Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: [P0235] Błąd - ciśnienie doładowania

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM SEDAN 2002r.
    Postów
    17

    Domyślnie [P0235] Błąd - ciśnienie doładowania

    Witam,

    Czasem po mocnym naciśnięciu gazu pojawia się kontrolka "check engine" oraz samochód przestaje przyspieszać (wchodzi w jakiś tryb awaryjny ale po odpuszczeniu gazu po jakimś czasie wraca do normalnej pracy). Podpiąłem pod komputer i znalazłem błąd P0235 - "Supercharging pressure" (na zdjęciu załącznik z błędami).
    Zrobiłem również wykres zawierający obroty silnika, ciśnienie doładowania oraz zadane ciśnienie doładowania.

    Czy mógłby ktoś rzucić okiem? Czy to problem z czujnikiem ciśnienia doładowania czy może coś związanego z turbiną?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.

    PS
    Dołączam wykres w wyższej rozdzielczości: https://images2.imgbox.com/af/89/EdbsqSL2_o.png
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	83
Rozmiar:	66.6 KB
ID:	239100   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cisnienie_wykres.jpg
Wyświetleń:	131
Rozmiar:	55.0 KB
ID:	239101  
    Ostatnio edytowane przez bananek1726 ; 18-12-2017 o 23:53

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Wyczyść czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze i posprawdzaj szczelność przewodów podciśnieniowych na początek.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM SEDAN 2002r.
    Postów
    17

    Domyślnie

    Możesz mniej więcej nakreślić w którym miejscu znajdę te przewody?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Z przodu pomiędzy silnikiem a chłodnicą, wchodzą do overboosta, sprawdź też przewody do i od intercoolera, choć tam byś słyszał jakby była nieszczelność.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM SEDAN 2002r.
    Postów
    17

    Domyślnie

    Dzięki. Jutro sprawdzę

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bond 007 Zobacz post
    Z przodu pomiędzy silnikiem a chłodnicą, wchodzą do overboosta, sprawdź też przewody do i od intercoolera, choć tam byś słyszał jakby była nieszczelność.
    Nieszczelność i zbyt wysokie ciśnienie doładowania? Nie sądzisz że powinno być niskie skoro była by nieszczelnosc?
    Kolego bananek masz przeładowanie . A wykresów się tak nie robi.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM SEDAN 2002r.
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    Napisał Bond 007
    Z przodu pomiędzy silnikiem a chłodnicą, wchodzą do overboosta, sprawdź też przewody do i od intercoolera, choć tam byś słyszał jakby była nieszczelność.
    Nieszczelność i zbyt wysokie ciśnienie doładowania? Nie sądzisz że powinno być niskie skoro była by nieszczelnosc?
    Kolego bananek masz przeładowanie . A wykresów się tak nie robi.
    Tak, wygląda to na zbyt wysokie ciśnienie doładowania. Może być jednak problem z samym pomiarem tego ciśnienia. W jaki sposób wg Ciebie robi się wykresy?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Bardzo rzadko zdarza się awaria czujnika ciśnienia doładowania.

    A co do logów to chodzi o to żeby to nie były wykresy tylko podane liczbowo i nie w czasie jakiejś jazdy tylko konkretnie na wysokim biegu w pelnym zakresie obrotów.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 19-12-2017 o 17:12

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM SEDAN 2002r.
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    Bardzo rzadko zdarza się awaria czujnika ciśnienia doładowania.

    A co do logów to chodzi o to żeby to nie były wykresy tylko podane liczbowo i nie w czasie jakiejś jazdy tylko konkretnie na wysokim biegu w pelnym zakresie obrotów.
    Najbardziej strome skoki obrotów silnika które można znaleźć na wykresie były na wysokim biegu przy wciśniętym maksymalnie pedale gazu oraz w praktycznie pełnym zakresie obrotów

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Super

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-08-2016, 19:33
  2. Czujnik ciśnienia doładowania P0235
    Utworzone przez sebaaaaaaaa w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-10-2014, 10:20
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 14:46
  4. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 09:17
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2012, 09:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory