Skoro chcesz koniecznie odpowiedz konkretnie odnośnie MPI to proszę:
Do MPI > Ravenol VST 5W40, Ravenol SSL 0W40, Meguin Super 5W40, Meguin Super Driver 0W40, Neste 0W40 to tak na szybko
![]()
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Skoro chcesz koniecznie odpowiedz konkretnie odnośnie MPI to proszę:
Do MPI > Ravenol VST 5W40, Ravenol SSL 0W40, Meguin Super 5W40, Meguin Super Driver 0W40, Neste 0W40 to tak na szybko
![]()
Ktoś się ostatnio mnie pytał o pochodzenie Millsersa u nas:
![]()
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Też muszę sobie załatwić bo już mnie 2 Klientów pytało gdzie mam certyfikat a ja nie mamA tak w ogóle to na szczęście w przypadku takich firm jak Millers czy Penrite to wystarczy 1 telefon do firmy i już wszystko wiadomo. Z tego co wiem to jest 1 firma, która ma Millersa spoza oficjalnej sieci dystrybucji i tak na dobrą sprawę to nie wiadomo skąd mają towar bo od centrali w Anglii też nie mają. Nie wymienię nazwy ale firma bardzo aktywna na allegro i mająca oleje w bardzo niskich cenach.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Ja wczoraj też odebrałem towar ale certyfikatu nie znalazłem![]()
Panowie pytanie czy liczba TBN na wysokim poziomie jest szkodliwa dla silnika ? Pytam ponieważ jak patrze w karty to oleje typu 5W50-10W60 maja TBN około 12 a oleje typu 5W30 (głównie do diesli) około 7. W silniku paliwie diesla jest więcej siarki to liczba TBN powinna być wyższa a jest mniejsza, o co chodzi ? Czy może jest jakaś zależność TBN do lepkości oleju ?
Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 29-03-2018 o 13:08
Miłośnik pizzy i samochodów włoskich
TBN musi być odpowiedni do okresu wymiany oleju, ilości siarki w paliwie jak i ilości dodatków w oleju które w trakcie swojego działania wymagają neutralizacji, w uproszczeniu głównie do poziomu zddp.
W olejach low saps gdzie zddp jest mniej TBN może być niższy przy obecnym paliwie. W olejach o sporej dawce zddp zwłaszcza sportowych w których inne zddp są stosowane TBN może być np 8 i wtedy jest to olej razej na krótko, ewentualnie powyżej 10 jak wymaga ACEA A3/B4 i wtedy można używać tego oleju dłużej.
Witam!Panowie proszę o wasze opinie i sugestie-Jeep Cherokee 2,4l Tigershark Multiair2 2017r. przebieg ok.2500km z rynku USA-producent zaleca lać 0W20 SN Ilsac-5 z normą MS-9365 -trzymać się zaleceń czy odpuścić ekologię i np.zmieniać na choćby 0W30? Ewentualnie macie jakieś propozycje co do olejów 0W20 z tą normą-interesują mnie oczywiście te typu <<jakość za rozsądną cenę>>-tak za ok.180-220PLN .Na wymianę trzeba ok.6l.Moje typy na początek: 0W20 ravenol ECS, Neste City Pro,Liqui Moly AA Special Tech,Specol gold (ale ten nie ma normy MS-9365 podobnie jak GULF ultrasynth x),PetroCanada,Shell Helix Ultra SN.Czy muszę sztywno trzymać się normy MS czy wystarczy ze jest SN i Ilsac-5?Zakładam roczne przebiegi na poziomie 6-8tyś.,krótkie typowo miejskie odcinki,czasem dalsza trasa.Dzięki za wszelkie rady i opinie.
Co polecacie do Mito 1.4 TB MultiAir 135 KM prebieg 49 tyś km + LPG
Producent zaleca SELENIA StAR P.E. 5W-40 ACEA C3 a co Wy polecacie?
Przewiduję wymiany jak w poprzednim aucie 10-12 tyś. km
Za każdą podpowiedź bardzo dziękuję i pozdrawiam...
BYŁY:
Fiat 126 p, 1986;
VW POLO II, 1.0, 1988;
Seat Ibiza 1.2 system Porsche, 1991;
Audi A4 1.9 TDI, 1996;
Renault Megane 1.9 DCi, 2002;
Ford Focus I 1.8 TDCi, 2003;
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTDm, 2007
Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS + LPG, 2007 Rubino
Alfa Romeo MITO 1.4 TB MA 135 KM TCT + LPG, 2010 Rosso
JEST:
Fiat QUBO 1.4 77 KM LPG 2014 r.
"Ludzie żyją stereotypami - ja jeżdżę Alfą!"