Wg instrukcji, mam przed nosem PDFa: Tutela ZC 75 SYNTH: SAE 75W-90 API GL5. Przedlift i polift ten sam olej, tylko w poliftach była już inna formuła oleju i specyfikacja SAE się zmieniła na 75W-80 EP, API została taka sama: GL 5.
Jak ktoś chce sam sprawdzić to udostępniłem instrukcje w naszym języku. Może się jeszcze komuś kiedyś przydadzą:
- przedlift: https://drive.google.com/file/d/0B98...ew?usp=sharing
- polift: https://drive.google.com/file/d/0B98...ew?usp=sharing
- ICS: https://drive.google.com/file/d/0B98...ew?usp=sharing
Ostatnio edytowane przez jersey ; 12-02-2018 o 15:59
Dzięki Czyli kolejny ciekawy przypadek ze strony Fiata. Do skrzyń z synchronizatorami zalecają GL5, a do silników z DPFem olej full saps Kiedyś kupiłem przez pomyłkę kupiłem GL5 firmy Liqui Moly(instrukcje do nowszych Alf do mostów zalecają GL5 ale do skrzyń GL4) i zapytałem niemiecki oddział Liqui Moly o możliwość stosowania go w skrzyniach z mosiężnymi synchronizatorami to odpisali, że nie może być stosowany i aby zastosować GL4 bo oleje nie są zamienne chyba, ze to olej tak zwany GL4+/Gl5 który ma dopuszczenie do obu zastosowań. Tutaj opracowanie na temat różnic między olejami http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf
dobrze że piszesz o tym Pływak. na szczęście niedawno u siebie wymienialem olej i kupiłem mannol 75w90 i na opakowaniu właśnie ma napisane gl4/gl5 ls czy jakoś tak. taki w brązowym opakowaniu. napewno kojarzysz.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
[C
Gdyby nie było bagnetu w skrzyni to wylej ten olej który jest i wlej ile trzeba.
Niektóre koncerny traktują filtry DPF typowo jako część wymienną. Wtedy próżno szukać w zaleceniach oleju Low Saps.
Ja obleciałem z zewnątrz Reinzem uszczelnienia i trzyma już 4 lata. A potrafiła sie mocno pocić.
u mnie jest korek na górze, dolałem gl4/gl5 za namową znajomego i jest ok