Witam. Sprawa wyglada tak:
Kupilem nie dawno twin sparka z 2002r. Mial problemy z zaplonem i instalacją LPG 5 generacji. No i delikatnie kopcił na bialo. Cewki, Kable, Swiece, Wtryski bena, sprawne. Wariator stukał( mial bardzo duze luzy). No i kompresja po 11 barow na cylinder. Zrzucilem glowice. Okazalo sie ze uszczelka jest 3,5mm ktora dosc powieksza komore sprezania i naturalnie cisnienie jest mniejsze. Bylo tez lewe powietrze przez zle zamocowanie adapterow wtryskiwaczy instalacji gazowej w kolektorze.Zawory trzymaja idealnie. Wymienilem wariator. Chcialem zlozyc na sucho glowice bez uszczelki i sprawdzic czy zawory nie bede uderzac o tloki i przy uszczelce glowicy 0.5mm bylo by dobrze. Przy ustawianiu rozrzadu okazalo sie ze walki ktore byly zalozone mają inny profil krzywek. Są prawdopodobnie z innej wersji silnikowej. Albo to sa jakies tuningowe. Ale watpie zeby ktosc zakladal tuningowo walki o krotczym czasie otwarcia zaworow i mniejszym skoku. (Dla mojej nowej uszczelki byly by moze lepsze bo zawory na tych walkach mniej sie wychylają) Na tych walkach nie ustawie rozrzadu bo maja inny profil wciecia (mam tylko blokady do 1.8/2.0). Co poradzicie? Miał moze ktos taki ciekawy przypadek? Dodam zdjecie wałka wydechowego z blokadą.![]()