Strona 63 z 94 PierwszyPierwszy ... 13535455565758596061626364656667686970717273 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 630 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #621
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ja takiego błędu nie mam, podstawa to że nastawnik klap musisz zostawić na miejscu i podłączony, żeby komputer go widział. Tak samo EGR, możesz zaślepić ale nie możesz odłączyć wtyczki. Skoro masz błąd jak jest chłodno/wilgotno, to może problem szczelności wtyczki i kompowi coś nie pasuje w sygnale. Przedmuchałbym kontaktem i może dodatkowo uszczelnił. A klapa gasząca ma elektronikę w takim miejscu, że leci do niej olej w przypadku rozszczelnienia się oringu między rurą dolotu a podstawą klapy gaszącej, co też może prowadzić do takich dziwnych objawów.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  2. #622
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Ja takiego błędu nie mam, podstawa to że nastawnik klap musisz zostawić na miejscu i podłączony, żeby komputer go widział. Tak samo EGR, możesz zaślepić ale nie możesz odłączyć wtyczki. Skoro masz błąd jak jest chłodno/wilgotno, to może problem szczelności wtyczki i kompowi coś nie pasuje w sygnale. Przedmuchałbym kontaktem i może dodatkowo uszczelnił. A klapa gasząca ma elektronikę w takim miejscu, że leci do niej olej w przypadku rozszczelnienia się oringu między rurą dolotu a podstawą klapy gaszącej, co też może prowadzić do takich dziwnych objawów.
    P2014 to błąd pozycji nastawnika, a nie błąd jego obwodu. Czyli kolega ma problem z tym, że w niższych temperaturach on się zacina. Więc nie ma różnicy, czy wtyczka jest czy jej nie ma.
    EGR można zaślepić i w zależności od sposobu wyłączenia można lub nie można go odłączyć.
    Klapa gasząca nie ma z tym nic wspólnego. Ma inne błędy DTC.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #623
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    159 1.9JTDm 16v SW 2006/ 159 2.0 JTDm 2010/ Giulietta 1.4 120 KM 2014
    Postów
    199

    Domyślnie

    Cześć Panowie,

    mam problem z moimi klapami wirowymi. Kilka dni temu dałem do usunięcia z aluminiowego, przedliftowego kolektora. Okazało się, że nie mam tam żadnej klapki, a pozostały tylko ośki. Przeczytałem cały wątek ale dalej mam mętlik w głowie, co z tym dalej zrobić. Przedliftowe klapki podobno za często się nie urywały, a u mnie urwały się wszystkie? Czy jest szansa, żeby urwały się wszystkie, wpadły do silnika, a auto dalej jeździ? Co prawda czasem autko zakręci chwilkę dłużej, coś tam też delikatnie puka przy silniku, ale nie wiem czy to ma związek z klapkami (nigdy wcześniej nie miałem diesla). Auto mam od niedawna i po rozmowie z poprzednim właścicielem, który jeździł 4 lata, dowiedziałem się że podobno klap nie ruszał. Co robić dalej? jeździć? rozbierać silnik i szukać resztek klap? Turbo było regenerowane w 2012r, wszystkie wtryski w normie. Przebieg 220tyś

    Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam

  4. #624
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,592

    Domyślnie

    pewnie jeszcze wczesniejszy wlasciciel usunal bez usuwania osiek i zaslepiania dziur. w tych kolektorach klapy sie nie urywaly wiec nie ma obawy.
    ruchoma jest tylko klapka/oska na 3 cylindrze, o ile nie rozlaczyl z silniczkiem sterujacym albo jego jakos nie wyprogramowal/odlaczyl. mysle ze jesli sterowanie faktycznie nie dziala(nie rusza oska na 3 cylindrze)to mozesz zostawic jak jest. no chyba ze sa nieszczelnosci na oskach, ale raczej sie nie spodziewam bo one nawet jesli kiedys byly to sie zapewne zalepily sie juz syfem (chyba ze egr byl tez zaslepiony i nie syfilo juz tak i ciagle jest nieszczelnosc)

  5. #625
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    159 1.9JTDm 16v SW 2006/ 159 2.0 JTDm 2010/ Giulietta 1.4 120 KM 2014
    Postów
    199

    Domyślnie

    Auto jest już na czyszczeniu kolektora/ usuwaniu klap (w tym wypadku ośki) i zaślepieniu egr. Przynajmniej wyeliminuję nieszczelności jak już się za to mechanik zabrał. Dzięki za odpowiedź, bo nie ukrywam, że ciśnienie mi mocno skoczyło jak usłyszałem, że nie ma 4 klapek

  6. #626
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał Elek Zobacz post
    Auto jest już na czyszczeniu kolektora/ usuwaniu klap (w tym wypadku ośki) i zaślepieniu egr. Przynajmniej wyeliminuję nieszczelności jak już się za to mechanik zabrał. Dzięki za odpowiedź, bo nie ukrywam, że ciśnienie mi mocno skoczyło jak usłyszałem, że nie ma 4 klapek
    Zastanów się czy warto płacić i reanimować coś co może być smietnikiem. sprawdź kompresję skoro już wiesz ze ich nie ma. Były też przypadki że klapy utknely e głowicy. Szkoda to składać moim zdaniem ja bym szukał klapek jeśli kompresja jest ok

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #627
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    pewnie jeszcze wczesniejszy wlasciciel usunal bez usuwania osiek i zaslepiania dziur. w tych kolektorach klapy sie nie urywaly wiec nie ma obawy.
    ruchoma jest tylko klapka/oska na 3 cylindrze, o ile nie rozlaczyl z silniczkiem sterujacym albo jego jakos nie wyprogramowal/odlaczyl. mysle ze jesli sterowanie faktycznie nie dziala(nie rusza oska na 3 cylindrze)to mozesz zostawic jak jest. no chyba ze sa nieszczelnosci na oskach, ale raczej sie nie spodziewam bo one nawet jesli kiedys byly to sie zapewne zalepily sie juz syfem (chyba ze egr byl tez zaslepiony i nie syfilo juz tak i ciagle jest nieszczelnosc)
    Pytanie czy ten poprzedni nie zmieniał kolektora.

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  8. #628
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    159 1.9JTDm 16v SW 2006/ 159 2.0 JTDm 2010/ Giulietta 1.4 120 KM 2014
    Postów
    199

    Domyślnie

    Inny mechanik twierdzi, że nie ma szans żeby żadna z 4 klapek nie uszkodziła silnika, oraz żeby odpadły wszystkie 4 w przedliftowym kolektorze. Szukanie wiąże się ze sporymi kosztami, czy jest sens jeśli silnik pracuje raczej normalnie i dobrze się zbiera?

  9. #629
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Elek Zobacz post
    Inny mechanik twierdzi, że nie ma szans żeby żadna z 4 klapek nie uszkodziła silnika, oraz żeby odpadły wszystkie 4 w przedliftowym kolektorze. Szukanie wiąże się ze sporymi kosztami, czy jest sens jeśli silnik pracuje raczej normalnie i dobrze się zbiera?
    I ma rację.Nie ma takiej możliwości by urwało cztery klapy i zawory i turbo zostały całe.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Pytanie czy ten poprzedni nie zmieniał kolektora.

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    Kolektory MM zaczęto montować w 2007 roku.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #630
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    I ma rację.Nie ma takiej możliwości by urwało cztery klapy i zawory i turbo zostały całe.

    - - - Updated - - -



    Kolektory MM zaczęto montować w 2007 roku.
    Mam auto 2006 listopad i jest już kolektor plastik

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory