Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: Dezaktywacja systemu ESP oraz kontroli trakcji

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,471

    Domyślnie

    [MENTION=114]Belfer[/MENTION] kiedyś wspominał, że jakiś sposób jest na tą dezaktywację, ale o ile pamiętam szczegółów nie podał.
    A reklama - przecież to lodowisko , no i to nie jest "latanie bokiem" . Latanie bokiem to w reklamach tego, co lata bokiem, się pojawia:
    https://www.youtube.com/watch?v=vz2rAgXjkCA

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar Mandus
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    STELVIO First Edition
    Postów
    167

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    [MENTION=114]Belfer[/MENTION] kiedyś wspominał, że jakiś sposób jest na tą dezaktywację, ale o ile pamiętam szczegółów nie podał.
    A reklama - przecież to lodowisko , no i to nie jest "latanie bokiem" . Latanie bokiem to w reklamach tego, co lata bokiem, się pojawia:
    https://www.youtube.com/watch?v=vz2rAgXjkCA
    No niestety, jak dla siebie będę zmieniał samochód, nadal zostanę wierny BMW - właśnie z tego powodu.

    Brak możliwości dezaktywacji ESP to największa wada Stelvio, cała reszta niedociągnięć to pikuś, wszystko jestem w stanie Alfie wybaczyć, ale tej filozofii nie potrafię zrozumieć. Rozumiem takie marki jak Renault czy Toyota, Kia itp. - tam klient nie przychodzi po emocje, tylko po coś innego - a jak Alfa chce konkurować z Porsche Macan'em czy BMW X4 to popełniła błąd. Ale to moje zdanie, każdy ma prawo mieć swoje

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,471

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mandus Zobacz post
    No niestety, jak dla siebie będę zmieniał samochód, nadal zostanę wierny BMW - właśnie z tego powodu.

    Brak możliwości dezaktywacji ESP to największa wada Stelvio, cała reszta niedociągnięć to pikuś, wszystko jestem w stanie Alfie wybaczyć, ale tej filozofii nie potrafię zrozumieć. Rozumiem takie marki jak Renault czy Toyota, Kia itp. - tam klient nie przychodzi po emocje, tylko po coś innego - a jak Alfa chce konkurować z Porsche Macan'em czy BMW X4 to popełniła błąd. Ale to moje zdanie, każdy ma prawo mieć swoje

    Mi to akurat się zgadza z filozofią marki - Alfa ma być banalna w prowadzeniu, bezpieczna, aby kierowca z ulicy czuł się pewnie w niej i nie pozabijał od razu, zwłaszcza po doświadczeniach z dotychczasowymi Alfami - FWD, jeszcze doda gazu na wyjściu za wcześnie i pozamiata. Poza tym ktoś szukający szybkiego wozu czy do wrażeń, do Alfy raczej nie zapuka, chyba że po Q. Albo żeby przecierać szlaki. Bo są na rynku już sprawdzone w te klocki wozy, auto wyjściowe to jedno, a możliwości rozwoju, modyfikacji, u innych opracowane na lewo i prawo, to drugie i przy takich zastosowaniach ważniejsze.
    Natomiast wspomniana Kia - jak najbardziej pozwala na wiele (tu akurat na śliskim , ale z naszego podwórka materiał),
    https://www.youtube.com/watch?v=1VRKL3fUy30
    Zresztą pozostałe zdaje się też pozwalają conieco wyłączyć.

  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar Mandus
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    STELVIO First Edition
    Postów
    167

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Mi to akurat się zgadza z filozofią marki - Alfa ma być banalna w prowadzeniu, bezpieczna, aby kierowca z ulicy czuł się pewnie w niej i nie pozabijał od razu, zwłaszcza po doświadczeniach z dotychczasowymi Alfami - FWD, jeszcze doda gazu na wyjściu za wcześnie i pozamiata. Poza tym ktoś szukający szybkiego wozu czy do wrażeń, do Alfy raczej nie zapuka, chyba że po Q.
    Kolego - chyba się nie rozumiemy. Przecież jak wyłączam ESP i trakcję, to wiem o tym i robię to świadomie - co to ma do "pozabijania się" na co dzień w normalnych warunkach! Jeszcze nie dawno samochody nie miały ESP i jeździliśmy nimi. I nikt nie mówił, że się zabiję, bo ma w Polonezie tylny napęd.
    A poza tym ktoś szukający szybkiego wozu czy wozu do wrażeń - to gdzie ma zapukać? Do Renaulta? Bzdura - Właśnie głównie takich klientów Alfa szuka! Banalny to ma być Fiat albo Skoda, a nie Alfa. Coś Ci się pomieszało.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,471

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mandus Zobacz post
    Kolego - chyba się nie rozumiemy. Przecież jak wyłączam ESP i trakcję, to wiem o tym i robię to świadomie - co to ma do "pozabijania się" na co dzień w normalnych warunkach! Jeszcze nie dawno samochody nie miały ESP i jeździliśmy nimi. I nikt nie mówił, że się zabiję, bo ma w Polonezie tylny napęd.
    A poza tym ktoś szukający szybkiego wozu czy wozu do wrażeń - to gdzie ma zapukać? Do Renaulta? Bzdura - Właśnie głównie takich klientów Alfa szuka! Banalny to ma być Fiat albo Skoda, a nie Alfa. Coś Ci się pomieszało.
    No oczywiście, że się nie rozumiemy. Przecież to nie ja zaprojektowałem brak możliwości dezaktywacji, wiec nie ja traktuję Ciebie i innych klientów w sposób jaki opisujesz (jako nie potrafiących potencjalnie opanować auta).
    Alfa może i ma być szybka i do wrażeń - w reklamach, no tylko nie jest niestety w realu (choć Giulia G oczywiście może i jest jaskółką, obserwujemy) , nad czym i sam boleję. Co do Renault to się można by zdziwić lekko. Kwestia modelu, tam jest więcej niż 3 .
    Tak czy siak - pisz do Belfra, bo jak mówiłem, coś wspominał kiedyś w tym temacie, on jest b konkretny i jak jest sposób to go zna.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Chyba koledzy za bardzo przykładają wagę do tego, że brak możliwości wyłączenia ESP i kontroli trakcji nie pozwala im się pobawić. Może i tak ale jak dobrze pamiętam, idea możliwości wyłączenia tych systemów wynikała z tego, że czasem w celu wyjechania z np. głębszej zaspy, konieczne było przytrzymanie obrotów i buksujących kół. A teraz nic z tych rzeczy. Komputer będzie zdejmował moc aż do skutku czyli do 0.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Poszukajcie bezpiecznika od ABSu i wyjmijcie go...

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Poza tym pewnie za guzik "ESP OFF" zabierają punkty w NCAP czy innym IIHS, kolejny powód dla którego guzika brak.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2018
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    118

    Domyślnie

    witam, chciałbym odświeżyć temat. Czy podczas uślizgu kół tylnych (zakręt, ruszanie na śniegu) i w momencie zadziałania ESC zapala się "Wam" żółta kontrolka na zegarach informująca o tym, ze system został aktywowany ?

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0 200KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cześć. Mi nie, jedyne co słychać to dziwne "klikanie" dochodzące jakby z kierownicy, przekładni ...

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dezaktywacja buzzera systemu S.B.R.
    Utworzone przez TOM & JULIA w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 09:41
  2. Nie da sie wyłączyć kontroli trakcji
    Utworzone przez manius2008 w dziale 147
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 28-01-2014, 08:52
  3. Kontrolki ABS kontroli trakcji i ręcznego
    Utworzone przez Marcin-156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-10-2013, 18:03
  4. Kontrolka od kontroli trakcji i VDC
    Utworzone przez kosiu w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-07-2013, 08:30
  5. wyświetlanie kontroli trakcji po regenracji przekładni.
    Utworzone przez Łukasz789 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-06-2013, 12:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory