Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #15031
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfaromeo159jtd
    Postów
    166

    Domyślnie

    Jest spokrewniona z bravo i na tym skonczmy dyskusje.

  2. #15032
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Bravo nikt się nie czepia, ale sugerowanie, że Giulietta jest oparta na Bravo to po prostu nieprawda tak samo jak w przytoczonym przykładzie, że 159 jest na podłodze Vectry C (a już niejednego takiego mondrego spotkałem, co to mówił że 159 to nie jest prawdziwa AR, bo to tak naprawdę Opel) - a to zupełnie inne konstrukcje. Tam (Giulietta/Bravo) nie ma nic wspólnego poza kawałkiem podłogi - dosłownie. I to tym środkowym, najmniej istotnym konstrukcyjnie. W platformie C (Bravo, Stilo) jest z tyłu belka skrętna, w C-Evo czyli Giulietcie, z tyłu jest wielowahacz, poza tym inne materiały użyte wszędzie (dużo więcej aluminium w zawieszeniu). Jest to po prostu całkowicie chybiona konkluzja.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  3. #15033
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,607

    Domyślnie

    a skąd się biorą takie opinie - w Bielsku w salonie jak kupowałem Giuliettę powiedział taki sam tekst sprzedawca i to ja mu mówiłem że jest inaczej. wiadomo, coś tam jest wspólnego, choćby 1.4T-jet 120HP zwany w AR 1.4TB, ale skrzynia już inna (w G FPT C635 a w Bravo(1.4 Tjet) nieszczęsna GM M32)
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #15034
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Haveblue
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Maserati Ghibli SQ4
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Bravo nikt się nie czepia, ale sugerowanie, że Giulietta jest oparta na Bravo to po prostu nieprawda tak samo jak w przytoczonym przykładzie, że 159 jest na podłodze Vectry C (a już niejednego takiego mondrego spotkałem, co to mówił że 159 to nie jest prawdziwa AR, bo to tak naprawdę Opel) - a to zupełnie inne konstrukcje. Tam (Giulietta/Bravo) nie ma nic wspólnego poza kawałkiem podłogi - dosłownie. I to tym środkowym, najmniej istotnym konstrukcyjnie. W platformie C (Bravo, Stilo) jest z tyłu belka skrętna, w C-Evo czyli Giulietcie, z tyłu jest wielowahacz, poza tym inne materiały użyte wszędzie (dużo więcej aluminium w zawieszeniu). Jest to po prostu całkowicie chybiona konkluzja.
    Kehym.... a w 159 nie byly przypadkiem silniki od GM?... te same co w Oplu na przyklad właśnie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mcwaw Zobacz post
    Dużo zależy też od przebiegu. Jako drugi samochód w rodzinie użytkujemy Yarisa hybrydowego, który na wejściu był ok. 9.000-10.000 pln droższy od benzyny w podobnej specyfikacji. Jednak żona wyrabia w nim ok. 30.000 km rocznie w obrębie aglomeracji śląskiej, co przy średnim spalaniu 4,0/100 km, daje oszczędność 1,5-2,0 l na każde 10 km, czyli ok. 7,5-9 pln. Po 100.000 km odzyskam koszt zakupu, a potem samochód będzie oszczędniejszy od alternatywnego napędu. Baterie maja gwarancję 10 lat.
    Oczywiście pełne elektryki są niewspółmiernie droższe, ale pamiętam jak cena pierwszego Priusa też wydawała się kosmiczna. Kwestia czasu. Jak dla mnie większym problemem jest ciągle słaby zasięg i trwające w najlepszym przypadku 30 minut ładowanie.
    Siemens opracował ładowarkę 350kW, skracając czas ladowaniado 8 minut. Za kilka lat to bedzie technologia już całkiem użytkowa.


    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pawelek Zobacz post
    Przy różnicy w cenie od 50tys w górę jest to i tak słabo opłacalne - zaczyna się zwracać po 4 latach. Stan baterii za 3-4 lata tez będzie raczej opłakany...

    W kwocie miesięcznych oszczędności nie ma podatków. Zgodnie z prawem akcyzowym każde paliwo wykorzystywane do pojazdów drogowych jet objęte podatkiem, tylko nie ma stawki na prąd. Po odliczeniu akcyzy za benzynę / doliczeniu za prąd różnica to pewnie mniej niż 1/3 tego.
    Za kilka lat zapewne cena nowego elektryka nie bedzie już tak powalająca, technologia dopracowana, a ceny prądu z gniazdka w garażu nadal taka sama.
    Ostatnio edytowane przez Haveblue ; 15-05-2018 o 11:53 Powód: powtórzenie wpisu
    wcześniej:
    YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
    AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
    AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
    AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
    AR 156 GTA '03 - 2006-2009
    AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
    teraz:
    Honda CRV (służbowa)
    Maserati Ghibli SQ4 '15

  5. #15035
    walgreen
    Gość

    Domyślnie

    A jak rynek zbytu dla używanych 15 letnich elektryków, czy będą się nadawały do użytku, jaka będzie cena, koszta utrzymania, utrata na wartości? Ktoś wie?

  6. #15036
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał walgreen Zobacz post
    A jak rynek zbytu dla używanych 15 letnich elektryków, czy będą się nadawały do użytku, jaka będzie cena, koszta utrzymania, utrata na wartości? Ktoś wie?
    utrata wartości:
    https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.ne...m-768x1100.png
    czyli jakieś mało popularne wynalazki mają potworną utratę wartości, pewnie z uwagi na brak zbytu. Popularna i sprawdzona tesla trzyma wartość.
    Jeśli chodzi o żywotność akumulatorów, to jest to od lat czołowy argument przeciwników, ale jak pokazała praktyka ich żywotność jest dłuższa, niż deklaracje producenta - patrz priusy pierwszej generacji jeżdzące do dzisiaj na oryginalnych, co najwyżej zregenerowanych (pojawił się popyt, to i pojawiła się taka usługa, i nie jest jakaś koszmarnie droga).

    Trwałość, koszty utrzymania itd. Mniej części, prosta budowa - siłą rzeczy musi być to bardziej niezawodne od zwykłego auta (jak już dopracują technologie, nie zapominajmy, że temat jest w pieluchach w porównaniu do produkowanych do dziesięcioleci aut spalinowych)
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #15037
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    do usunięcia
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #15038
    walgreen
    Gość

    Domyślnie

    Tesla Model S to samochód max 6 letni, czyli jeszcze dosyć nowy, a moje pytanie dotyczyło samochodów używanych i czy rozpatrując najbliższe 15-20 lat, jednak lepiej nie ładować kasy w modny elektryczny wynalazek, o którym jeszcze tak na prawdę nic nie wiadomo w kontekście długoterminowej trwałości.

  9. #15039
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Haveblue Zobacz post
    Kehym.... a w 159 nie byly przypadkiem silniki od GM?... te same co w Oplu na przyklad właśnie.
    Silniki 1,3 i 1,9 MJTD (w np. Oplu CDTI) były opracowane wspólnie przez Fiata i GM więc trudno mówić, kto od kogo je otrzymał.

  10. #15040
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfons159 Zobacz post
    Jest spokrewniona z bravo i na tym skonczmy dyskusje.
    Mniej niż VW Arteon z Seatem Ibizą (ta sama platforma MQB).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Silniki 1,3 i 1,9 MJTD (w np. Oplu CDTI) były opracowane wspólnie przez Fiata i GM więc trudno mówić, kto od kogo je otrzymał.
    1.8 MPI był zdaje się wprost od Opla.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory