Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #15551
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    1.9 nie ma sprzęgła, wtrysków itd?
    Czy musimy dyskusje sprowadzać do takiego absurdu?
    1.9 ma sprzęgło ale tańsze, ma wtryski, ale o jeden mniej - dlatego regeneracja lub wymiana jest o co najmniej 1/5 tańsza. Ma też głowicę, tylko ta rzadziej pęka. Spala paliwo, ale również jakoś mniej i też trzeba OC płacić, tyle, ze mniejsze. Głupiego oleju silnikowego wchodzi do 2.4 ponad 6 litrów, co oznacza konieczność zakupu bańki 5 litrów + 2x po jeden litr, co daje o 40% wyższe koszty w porównanie do 1.9. I to wszystko składa się na niższe koszty eksploatacji silnika 1.9. Po co na siłę zaklinać rzeczywistość?!
    2.4 jest silnikiem większego ryzyka niż 1.9, w dodatku bezsprzecznie droższym w eksploatacji - i to w każdym aspekcie. Nikt nie neguje lepszych osiągów czy kultury pracy.

  2. #15552
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Mogę napisać, że 1.9 to większe ryzyko ze względu na kolektor i klapy z plastiku do tego dorzucam skrzynie M32 i też jest problem. Te ponad 6l. oleju do 2.4 to widać, że wyczytałeś z katalogu ;-) Uświadomie Cię, że wchodzi ok 5.4 lub 5,6l .
    ,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]



  3. #15553
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Mogę napisać, że 1.9 to większe ryzyko ze względu na kolektor i klapy z plastiku
    Które albo już zostały wycięte, albo się je wycina wraz z wymianą rozrządu zaraz po zakupie. Zatem ŻADNE ryzyko.
    M32 to problem który można zdiagnozować na etapie zakupu i stargować cenę o magiczne "tysiąc z hakiem" bo tyle będzie kosztować naprawa. I nie występuje z dnia na dzień. Więc i tak żadne ryzyko w porównaniu z 2.4 w którym głowica pęknie od tak o sobie, a na etapie zakupu bez rozebrania silnika nie ma jak sprawdzić jej faktycznego stanu.

    Tak właśnie definiujemy ryzyko. Bez przedsięwzięcia nadzwyczajnych środków nie jesteś w stanie zdiagnozować czy problem dotyczy danego egzemplarza. Nawet jak jest OK, za chwilę może się spierdzielić i nie możesz zastosować żadnych środków zaradczych.

    Te ponad 6l. oleju do 2.4 to widać, że wyczytałeś z katalogu
    Tak, tak podaje instrukcja eksploatacji. Nawet jeśli jest to 5,6 to wymaga zakupu dwóch baniek 5 litrów + 1 litr co podwyższa koszty o 1/6. A więc dalej jest drożej.

    Nadal nie rozumiem, po co zaklinać rzeczywistość? Ja na przykład pogodziłem się z tym, że koszty eksploatacji samochodu z silnikiem 2.0 JTDm z końca produkcji są wyższe niż 1.9 i nikogo nie przekonuję, że jest inaczej. Bo wystarczy konieczność wymiany przegubu wewnętrznego i całość będzie kosztować tyle ile w sumie wycięcie klapek z 1.9 i remont skrzyni M32. W razie usterki C635 jest tylko kilka zakładów w zachodniej Polsce które podejmują się naprawy. Koszty bardzo wysokie + unieruchomienie samochodu nawet do trzech miesięcy.

  4. #15554
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Mogę napisać, że 1.9 to większe ryzyko ze względu na kolektor i klapy z plastiku
    Które albo już zostały wycięte, albo się je wycina wraz z wymianą rozrządu zaraz po zakupie. Zatem ŻADNE ryzyko.
    M32 to problem który można zdiagnozować na etapie zakupu i stargować cenę o magiczne "tysiąc z hakiem" bo tyle będzie kosztować naprawa. I nie występuje z dnia na dzień. Więc i tak żadne ryzyko w porównaniu z 2.4 w którym głowica pęknie od tak o sobie, a na etapie zakupu bez rozebrania silnika nie ma jak sprawdzić jej faktycznego stanu.

    Tak właśnie definiujemy ryzyko. Bez przedsięwzięcia nadzwyczajnych środków nie jesteś w stanie zdiagnozować czy problem dotyczy danego egzemplarza. Nawet jak jest OK, za chwilę może się spierdzielić i nie możesz zastosować żadnych środków zaradczych.

    Te ponad 6l. oleju do 2.4 to widać, że wyczytałeś z katalogu
    Tak, tak podaje instrukcja eksploatacji. Nawet jeśli jest to 5,6 to wymaga zakupu dwóch baniek 5 litrów + 1 litr co podwyższa koszty o 1/6. A więc dalej jest drożej.

    Nadal nie rozumiem, po co zaklinać rzeczywistość? Ja na przykład pogodziłem się z tym, że koszty eksploatacji samochodu z silnikiem 2.0 JTDm z końca produkcji są wyższe niż 1.9 i nikogo nie przekonuję, że jest inaczej. Bo wystarczy konieczność wymiany przegubu wewnętrznego i całość będzie kosztować tyle ile w sumie wycięcie klapek z 1.9 i remont skrzyni M32. W razie usterki C635 jest tylko kilka zakładów w zachodniej Polsce które podejmują się naprawy. Koszty bardzo wysokie + unieruchomienie samochodu nawet do trzech miesięcy.

  5. #15555
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 159 08' Ti 1.9 JTDm
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    Nadal nie rozumiem, po co zaklinać rzeczywistość? Ja na przykład pogodziłem się z tym, że koszty eksploatacji samochodu z silnikiem 2.0 JTDm z końca produkcji są wyższe niż 1.9 i nikogo nie przekonuję, że jest inaczej. Bo wystarczy konieczność wymiany przegubu wewnętrznego i całość będzie kosztować tyle ile w sumie wycięcie klapek z 1.9 i remont skrzyni M32. W razie usterki C635 jest tylko kilka zakładów w zachodniej Polsce które podejmują się naprawy. Koszty bardzo wysokie + unieruchomienie samochodu nawet do trzech miesięcy.
    Właśnie wczoraj sobie usiadłem i przeanalizowałem ceny części dla każdego silnika 1.9/2.0/2.4. I faktycznie np. komplet sprzęgła z kołem dwumasowym Valeo kupisz za 1800 zł przy czym dla 2.0 to jest cena samego dwumasu. Hamulce też albo 305 albo 330 dla 2.4. Nie ukrywam, że byłem napalony na 2.4 i też sobie wmawiałem, że no przecież mnie stać na takie wydatki i aż tyle się pewnie nie różni od 1.9, lecz jak człowiek tak usiadzie i na spokojnie sobie temat przeanalizuje to wszystko wychodzi czarno na białym I też byłem w szoku, że ceny części między 2.0 a 2.4 to niewielka różnica a wydawało mi się, że powinny być zbliżone do 1.9. Teraz mam już rozeznanie i zapewne kupie auto ZADBANE w jakieś lepszej wersji wyposażenia bez względu na to z jakim motorem. Byle nie 120 kucy.

  6. #15556
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Stojąc przed wyborem 1.9/16V czy 2.0 zawsze bezpieczniej wybrać 1.9. Silnik 2.0 to niestety bubel, a jak ktoś ma wątpliwości to niech popatrzy na ceny używanych silników na allegro i już będzie wiedział co się psuje częściej.

    Ja przez kilkanaście lat handlu 1.9 nigdy nie remontowałem, natomiast miałem styczność z dwoma 2.0 i nigdy tego błędu nie powtórzę.

    BTW Do niektórych wersji 2.0 świeca żarowa potrafi kosztować ok 400 zł szt. (nie wiem jak w AR ale w oplach tak jest).
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  7. #15557
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    Które albo już zostały wycięte, albo się je wycina wraz z wymianą rozrządu zaraz po zakupie. Zatem ŻADNE ryzyko.
    M32 to problem który można zdiagnozować na etapie zakupu i stargować cenę o magiczne "tysiąc z hakiem" bo tyle będzie kosztować naprawa. I nie występuje z dnia na dzień. Więc i tak żadne ryzyko w porównaniu z 2.4 w którym głowica pęknie od tak o sobie, a na etapie zakupu bez rozebrania silnika nie ma jak sprawdzić jej faktycznego stanu.

    Tak właśnie definiujemy ryzyko. Bez przedsięwzięcia nadzwyczajnych środków nie jesteś w stanie zdiagnozować czy problem dotyczy danego egzemplarza. Nawet jak jest OK, za chwilę może się spierdzielić i nie możesz zastosować żadnych środków zaradczych.



    Tak, tak podaje instrukcja eksploatacji. Nawet jeśli jest to 5,6 to wymaga zakupu dwóch baniek 5 litrów + 1 litr co podwyższa koszty o 1/6. A więc dalej jest drożej.

    Nadal nie rozumiem, po co zaklinać rzeczywistość? Ja na przykład pogodziłem się z tym, że koszty eksploatacji samochodu z silnikiem 2.0 JTDm z końca produkcji są wyższe niż 1.9 i nikogo nie przekonuję, że jest inaczej. Bo wystarczy konieczność wymiany przegubu wewnętrznego i całość będzie kosztować tyle ile w sumie wycięcie klapek z 1.9 i remont skrzyni M32. W razie usterki C635 jest tylko kilka zakładów w zachodniej Polsce które podejmują się naprawy. Koszty bardzo wysokie + unieruchomienie samochodu nawet do trzech miesięcy.
    twoje mądrości mnie już nudzą! nie porównuj 159 do matiza gdzie każdy będzie liczył wydatki eksploatacyjne a przy awarii zezłomuje auto, ktoś jak liczy koszta utrzymania alfy co najwyżej zasługuje na astre 1.4 LPG! zapomniałeś dodać o zacieraniu się silnika 2.0 a sprawdzić magistralę olejową i panewki to tak jak w 2.4 wymienić głowicę swoje chwalisz bo kupca nie masz czy o co ci chodzi??? nie rozumiem ludzi którzy płaczą ze oleju litr więcej przy wymianie, jak cie nie stać to nie wymieniaj!

  8. #15558
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak piszesz grosii. Jak bym miał liczyć każdy litr oleju a przed zakupem sprawdzać ceny częsci zamiennych to bym nie siedział teraz na forum alfy tylko pewnie na forum daewoo albo podobnego pokroju.Jeżdże drugą 2.4 i przyznam że rozważałem motor 2.0. Jednak poprzedniczka mnie nie zawiodła i padło ponownie na 2.4. Póki co auto śmiga.Olej ,filtry i jedziemy. Miłośnik motoryzacji nie patrzy na spalanie.Pozdro dpar.
    ,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]



  9. #15559
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FilipoInzhagi
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 była Stelvio 200
    Postów
    547

    Domyślnie

    Kolego [MENTION=78399]simonq92[/MENTION] a co Ci się niepodoba w Alfie ze 120-to konnym silnikiem? mialeś okazje jezdzić taką Alfą z tym silnikiem?Robisz DOBRY program i masz 160 km,ten silnik też ma swoje zalety i w zupełności wystarcza do normalnej jazdy w mieście jak i na autostradzie.
    Ostatnio edytowane przez FilipoInzhagi ; 02-05-2018 o 11:09

  10. #15560
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Nie wiem czy to do mnie ale nie napisałem, że alfa 1.9 ze 120KM sie mi nie podoba.Jest dyskusja na temat eksploatacji i potencjalnych awarii w silnikach 1.9 i 2.4. Rozczualnie się nad tym, że trzeba kupić litr oleju więcej, że jest jeden wtrysk więcej itp jest absurdalne. W każdym z silników jest jakieś ryzyko. Zresztą co tu tłumaczyć. Jeżeli ktoś się boi paru stówek wydatku więcej i rozważa to na forum 159 to niech sobie kupi rower tylko taki tradycyjny bez silnika elektrycznego bo te też ryzyko.
    ,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]



Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory