylko użytkownicy nowych diesli. Dla innych to taki sam bajer jak czujnik położenia wału czy klapa gasząca. Jak się nie psuje, to nie ruszają.

  5. #75
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2017
    Auto
    alfa romeo 159 8v
    Postów
    20

    Domyślnie

    dpar w 100 %się zgodzę.. w samochodzie musi wszystko działać i jak zaglebi się temat i są chęci to nawet rozrząd można zmienić samemu

  6. #76
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Omkaaa
    Dołączył
    03 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159 sw Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Alfa 159 ma spełniać normę euro 4?

  7. #77
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    584

    Domyślnie

    Cytat Napisał Omkaaa Zobacz post
    Alfa 159 ma spełniać normę euro 4?
    W zależności od rocznika Euro4 lub Euro5

  8. #78
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Omkaaa
    Dołączył
    03 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159 sw Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    2007r bo rozważam opcje jego wywaleniaponiewaz wypala się zbyt często a narazie brak jakiegokolwiek powodu

  9. #79
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    584

    Domyślnie

    Cytat Napisał Omkaaa Zobacz post
    2007r bo rozważam opcje jego wywaleniaponiewaz wypala się zbyt często a narazie brak jakiegokolwiek powodu
    NIE WYWALAJ DPF, to najgłupsze co można teraz zrobić! Parę lat temu jak jedyną opcją była wymiana na nowy za kilka tysięcy to wywalenie miało sens. Dzisiaj jak regeneracja to stanu 90-95% nowego kosztuje 400 zł, nie ma to najmniejszego sensu.

  10. #80
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Omkaaa
    Dołączył
    03 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159 sw Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Regenerowalem nic to nie pomogło. Już wszystkiego próbowałem

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory