Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 55

Temat: Alfa Romeo Strategia 2018-2022

  1. #31
    Użytkownik Świeżak Avatar Lone Wolf
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    AR MiTo 1.4 105KM
    Postów
    149

    Domyślnie

    Proponuję zmienić nazwę tematu na "Strategia FCA 2018-2022", żeby poszerzyć trochę kierunek dyskusji.

    Przyznam, że czekałem na 1 czerwca z niemałym entuzjazmem i liczyłem na wszystko, ale nie na oparcie rozwoju na Jeepie. Właściwie od ostatnich paru lat widzimy sukcesywne wymieranie segmentu B/C jeśli chodzi o samochody rodem z Włoch. Gdyby nie premiera Giulietty w 2010r. to praktycznie nie możemy mówić w ogóle o jakiejkolwiek walce w tych segmentach (teraz jest jeszcze Tipo). Oparcie produkcji Fiata na modelu 500 te kilka lat temu, to była moim zdaniem błędna decyzja. I broń borze nie chodzi mi tutaj o 500tke samą w sobie, bo ten samochodzik jest genialny i ma szansę stać się kultowym podobnie jak poprzednik. Długo, długo przyszło mi przyzwyczajać się do wyglądu 500X i 500L - które teraz uważam, za fajne auta, ale sprawy mogły potoczyć się nieco innym torem. Decyzja o zostawieniu Punto na rynku samemu sobie (?!), odbiła się w końcu małym skandalem na testach Euro NCAP. Punto EVO to był ostatni dzwonek dla Fiata w kierunku opracowywania następcy. Fajnie odmłodzili wnętrze, ale zegar już tykał. Nie rozumiem w jaki sposób zupełnie porzucili walkę w najmocniejszym dla nich segmencie. Z Bravo przecież było tak samo. Kompletnie ucięli kontynuatorów, czemu?

    O AR słyszeliśmy sporo plotek, więc byłem spokojny. Najbardziej wyczekiwałem na ogłoszenie decyzji co z Lancią. I co? Nic. Zlikwidują? Sprzedadzą? Może właśnie zamiast następcy Punto wypuścić coś większego niż Ypsilon? A zamiast Bravo spróbować nową Deltę? Tylko, że to wszystko musieliby zrobić z potężną kampanią marketingową a tutaj wiemy jak jest. Ktoś wyżej pytał, jakim cudem FCA jeszcze funkcjonuje? Ja też tego nie wiem.

    Skoro jednak Pan Marchionne zbilansował wydatki, to chyba wie co robi. Pozostaje mu zaufać.

    Czy robienie aut w segmencie A,B,C to byłaby bratobójcza walka z Fiatem? A czy robienie supersportowych samochodów to nie będzie walka z Ferrari i Maserati? Obawiam się, że nie ma tutaj miejsca dla "szarego Kowalskiego" a jeśli tego miejsca nie będzie, to Alfa już na zawsze zostanie egzotykiem... zwłaszcza w Polsce. Szkoda, liczyłem na więcej. Dla mnie nowa Giulia jest poza zasięgiem, jeśli marka podąży w wyższe segmenty to z AR pożegnam się na zawsze. Sad but true!

  2. #32
    walgreen
    Gość

    Domyślnie

    Jedyny konkretny slajd to chyba ten o e boosterze a na nim informacja o wyeliminowaniu turbo dziury, reszta to plany rodem z 2014 roku

  3. #33
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Kwestia tego, na ile bilans zamyka się przez dobrą sprzedaż wszystkich(!) marek koncernu, a na ile przez ograniczanie wydatków i niezłą sprzedaż niektórych. Wg mnie to raczej to drugie - FCA zabiło Lancię, a poza Alfą, RAMem i Jeepami pozostałe marki praktycznie nie mają nic nowego nie tylko do sprzedaży w chwili obecnej, a plany są typowo włoskie: "zaprezentujemy X modeli i będzie świetnie". No, jest jeszcze Ferrari ale tymi gratami się nie interesuję w ogóle więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć.

    Brak wydatków na opracowywanie nowych modeli pomógł z całą pewnością w likwidacji długu. Pytanie tylko, czy teraz FCA będzie w stanie nadrobić często ponad 10 letnie zaległości czy wydoi olewane marki do cna i jak przestana już rokować na cokolwiek to je zarżnie?

  4. #34
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    A jaki to ma związek?
    Zwłaszcza ze strategiami marek FCA?
    Przynajmniej symboliczny.

    Wiadomo, że FCA, ale jednak Alfa jest związana z Italią, w odróżnieniu od np. Jeep'a.

  5. #35
    Użytkownik Świeżak Avatar sinus
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 SW
    Postów
    36

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    No, jest jeszcze Ferrari ale tymi gratami się nie interesuję w ogóle więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć.
    Z tego co wiem to Ferrari już nie należy do FCA.

  6. #36
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Powiedzmy. Akcjonariusze wiekszosciowi Ferrari to ci sami którzy mają akcje FCA. Tylko firma prawnie została oddzielona od FCA i jest pozycjonowania jako samodzielna marka. Pewnie nie chcieli, żeby ktoś mógł powiedzieć właścicielowi Ferrari że jeździ Fiatem z innym znaczkiem

    Ale masz rację że nie powinienem traktować wyników sprzedaży i zysków Ferrari jako części FCA.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

  7. #37
    Użytkownik Świeżak Avatar Lone Wolf
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    AR MiTo 1.4 105KM
    Postów
    149

    Domyślnie

    Jeszcze jedno. Co oni teraz zrobią z Abarthem? Będą tak tłuki różne wersje 500? Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że Włosi mają narzędzia, ale bawi się nimi ignorant.

  8. #38
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem że na jakieś pseudo prywatnej imprezie dziennikarskiej Marchionne mówił o usamodzielnieniu Abartha, ale bez jakichkolwiek konkretów. Możliwe, że będzie to taki Ferrari dla biedaków co nawet pasowałoby do wizerunku Abartha.

    Wysłane z różowej Xperii XZ1

  9. #39
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Alfa to Ferrari dla biedaków a Abarth to Alfa dla biedaków
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Dizel to zło. Dizla ma nie być w Alfach Romeo, mamy taką zapowiedź. A nie mówiłem, że się nie godzi do Alfy Romeo dizel?
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfa Romeo w 2018 roku
    Utworzone przez mcwaw w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 832
    Ostatni post / autor: 21-02-2020, 16:05
  2. [langtitle=nt]Alfa[/langtitle] Romeo Castello (E-SUV) - 2018
    Utworzone przez Krzysztof w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-10-2018, 19:41
  3. Alfa Romeo Alfetta - 2018
    Utworzone przez uki w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 90
    Ostatni post / autor: 25-06-2018, 17:07
  4. Informacja - temat poświęcony sprzedaży samochodów Alfa Romeo w 2018 r.
    Utworzone przez mcwaw w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-05-2018, 09:59
  5. Przyszłość Alfy Romeo 2014-2018
    Utworzone przez minusbb w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 18:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory