Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 85

Temat: Pomoc w wyborze silnika 2,4 JTD vs 1,75 TBi

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    Brak
    Postów
    27

    Domyślnie

    Same używki. Jakie koszta wymiany liczyć? Czy po pojawieniu się pierwszych objawów da się jeszcze jeździć bez zrobienia totalnego badziewia z silnikiem?

  2. #42
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nie, nie da się jeździć. Zapowietrza się układ chłodzenia i temperatura silnika skacze do wysokich wartości. Wszystko na ten temat zostalo napisane na forum wystarczy poszukać. Sa podane koszta i z czego pasują części. To samo z uszczelka smoka w 2.0 temat bardzo popularny w necie na forach opla bo sioniki 2.0 cdti to nic innego jak silnik fiata. Sama uszczelka kosztuje grosze pod warunkiem, ze w pore wymieniono inaczej przez kiepskie smarowanie mozna calkowicie uwalić silnik i koszta większe jak głowica w 2.4.

  3. #43
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    Brak
    Postów
    27

    Domyślnie

    Więc wracając do początku tak czy tak najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest 1,75

  4. #44
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Chcesz kupić używane 10 letnie auto klasy premium więc jeśli masz zamiar z każdą grubsza awarią jechać do polski to nie, nie jest i żadne auto klasy premium gdzie w każdej chwili może się coś popsuć co kosztuje trochę pieniędzy nie będzie bezpiecznym rozwiązaniem. Takie auta niezależnie od znaczka na masce to loteria i trzeba być świadomym przy zakupie aby później nie pluć sobie w brodę.

  5. #45
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas Kilar Zobacz post
    Uszczelkę smoka? Możesz powieszieć coś więcej? Jaki koszt? Sprawa wygląda tak, że z 2,4 vs 1,75 zrobiło si 2,0 vs 1,75. Trochę boję się "materiałowej" tapicerki, która jednak jest w większości 1,75... Może niesłusznie w gorącym klimacie. Panowie jak teraz wygląda dostępność głowic do 2,4 bo w sumie jedynie dobra dostępność ratowalaby sprawę...
    Uszczelkę smoka wymienisz raz i zapominasz praktycznie o sprawie. Jest tania, jednak trzeba zrzucić miskę i trochę roboty z tym jest. Ale to można potraktować jako serwis pozakupowy i sprawa obowiązkowa. Jeśli jednak ktoś długo jeździł na sparciały uszczelce na pewno odbije się to na silniku. Uszczelka parcieje przez co po rozruchu silnik nie ma odpowiedniego smarowania. Najczęściej objawia się to dłuższym gaśnięciem kontrolki oleju. Jednak tak czy tak po zakupie punkt obowiązkowy do zrobienia i ma się spokoj ducha.
    Jeśli o 2,4 chodzi to jeśli szpilki kolektora jeszcze nie były robione to na pewno pękną. Trzeba to zrobić dobrze, tzn wymienić wszystkie, kolektor wyrównać i też praktycznie jest spokój. Poza tym pęka nie głowic jest dość powszechnym tematem. Wpływa na to wiele czynników np, niesprawny kolektor ssący, przez co np dpf wypala się zbyt często ale także i inne czynniki. Jeśli chodzi o dostępność- bardzo słaba. Może jeszcze się jakaś nowa trafi ale drogo. Najczęściej regenerowane- ceny też spore lub niektórzy naprawiają- tu różne opinie. Z głowicą jest o tyle dobrze że można założyć od 156 175 KM ale trzeba jeszcze pare elementów wraz z głowica przełożyć. Co do kolektora ssącego klapki się w nim nie urywają tylko jeśli nie działa prawidłowo to jest nieszczelny. Klapki urywają się w 1,9 po lifcie który mial być poprawiony a wyszło jeszcze gorzej. W 2,4 kolektor ssący był cały czas taki sam - co jest dobrą informacją. Najlepiej wywalić klapy i zaślepić.

  6. #46
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Z tym 2.0 JTDm i uszczelką, to ona ma trwałość (podobno) około 5 lat. Kupno samochodu nawet z ostatniego wypustu nie gwarantuje już więc, że jeszcze nie sparciała. Tu trzeba szukać ofert od świadomego użytkownika, który profilaktycznie po tych pięciu latach uszczelkę wymienił, lub zadziałał natychmiast gdy pojawiły się pierwsze problemy. Ponieważ komunikat o niewłaściwym smarowaniu pojawia się na moment po uruchomieniu i znika, wielu użytkowników go ignoruje. Inna grupa to osoby, u których komunikat zaczął się pojawiać w lutym, ale oni zwlekają z wymianą do listopada, bo wtedy planują wymianę oleju.

    Myślę, że w ciągu paru najbliższych lat nastąpi zalew na Allegro alf z 2.0 JTD w cenach po 19-22 tys zł z silnikami które za moment się zatrą.

  7. #47
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Z tym 2.0 JTDm i uszczelką, to ona ma trwałość (podobno) około 5 lat. Kupno samochodu nawet z ostatniego wypustu nie gwarantuje już więc, że jeszcze nie sparciała. Tu trzeba szukać ofert od świadomego użytkownika, który profilaktycznie po tych pięciu latach uszczelkę wymienił, lub zadziałał natychmiast gdy pojawiły się pierwsze problemy. Ponieważ komunikat o niewłaściwym smarowaniu pojawia się na moment po uruchomieniu i znika, wielu użytkowników go ignoruje. Inna grupa to osoby, u których komunikat zaczął się pojawiać w lutym, ale oni zwlekają z wymianą do listopada, bo wtedy planują wymianę oleju.

    Myślę, że w ciągu paru najbliższych lat nastąpi zalew na Allegro alf z 2.0 JTD w cenach po 19-22 tys zł z silnikami które za moment się zatrą.

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Jesli nie robisz duzych autostradowych przebiegow to po co ten diesel.Kup zadbane Tbi ,takie w ktorym wymieniano olej na czas ze zdrowym turbo.Zrob sobie program i bedziesz mial fajny samochod, ktory jedzie jest super elastyczny i nie polyka az takich duzych ilosci benzyny w cyklu miejskim.
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  9. #49
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Inny
    Postów
    164

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    Jesli nie robisz duzych autostradowych przebiegow to po co ten diesel.Kup zadbane Tbi ,takie w ktorym wymieniano olej na czas ze zdrowym turbo.Zrob sobie program i bedziesz mial fajny samochod, ktory jedzie jest super elastyczny i nie polyka az takich duzych ilosci benzyny w cyklu miejskim.
    Amen

  10. #50
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    Brak
    Postów
    27

    Domyślnie

    No o chyba macie rację, mam do wydania aktualnie 45 000 na TBi + czynności pozakupowe. Będę polował. W sumie na cholerę mi diesel na wyspie o powierzchni 500km2.

Podobne wątki

  1. pomoc w wyborze 156
    Utworzone przez Ruffy w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 23:09
  2. [159] [159] Proszę o pomoc przy wyborze silnika
    Utworzone przez vvmkrkw w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 10:35
  3. Alfa 166 - pomoc w wyborze silnika
    Utworzone przez LukasVanElvis w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 09:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory