Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 53

Temat: Czy warto kupić Alfę 156 w tym stanie?

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AdamKarlino
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Karlino
    Auto
    AR 156FL 1,9 jtd 16v 140KM
    Postów
    344

    Domyślnie

    Jeżeli budżet określasz na max 8000 polskich złotych, to nie pchaj się w samochód, za który dasz 8000 i to nie tylko w AR, w każdej marce. Zawsze dochodzi Ci OC, chociaż olej z filtrami, rejestracja.
    Serwis polifta to praktycznie co samo co przedlift. Wybór części duży, w ogromnych rozpiętościach cenowych.. Tylko akurat chyba w przypadku Włoszki są części, na których złą jakość jest ona uczulona. Mówię o termostatach, przepływomierzach, wahaczach. Tu chyba każdy posiadacz potwierdzi, że tylko z górnej półki, bo inaczej będziesz np się siłował z górnym wahaczem co 10 tysięcy kilometrów.
    Ogólnie auto wymagające trochę większej troski niż inne, ale o tę troskę jakoś łatwo, gdyż i auto z rodzaju nietuzinkowych.

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 24v
    Postów
    43

    Domyślnie

    Można kupić auto(nie tylko alfę) z pognitą podłogą i progami ALE pod warunkiem że są pognity tylko poszycia bo one nie wpływają jakoś drastycznie na sztywność konstrukcji.
    U mnie progów zewnętrznych nie ma, przez podłogę w paru miejscach palec wejdzie a auto na lewarku można śmiało podnosić. Ciekawostką jest, że kiedyś skasowałem przy 120km/h mazdę bez podłużnic o kawał stalowej bramy zabetonowanej na metr w ziemię i wyszedłem z tego z siniakiem na kolanie

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    <Kenobi voice on> Forum Alfaholików. Nie znajdziesz wiekszej zbieraniny narwańców którzy będą ci odradzać zakup. Musisz być ostrożny. <Kenobi voice off>

    A na poważnie - zastanów się do czego potrzebujesz auta i jak długo chcesz nim jeździć. Sztuka za 1500 może wytrzyma parę miesięcy - jeśli tobie to pasuje to kup (znajomy tak właśnie robi - co roku autko za ~1000, leje paliwo i jeździ). Tylko potem nie narzekaj że auto do kitu.
    Doprowadzenie jakiegokolwiek auta ze stanu zapuszczenia do stanu "jak dla mnie starcza" to nie kończąca się opowieść o pocie, zdartych rękach i wydanej kasie (lub tylko wydanej kasie).

  4. #24
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Daihatsu Cuore
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdamKarlino Zobacz post
    Jeżeli budżet określasz na max 8000 polskich złotych, to nie pchaj się w samochód, za który dasz 8000 i to nie tylko w AR, w każdej marce. Zawsze dochodzi Ci OC, chociaż olej z filtrami, rejestracja.
    8 tys. zł to budżet jedynie na zakup auta, nie wliczam w tę sumę koszt9w rejestracji czy wymianę materiałów eksploatacyjnych.

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    To się swobodnie wyrobisz, trzeba tylko wyszukać zadbany, garażowany egzemplarz. Bo za 1500 zł to się przecież nawet motoroweru w dobrym stanie nie kupi.

  6. #26
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Daihatsu Cuore
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdamKarlino Zobacz post
    Jeżeli budżet określasz na max 8000 polskich złotych, to nie pchaj się w samochód, za który dasz 8000 i to nie tylko w AR, w każdej marce. Zawsze dochodzi Ci OC, chociaż olej z filtrami, rejestracja.
    8 tys. zł to budżet jedynie na zakup auta, nie wliczam w tę sumę kosztów rejestracji czy wymianę materiałów eksploatacyjnych.

    Cena 8 tys. zł wzięła się z obserwacji ofert - uznałem, że da się kupić w tej cenie auto w dobrym stanie.
    Tutaj przykładowe dwie oferty:

    m.olx.pl/oferta/piekna-alfa-romeo-156-CID5-IDsEdzT.html

    m.olx.pl/oferta/alfa-romeo-156-CID5-IDt0d2P.html

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2017
    Mieszka w
    GOP
    Auto
    159 SW | 1.9 JTDm | 150+ KM | 2007
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał Manny Zobacz post
    8 tys. zł to budżet jedynie na zakup auta, nie wliczam w tę sumę kosztów rejestracji czy wymianę materiałów eksploatacyjnych.

    Cena 8 tys. zł wzięła się z obserwacji ofert - uznałem, że da się kupić w tej cenie auto w dobrym stanie.
    Nie wiem czy to Twoje pierwsze auto, czy nie. Ale generalnie jeśli kupujesz samochód musisz zrobić dwa budżety na zakup
    1. łączna ilość kasy jaką
    2. info i cena tzw. "pakietu startowego" + koszta rejestracji i ubezpieczenia (polecam wliczyć składkę płatną jednorazowo w ten budżet)
    3. różnica 1-2 da Ci wartość dla zakupu auta ...

    nie mówię nawet o kosztach dojazdu do auta i testów w warsztatach itp. bo zakładam, że takie drobne wydawane będą z bieżącej gotówki.

    w kwestii pkt. 2.
    Pakiet startowy jest różny i zależy od stanu auta i silnika. W benzynie może wystarczyć wyłącznie rozrząd, oleje, filtry i dla świętego spokoju świece. W dieslach można dorzucić parę innych rzeczy, ale nie trzeba. W aucie z Turbiną musisz wiedzieć czy była przynajmniej regenerowana, jeśli nie, to załóż kasę na regenerację już w pierwszym roku, a najlepiej możliwie najszybciej po zakupie...

    Nawet jak zawieszenie jest ok, to najczęściej po pierwszej zimie od kupna auta używanego mogą wyjść, tuleje, wahacze, końcówki drążków... to są rzeczy czysto eksploatacyjne i jak ktoś tego nie zrobił w ciągu ostatnich 2 lat, albo lubił popierdzielać autem, to, to i tak wyjdzie...

    Powyższe nie tyczy się alf, a generalnie wszystkich aut. Poza tym pomimo "pakietu startowego" załóż, sobie budżet rezerwowy w który wkładaj kasę w razie "W". Bo krótko po kupnie masa duperelek może wyjść. To po serwisie klimy okaże się, że jest nieszczelna, to nagle skończą się klocki hamulcowe, padnie czujnik ABS, Alternator odmówi posłuszeństwa. Takich drobnic jest mnóstwo.

    Ja np. mam także filozofię, że jeśli kupuję auto ze stosunkowo dobrą podłogą, przed pierwszą zimą w moich rękach daję ją do zakonserwowania. (m.in. dzięki temu Calibra, BMW, Renault, czy inny badziew które były w moim posiadaniu w momencie sprzedaży, podłogę miały zdrową, a ja nie obawiałem się, że dupą spadnę na asfalt). Konserwacja to tak raz na 4-5 lat ...

    Owszem, sporej ilości rzeczy można pominąć, wiele zależy na jaki okres kupujesz auto, bo pewna część tych inwestycji się nie zwraca i ja w złomach które brałem na ok. rok. niewiele robiłem. Tylko, żę to były auta za 1tyś PLN ... Jak już wspomniałem powyższe ni dotyczy alfy, a wszystkich marek. ...

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    156 2.4 150km
    Postów
    442

    Domyślnie

    diesel to większe wydatki rozrząd świece pasek itd to ok 1200 trzeba liczyć, na start - jak przepływomierz a na 80 % padnięty będzie to ok 300-450 zł

    wiadomo klocki itd to da się wymienić później chyba ze ich stan jest agonalny, ceny poliftowych to jakieś kosmosy, ale polliffty za ok 5-6 tys da rade kupić w dobrym stanie tak jak ja kupiłem
    Alfa 156 2.4 10v Stage 2 -> 208,7 km i 416,4 Nm Stage 3 -> ?? ??
    moja alfa -->> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...stinctive.html
    Powered by Dieselsoft Płock, Distinctive, Novitec, Fmic, Recaro, GTA, Bose, 18 Toora, nitro n2o
    FB https://www.facebook.com/Alfa-Romeo-...dmin_todo_tour

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2017
    Mieszka w
    GOP
    Auto
    159 SW | 1.9 JTDm | 150+ KM | 2007
    Postów
    94

    Domyślnie

    o właśnie, Witboy słusznie zauważył różnicę w wydatkach... generalnie jeśli nie planujesz robić od 30tyś km wzwyż to na diesle nawet nie patrz... mniej więcej przy tym dystansie ma znaczenie ekonomia spalania i widzisz realną kwotę zostającą w kieszeni ...

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał beowolf.world Zobacz post
    o właśnie, Witboy słusznie zauważył różnicę w wydatkach... generalnie jeśli nie planujesz robić od 30tyś km wzwyż to na diesle nawet nie patrz... mniej więcej przy tym dystansie ma znaczenie ekonomia spalania i widzisz realną kwotę zostającą w kieszeni ...
    Bzdura, mam 166 w dieslu i 156 w benzynie i 166 mimo, że cięższa i mocniejsza to w każdych warunkach spala 3-4l mniej na 100km, do tego ropa jest tańsza co daje różnicę ok 20zł/100 km taniej na korzyść diesla. Już 10kkm rocznie to 2000zł różnicy, więc moim zdaniem warto a 156 1.9 jtd spali jeszcze mniej niż 166 2.4 20V, więc różnica będzie wieksza. Zwykła eksploatacja diesla tez nie jest droższa od benzyny, jedyna różnica to wymiana filtra paliwa za ok. 100zł, olej i filtry taki sam koszt. Świece w tej samej cenie a działają dłużej, brak cewek itp. Awarie to osobna kwestia, wymiana całego osprzętu w jtd to mniejsze prawdopodobieństwo niż panewka w ts-ie.

    Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. czy warto kupić Alfę 147 z 2001r. ?
    Utworzone przez mjacob w dziale 147
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 24-12-2016, 17:24
  2. Czy warto kupić Alfę GT w benzynie
    Utworzone przez kasica-76 w dziale GT
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 23:25
  3. Czy warto kupić Alfę 156 ?
    Utworzone przez mistico w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 20:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory