Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 116

Temat: JTD V max i spalanie

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    Opony mam 215/45/R17 i ciężko mi zejść ponieżej spalania podawanego przez producenta.
    Kolego, te opony przeszkadzają Twojej Belli na to rozpędzenie, jestem tego więcej, jak pewien. W ciągu ostatniego roku zrobiłem jakieś 15 tyś. km na łysiejących oponach 205/60/R15 i po przesiadce na nowe opony 205/55/R16 i zrobieniu na nich około 7 tyś km mam odczucia ruszając spod świateł, czy wyprzedzając na 3/4 biegu, że autko straciło kilkadziesiąc kucyków - to przez te większe, niedotarte opony, ale obwód koła i waga felgi się zwiększyły, no i to zrobiło swoje. Wzrosło mi też spalanie - jesienią 2008 roku przy spokojnej jeździe komputer pokazywał spalanie rzędu 5,3 - 5,4 l/100km, a teraz 5,7 to minimum, co osiągam.

    edit:
    ps. podsumowując JTD to świetny silnik, dużo cichszy od konkurencji i dający mnóstwo frajdy przy wyprzedzaniu, ale nie można go porównywać z mocną benzyną.

    Pozdrawiam,

  2. #42
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał g.fu Zobacz post
    Jak na sprint to te 20 sek jakoś kiepsko wygląda, raczej człapaniem bym to nazwał. Też mam 136KM i 305Nm tylko bez wirusa, bo to 2,4jtd i moje odczucia są dokładnie takie same jak opisali kubacik i ludvigus.

    Ludzie jak Wy to robicie? Na trasie udało mi się zejść do 6,1 ale przy prędkościach ślamazarnych, a przy normalnej jeździe szosowej (mały ruch -średnia 102km/h) 6,5- 7l/100km. Dynamiczna choć nie szybka jazda na dłuższej trasie ( 500km bez zatrzymania, średnia 80km/h) ze sporą ilością wyprzedzania - zużycie 7,6 litra, miasto 7,5 - 8,5 litra. Maksymalne chwilowe spalanie 19,8 litra przy ostrym przyspieszaniu. Dla wyjaśnienia dodam, że silnik w pełni sprawny, turbina też, przepływka nowa, bo pomyślałem, że może jest padnięta i dlatego taki muł, ale nie ten typ po prostu tak ma. Ludzie co mieli do czynienia z tymi silnikami mówią, że wszystko jest ok, tylko ja się czepiam. Pewnie następnym razem trzeba będzie kupić chociaż 3,0V6 i zagazować. Wyjdzie za jednym razem i taniej i przyjemniej.
    Zmierz sobie ile Twój sprint od 120 do 180 wynosi a potem dyskutuj.
    W razie gdybyś nie był tego w stanie zrobić to masz tutaj link z identyczną próbą w takiej Lancii, jaką Ty posiadasz (dokładniej rzecz biorąc nawet 140 więc mocniejsza niż Twoja) i jak łatwo zauważyć przyspieszanie od 120 zaczyna się przy 19 sekundzie i osiąga 180 w sekundzie 38, więc może mi powiesz czy 19 sekund to już sprint, czy jeszcze człapanie jak to napisałeś o 20 sekundach? http://www.youtube.com/watch?v=8brfXDKp7zo
    Podejrzewam też, że moja AR na pusto szybciej niż w 19 sekund tą prędkość osiąga, zresztą można to zrobić szybciej zaczynając od 4 biegu.

    Poza tym, jak sam piszesz masz 2,4 jtd z pięcioma cylindrami więc nie wymagaj żeby spalało tyle co 1,9. Zresztą nie tylko silnik jest czynnikiem odpowiedzialnym za spalanie, lecz również kierowca i jego styl jazdy.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 07-08-2009 o 23:33

  3. #43
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2,4 97'
    Postów
    20

    Domyślnie ja

    moja piękna chyba jest jedna ze starszych 156 na tym forum (grudzień.97r) przebieg jak juz pisalem orginalny 190pare tys. i ja jakos mieszcze sie w tych samych granicach spalania co np.1.9 nie mam z tym problemu (sorry byl maly problem zaczela mi palic srednio 2 litry wiecej ale przyczyna byla nieszczelnosc gumowej rury dolotowej)
    co do osiągania pewnych prędkości to faktycznie jak napisał "Belfer27" tak wielka niemoc przy tak w miarę młodym wieku auta to niestety dla właściciela niezła padaka musi być

  4. #44
    g.fu
    Gość

    Angry

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Zmierz sobie ile Twój sprint od 120 do 180 wynosi a potem dyskutuj.
    W razie gdybyś nie był tego w stanie zrobić to masz tutaj link z identyczną próbą w takiej Lancii, jaką Ty posiadasz (dokładniej rzecz biorąc nawet 140 więc mocniejsza niż Twoja) i jak łatwo zauważyć przyspieszanie od 120 zaczyna się przy 19 sekundzie i osiąga 180 w sekundzie 38, więc może mi powiesz czy 19 sekund to już sprint, czy jeszcze człapanie jak to napisałeś o 20 sekundach? .
    Nie zrozumiałeś mnie Nie twierdzę, że moja Lybra przyspiesza lepiej, z pewnością nie, prawdę mówiąc nawet mi do głowy nie przyszło mierzyć. Chociażby dlatego, że jestem dynamiką tego silnika raczej rozczarowany. Na papierze wszystko wygląda obiecująco, w życiu lekko rozczarowuje. Wirus nieuchronny. Chodziło mi o to, że 20 sekund to nie sprint. Sprint to rozpędzanie dynamiczne np. 100 -200km/h w 10 sekund. Wiem, że to nierealne w moim i Twoim samochodzie i wcale tego nie oczekuję od diesla. Po prostu diesle są bardzo mało elastyczne i takie konkurencje nie dla nich. Ubawiło mnie po prostu określenie sprint na te 20 sekund. A w kwestii spalania to podziw wyrażam i zazdrość jednocześnie, bo ja tak nie potrafię, a w końcu po to jeżdżę traktorem ( na marginesie to najlepszy traktor jakim jeździłem )
    Ostatnio edytowane przez g.fu ; 08-08-2009 o 21:47

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał g.fu Zobacz post
    Nie zrozumiałeś mnie Nie twierdzę, że moja Lybra przyspiesza lepiej, z pewnością nie, prawdę mówiąc nawet mi do głowy nie przyszło mierzyć. Chociażby dlatego, że jestem dynamiką tego silnika raczej rozczarowany. Na papierze wszystko wygląda obiecująco, w życiu lekko rozczarowuje. Wirus nieuchronny. Chodziło mi o to, że 20 sekund to nie sprint. Sprint to rozpędzanie dynamiczne np. 100 -200km/h w 10 sekund. Wiem, że to nierealne w moim i Twoim samochodzie i wcale tego nie oczekuję od diesla. Po prostu diesle są bardzo mało elastyczne i takie konkurencje nie dla nich. Ubawiło mnie po prostu określenie sprint na te 20 sekund. A w kwestii spalania to podziw wyrażam i zazdrość jednocześnie, bo ja tak nie potrafię, a w końcu po to jeżdżę traktorem ( na marginesie to najlepszy traktor jakim jeździłem )
    Określenia sprint używa się ogólnie i trochę w cudzysłowie w różnych artykułach i reportażach i nie ma to nic z typowym sprintem sportowym albo wyścigowym dlatego też tak napisałem, choć rewelacją ten czas ogromną nie jest.
    Natomiast elastyczność to raczej domena Diesel'a niż benzyny, a dowodem są nawet wartości dostępnego momentu obrotowego w dużym zakresie i jego większa wartość zazwyczaj. Inna sprawa, że większość silników wysokoprężnych w dzisiejszych autach to turbo diesel'e, a te z zapłonem iskrowym przeważnie są wolnossące (choć już się zmieniają tendencje). Benzyna za to robi sobie przeważnie osiągi obrotami wyższymi i stąd też większe maksymalne prędkości aut niby słabszych, ale jednak z innymi przełożeniami i charakterystyką silnika. Dla przykładu moja poprzednia 1,4 T.S. osiągała licznikowe 205 mimo iż miała tylko 103 KM, ale obroty wtedy sięgały około 6800, co raczej długofalowo trwać nie może.. Co do mocy to czasem człowiekowi brakuje pod nogą, ale stosunek zużycia paliwa do mocy i osiągów w moim aucie jest zadowalający i na razie wystarcza a niektóre TDI i tak się mogą schować (szczególnie zimnymi porankami, gdy mnie sąsiad budzi swoim 1,4 TDi w seacie klekoczącym, jak stado bocianów).

  6. #46
    alcol
    Gość

    Thumbs down

    Cytat Napisał g.fu Zobacz post
    ... Po prostu diesle są bardzo mało elastyczne i takie konkurencje nie dla nich. Ubawiło mnie po prostu określenie sprint na te 20 sekund. A w kwestii spalania to podziw wyrażam i zazdrość jednocześnie, bo ja tak nie potrafię, a w końcu po to jeżdżę traktorem ( na marginesie to najlepszy traktor jakim jeździłem )
    Diesle są mało elastyczne? Nie wiem czy wiesz co to elastyczność na danym biegu i jak się ją mierzy ale gdybyś znał czasy przyspieszeń w danych zakresach prędkości na danych biegach diesli i benzyn to takich twierdzeń raczej byś nie pisał. Ze względu na bardzo wysoki moment obrotowy osiagany już przy niskich obrotach diesle praktycznie powalą benzyniaki pod względem właśnie elastyczności silnika. Benzyna jednak przyspiesza lepiej tzn. równiej w całym zakresie obrotów silnika i jest lepsza od traktów w tzw. dragu, czyli scigankach ze startu zatrzymanego.

  7. #47
    Daniel156SW
    Gość

    Domyślnie

    Widzę że znowu stara dobra wojna BENZYNA-DIESEL ... Co to wszystko ma wspólnego z tematem???

  8. #48
    alcol
    Gość

    Thumbs up

    Cytat Napisał Daniel156SW Zobacz post
    Widzę że znowu stara dobra wojna BENZYNA-DIESEL ... Co to wszystko ma wspólnego z tematem???
    No faktycznie... Sorry za OT... przynajmniej z mojej strony.

  9. #49
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel156SW Zobacz post
    Widzę że znowu stara dobra wojna BENZYNA-DIESEL ... Co to wszystko ma wspólnego z tematem???
    Skoro tematem jest V-max i spalanie, to elastyczność też ma tutaj duże znaczenie o ile nie kluczowe przy zużyciu paliwa, więc Off Topic jakoś mi tutaj nie pasuje. Zresztą nikt tutaj nie dowodzi wyższości jednego nad drugim, bo wiadomo, że każdy z tych rodzajów zasilania ma swoje dobre i złe strony, czyli raczej nie chodzi o prowadzenie wojny, tym bardziej, że polemika się odbywa pomiędzy właścicielami JTD.

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Witam
    Moja bella ma 2.4 JTD 20V z zaszczepionym wirusem. Aktualna moc to 200 koni. Predkosc maksymalna: hmm... zamknalem licznik na 240 wiec nie wiem ile tak naprawde poleciala
    Spalanie tego silnika jest dla mnie smiesznie male. Jak 200 koni pali mi w miescie 8.5 litra a na trasie 6 to nie ma powodow narzekac. Sposob w jaki silnik wchodzi na obroty, jak auto przyspiesza, az kusza zeby wciskac pedal gazu. Tak wiec nie zaluje jej

Podobne wątki

  1. Spalanie na ISC a spalanie gazu
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:28
  2. [GTV] GTV-ka spalanie
    Utworzone przez kuba18nh w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 27-09-2011, 20:03
  3. spalanie 155 2.0 TS 8v
    Utworzone przez Gregu155 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 01:06
  4. [164] Spalanie AR 164
    Utworzone przez konradward w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-06-2009, 20:30
  5. [155] Spalanie V6
    Utworzone przez wasyl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-05-2009, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory