Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Silnik jtd brak mocy

  1. #1
    dragon7
    Gość

    Domyślnie Silnik jtd brak mocy

    Witam jestem nowy na forum i mam pewien problem szukałem takiego tematu lecz niestety nie znalazłem
    Mianowicie mam od około 3 miesięcy alfe 156 1.9 JTD 105KM. Kolega ma taką samą i jak się przejechał moją to powiedział że jego chodzi jakoś lepiej, dziś rano jadąc do pracy załamałem się gość który ma silnik TDI 90km czyli o 15 mniej ode mnie robił mnie jak chciał, ja wyprzedzam tira cisne na maxa on za mną ja się chowam i dalej cisne a on mnie wyprzedza i się załamałem I nie wiem co jest niby nie ma żadnych błędów ale może to wina jakiś zaworów albo czegoś takiego co najlepiej sprawdzić żeby chodziła jak powinna. Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi

    Pozdrawiam
    Damian

    Ps. Może ktoś z okolic Warszawy, Płocka albo Płońska zna się na tym??
    Ostatnio edytowane przez dragon7 ; 30-07-2009 o 07:27

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    było o tym sporo pisane m.in. "Brak mocy 1,9 jtd", "ALFA ROMEO 1.9 JTD BRAK MOCY !!! co sie stało ?"
    Podstawa:
    filtr powietrza
    filtr paliwa
    szczelności dolotu
    przepływomierz
    zawieszanie się zaworu EGR
    kierownice zmiennej regulacji geometrii turbiny
    u znajomego który ma AR156 zamulenie było przyczyną pęknietej tuleji gumowej (8 na rysunku)

  3. #3
    przemo27
    Gość

    Domyślnie

    Podpinałeś pod kompa aby sprawdzić , czy nie ma błędów ? Zainwestuj w kabel za 74zł z allegro ( np. ten od viakena ) + unidiag i zrób pomiar podczas jazdy samochodem inaczej to trochę wróżenie z fusów :-)
    Jak kolega wyżej napisał najpierw posprawdzaj filtry i szczelność dolotów. Różnica między 90 i 105 koni to nie jest żaden wyznacznik odnośni osiągów pojazdu. Ważna jest waga i kształt pojazdu (opory powietrza) opory toczne ( rodzaj ogumienia , stan łożysk itd... ) To co się leje do baku również ma duże znacznie.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar czarek145
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Środa Wlkp.
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    209

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    kierownice zmiennej regulacji geometrii turbiny
    w tym silniku nie ma kierownic turbiny- łopatki mają stałą geometrię.

    Cytat Napisał przemo27 Zobacz post
    Różnica między 90 i 105 koni to nie jest żaden wyznacznik odnośni osiągów pojazdu.
    Nawet jeśli to 90KM jest w lżejszym aucie, to i tak nie powinno być problemów z jego objechaniem.

    Ten silnik ma 255NM momentu i z doświadczenia wiem, że objeżdża wszystkie 90konne vw a 110konnym nie ustępuje a nawet czasami objeżdzą

    Sprawdź kolego co z autem, podepnij go pod kompa, bo na pewno nie jest z nim dobrze.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Przewód podciśnienia do turbiny... Jedź do byle jakiego serwisu ja byłem w VW i Pan mi za free wymienił

  6. #6
    RUDA
    Gość

    Domyślnie

    Heh, przerabiałam takie kino z brakiem mocy 2 razy - nie zazdroszcze, aż do takiego przegięcia, że silnik wchodził najpierw w tryb awaryjny i gasł. Maniana zaczynała sie od nowa kiedy obroty przekroczyły magiczne 4 k - znów tryb awaryjny.
    Po raz pierwszy strzelił mi sterownik doładowania turbiny - koszt ok 300 zł - jednak wyswietlał sie błąd na komputerze w samochdzie - błąd doładowania.
    Po raz drugi moc spadała wraz z coraz to dośniejszym gwizdem spod maski - przetarła sie "turborura" (turbiny prawie wcale nie powinno być słychać) - patrz na schemat powyżej - wtedy zadnych błedów nie wyświetla.
    Po wymianie tego gumowego "kalosza" wszystko gra i buczy

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    pytanko do czarek145:
    Ostatnio edytowane przez agentzo ; 25-03-2010 o 22:11

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    pytanko do czarek145:
    lepiej usuń tego posta , czarek ma rację


    (spójrz gdzie udzie sztanga od aktuatora )
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    czarek145
    Nawet jeśli to 90KM jest w lżejszym aucie, to i tak nie powinno być problemów z jego objechaniem.
    Ten silnik ma 255NM momentu i z doświadczenia wiem, że objeżdża wszystkie 90konne vw a 110konnym nie ustępuje a nawet czasami objeżdzą

    Punto, seicento, ibiza, polo (silniki 90km), bez problemu odstawią tą Alfę. Moment tylko na chwilę, jak to ktoś (znany) kiedyś napisał ten silnik nigdy do alfy nie powinien trafić.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    lepiej usuń tego posta , czarek ma rację


    (spójrz gdzie udzie sztanga od aktuatora )
    Czarek nie ma racji ta turbina ma zmienną geometrię tylko kierownice sterowane są cisnieniem doładowania, a nie podciśnieniem z wakupompy. Wszystkie 2,4 JTD miały zmienną geometrię turbiny
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 18:52
  3. silnik po remoncie - brak mocy 2.0TS 99r
    Utworzone przez Yellon w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 22-07-2012, 13:52
  4. Brak mocy w Ar 156 silnik 1,6 Help
    Utworzone przez bodziak_spiz w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-04-2011, 19:50
  5. [156 FL] Zimny silnik - brak mocy
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 13:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory