Strona 34 z 48 PierwszyPierwszy ... 242526272829303132333435363738394041424344 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 331 do 340 z 477

Temat: Blue&Me upgrade i zmiana języka

  1. #331
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Napior1516
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159 SW 2.4 JTDM
    Postów
    59

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaJunior Zobacz post
    Cześć,
    Kolega mateuszszar powyżej opisał procedurę aktualizacji firmware. Ale firmware zaktualizuje Ci się w języku, który posiadasz.
    Język zmienia się innym plikiem. Jako młodziak na forum nie mogę wkleić linka, więc podpowiem jak znaleźć plik aktualizacji języka (bo sam dość długo szukałem i znalazłem w sumie przypadkiem):
    - na stronie B&M wchodzisz w SUPPORT --> DOWNLOAD (oczywiście po wyborze marki Alfa Romeo)
    - wybierasz 'Car model: 159',
    - klikasz 'APPLICATIVE',
    - dalej wybierasz 'B&M generation: First gerenation', 'B&M Model: Blue&Me NAV' (nawet jeśli dane Twojego systemu są inne) i pojawia się poniżej opis zatytułowany 'Language settings aplication'.
    - Kliknięcie w tekst otwiera stronkę z linkami do aktualizacji językowych. Klikasz w POLSKI i pobierasz ZIPa.

    W ZIPie jest plik aktualizacyjny i instrukcja aktualizacji. Weź nie za duży pendrive (kilka GB) i sformatowany na FAT32 bez żadnych innych plików. Postępuje według instrukcji, ale w skrócie:
    - rozpakowujesz ZIPa na pena,
    - podłączasz do B&M, włączasz zapłon i czekasz na komunikat, że zakończono
    - wyłączasz, włączasz zapłon i Pani Alfa gada (i słucha) po polsku.

    Po zmianie języka możesz aktualizować firmware, ale ja bym to robił tylko w sytuacji, gdy stwierdzisz, że coś Ci nie działa (telefon się nie paruje itp.). Mi po aktualizacji FW przestało czytać niektóre pliki MP3, które wcześniej chodziły bez problemu.
    Jeśli się zdecydujesz, to na tej samej stronie:
    SUPPORT --> DOWNLOAD wybierz tylko model samochodu (159) i kliknij "Start update". Dostaniesz instrukcje co robić, a w skrócie wygląda to tak:
    - ściągasz i rozpakowujesz na pustego pena 'blueandmeconfigurator',
    - podpinasz do B&M w Alfie i włączasz zapłon (B&M zachowuje się podobnie jak przy zmianie języka i zapisuje na penie plik 'BMConf' - zapisuje tam wszystkie dane dotyczące systemu łącznie z językiem instalacji, dlatego lepiej najpierw zaktualizować język do polskiego),
    - wracasz na stronę blue and me, wciskasz 'Upload file' i wrzucasz plik BMConf z pena (żeby się nie nabiegać, najlepiej pójść do Alfy z laptopem z dostępem do neta),
    - strona rozpoznaje wersję Twojego systemu i wskazuje Ci do pobrania odpowiednią wersję pliku aktualizacyjnego Firmware,
    - ponownie rozpakowujesz ZIPa na PUSTEGO pena, podpinasz do Alfy i włączasz zapłon - tym razem aktualizacja trwa duuużo dłużej niż przy języku, więc się nie zniechęcaj. Jeśli nie wyskoczy błąd 'BAD USB' (czy coś w tym stylu) to czekaj - nawet z 15 minut.

    Powodzenia

    P.S. Rozpisałem się trochę, ale nie widziałem wcześniej kompleksowej instrukcji.
    Dzięki za instrukcję dzięki Tobie wiem żeby najpierw aktualizować język.

  2. #332
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    była Alfa 159, 1,9 TDm, 16V, 150KM, 2007 jest 159 2.0, 2011 rok
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał Napior1516 Zobacz post
    Dzięki za instrukcję dzięki Tobie wiem żeby najpierw aktualizować język.
    Dzisiaj zaktualizowałem firmware a jutro zamierzałem zmienić język, taka kolejność jest błędem?

  3. #333
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,627

    Domyślnie

    nie, chyba większość tu na forum robi najpierw update to 5.5 potem do 5.6 a potem dopiero język, takie instrukcje ja znalazłem i tak robiłem u siebie. słyszałem że w odwrotnej kolejności przywróci język z jakim auto wyszło z fabryki (tylko słyszałem, nie wiem na pewno) i trzeba będzie i tak jeszcze raz wgrywać język na koniec.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #334
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Napior1516
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159 SW 2.4 JTDM
    Postów
    59

    Domyślnie

    Udało się nauczyć ją języka polskiego. Ale łatwo nie było dwa pendrive o pojemności 1GB nie współpracowały przy próbuje wgrania języka polskiego pojawił się komunikat "english language unavailable" a cały system padł. Na szczęście udało się naprawić go wgrywając język polski przez pendrive 512 mb Kingston. Już na tym zostawiłem system blue &me w mojej 9 działa gada po polsku i tyle mi starczy.

    Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

  5. #335
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    była Alfa 159, 1,9 TDm, 16V, 150KM, 2007 jest 159 2.0, 2011 rok
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał Napior1516 Zobacz post
    Udało się nauczyć ją języka polskiego. Ale łatwo nie było dwa pendrive o pojemności 1GB nie współpracowały przy próbuje wgrania języka polskiego pojawił się komunikat "english language unavailable" a cały system padł. Na szczęście udało się naprawić go wgrywając język polski przez pendrive 512 mb Kingston. Już na tym zostawiłem system blue &me w mojej 9 działa gada po polsku i tyle mi starczy.

    Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
    Jeszcze pytanie: masz Instant Nav czy Connect Nav+

  6. #336
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    była Alfa 159, 1,9 TDm, 16V, 150KM, 2007 jest 159 2.0, 2011 rok
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek2234 Zobacz post
    Jeszcze pytanie: masz Instant Nav czy Connect Nav+
    Sam sobie odpowiem, przy Instant Navi udało się, gada po polsku. A czy wyświetlacz między zegarami można zaktualizować na polski?

  7. #337
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Napior1516
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159 SW 2.4 JTDM
    Postów
    59

    Domyślnie

    Ja mam tylko samo B&M bez navi.

  8. #338
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    116

    Domyślnie

    Chciałem tylko zameldować, że używałem 32gb pendrajwa tyle, że w miarę markowego bo kingston - nie jakiś chińczyk za 10 zł

    Wszystko po kolei 5.5 -> 5.6 -> Polski język. Poszło bez problemów

    No może error code: 10 bo trza było najpierw 5.5 wgrać, ale to się nawet w logu na pendrajwie zapisało, że 5.5 najpierw przed 5.6 wymagane.

  9. #339
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    Alfa 159 1.9 Jtdm
    Postów
    160

    Domyślnie

    Witam.
    Właśnie udało mi się przeczytać cały wątek o upgrade B&m I doszedłem do wniosku że nikt nie opisał mojego przypadku. Mam B&M z USB w schowku logo Windows. Przy starcie zgłasza się blue &Me . Widać urządzenie bm w wyszukiwaniu urządzeń na telefonie. Licznik kilometrów mruga. Próbowałem zapodac mu pendrive z konfiguratorem i zapisało plik xml . Wczytałem na stronie i komunikat update is not needed albo coś w tym stylu. Obejrzałem sobie ten plik xml
    <BlueAndMeInfo>
    <CarType>-----</CarType>
    <Configuration>ZZZZZ</Configuration>
    </BlueAndMeInfo>

    czyli chyba nie zapisało poprawnie wersji firmware. Przy próbie zapodania jezyka wywala najpierw Polish language unavailable a potem zaraz English language unavailable. Odtwarzacz media player jest chyba nieobecny bo nie widzi MP3. Czy ktoś ma jakieś pomysły. A jeszcze bm ma ta pseudo nawigacje.model centralki to 50514602. Radio bez MP3 z przyciskiem mute.
    Ostatnio edytowane przez bratmat ; 28-01-2018 o 15:22 Powód: Dokładniejsze dane

  10. #340
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    mrugający licznik km dziennych, to sygnał, że ilość centralek zapisanych w komputerze głównym nie zgadza się z stanem faktycznym. Albo ktoś dokładał jakąś centralkę, albo została wyjęta (ewentualnie wymieniona). Jedną z takich centralek może być np B&M.
    Nie ma wyjścia. Trzeba podłączyć MES i odczytać, z jakimi centralkami komputer się widzi. Jeśli którejś nie widzi -> to trzeba zrobić PROXY (czyli przepisanie na nowo listy centralek). To nie trwa długo i nie jest raczej skomplikowane. Potrzebny jest kabel ELM, komputer z programem (MES), i trochę czasu.

Podobne wątki

  1. [156] Zmiana języka w komputerze
    Utworzone przez DDEvil w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 22-12-2015, 22:54
  2. Zmiana języka na komputerze..
    Utworzone przez skwaros w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-12-2015, 20:39
  3. [159] Zmiana języka radionawigacji
    Utworzone przez pannamysia w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-11-2015, 23:43
  4. Zmiana języka menu
    Utworzone przez Stiven w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-07-2012, 22:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory