Zobacz wyniki ankiety: Czy Alfa Romeo to marka premium?

Głosujących
91. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak

    47 51.65%
  • Nie

    44 48.35%
Strona 21 z 54 PierwszyPierwszy ... 111213141516171819202122232425262728293031 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 535

Temat: Czy Alfa Romeo to marka premium?

  1. #201
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    No a co marka produkuje? Setny raz mówię, że nie da się rozmawiać o marce pomijając jej produkty.
    Podałem Ci przykład marki Swarovski, która ma produkty od kilku zł do ponad 700 tys. zł tylko na Ceneo. Nie chce mi się dalej sprawdzać. Jest premium czy nie? Nie dostałem odpowiedzi na to pytanie...

    No właśnie grupa na tym forum to w większości frustraci, którzy chcieliby kupić Audi/BMW/Mercedesa, tylko ich nie stać, stąd te bolączki i utyskiwanie na samochód - z wewnętrznej frustracji, że gdyby było więcej kasy, to bym jeździł niemieckim cudem techniki. Stąd pomysły, żeby wycierający się znaczek za 60 zł zastępować papierową podróbą albo jeździć z kompletnie wytartym. SERIO? Właściciel BMW z rozpadającym się znaczkiem podjeżdża do ASO, kupuje i wymienia. No chyba, że to E46, wtedy również kombinuje, ile wlezie, bo go nie stać - ale on z kolei uważa, że jego E46 jest najlepsze na świecie - taka jest różnica między właścicielami Alf, a użytkownikami innych marek w Polsce (bo to też specyfika naszego kraju, jak serwisy i salony AR).


    Czy Range Rover nie jest premium, bo nie ma sedana w segmencie E? Ta definicja mnie już w ogóle rozkłada na łopatki...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Tak uważam że "kilkanaście lat zapaści" spowodowało, że nie jest obecnie marką premium.
    I jak? Wypuszczą genialny lifting Giulii i od np. 14 października 2019 stanie się premium? Albo że wypuszczą mityczny sedan segmentu E 22 lutego 2021 i od tego dnia staną się premium? Albo Jaguar powie, że nie wypuszcza nowego XF-a i od np. 31 października 2020 przestanie być premium? Jak to dokładnie działa w przypadku 100-letnich marek samochodowych? Czy jeśli KIA wypuści sedana w segmencie E podobnego do Stingera, to stanie się jakiegoś dnia premium?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Najlepsze jest to, że właściciel drugiej Giulii pisze, że wg niego samochód który posiada nie jest premium.
    Giulia to produkt - Alfa Romeo to marka. Może wkleję jakiś wykresik z podstaw marketingu, skoro nikt nie ogarnia?


    Mamy produkt Bakoma Premium Gold (uuuu, tu już jest grubo):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	premium_gold_wisnia-370x370.png
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	163.2 KB
ID:	247139

    I może faktycznie ten jogurt jest jakiś premium - wiśnie zbierają japońskie dziewice, jest tych wiśni strasznie dużo, może mleko jest z jakichś niebiańskich krów - czy to oznacza, że marka Bakoma jest marką premium?
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 25-06-2018 o 13:43
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #202
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Czy Range Rover nie jest premium, bo nie ma sedana w segmencie E? Ta definicja mnie już w ogóle rozkłada na łopatki...
    Chyba kolego pomyliłeś markę z modelem Range Rover to model marki Land Rover.
    Range Rover to SUV z segmentu F czyli samochody luksusowe które automatycznie są premium. Inne pytanie czy Land Rover to marka premium.

    Btw na wiki Stelvio jest zaklasyfikowane jako crossover. Dawno już o tym pisałem. Ale będzie jazgot na forum że Stelvio to nie SUV

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    I jak? Wypuszczą genialny lifting Giulii i od np. 14 października 2019 stanie się premium?
    Nie ale będą się zbliżać. Będzie premium jak ankieta powyżej tak powie. Proste? Nie wiem kiedy może za rok. Może za 20lat.

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    I może faktycznie ten jogurt jest jakiś premium - wiśnie zbierają japońskie dziewice, jest tych wiśni strasznie dużo, może mleko jest z jakichś niebiańskich krów - czy to oznacza, że marka Bakoma jest marką premium?
    Znakomite zobrazowanie marketingu Giulii i Alfa Romeo Dziękuję za ten przykład
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  3. #203
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Nie ale będą się zbliżać. Będzie premium jak ankieta powyżej tak powie.
    Rozumiem, że to żart... Przy sprzedaży AR na poziomie 80 tys. sztuk rocznie i ankiecie na polskim forum, gdzie wypowiedziały się 44 osoby... Nawet trudno to komentować . Wystarczy, że jeden Clarkson krzyknie, że Giulia jest genialna i przykryje bez problemu "ważność" tej ankiety nawet, jeśli się w niej wypowie 20 tys. osób (w skali globalnej, a nie naszego pięknego kraju).


    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Znakomite zobrazowanie marketingu Giulii i Alfa Romeo Dziękuję za ten przykład
    Ale właśnie w przypadku Alfy jest dokładnie odwrotnie, produkt nie do końca "dowozi", za to marka jest premium. Tutaj marka nie jest w ogóle, a być może sam produkt jest. Nie wiem, rzadko jadam jogurty.
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 25-06-2018 o 14:33
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #204
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Ok czyli Clarkson wyznacza co jest premium? Dla mnie to jest żart

    Dla mnie ważniejsze jest zdanie osoby, która jeździ alfą codziennie i wydała swoje ciężko zarobione pieniądze na ten samochód a nie inny.

    Clarkson nie jest dla mnie żadnym autorytetem. To zwykły dziennikarz i prezenter byłego programu motoryzacyjno rozrywkowego. O obecnym Grand Tour nie wspomnę bo to bardziej heheszki niż motoryzacja.

    Jak chcesz to zadaj to pytanie na zagranicznych forach i wróć tu z wynikami będziesz miał globalną skalę.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  5. #205
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Chyba kolego pomyliłeś markę z modelem Range Rover to model marki Land Rover.
    Range Rover to SUV z segmentu F czyli samochody luksusowe które automatycznie są premium. Inne pytanie czy Land Rover to marka premium.
    Range rover jest od dawna osobną marką

    I znowu powtarzam - podstawowa segmentacja służy do określenia samochodu według wielkości. Są też SUVy podobnej wielkości, co RR, nie będąc autami luksusowymi.
    już pomijając fakt, że nie istnieje jedyna słuszna, oficjalna segmentacja. Jak wikipedia jest dla Ciebie wyrocznią, to radzę zapoznać się z wersją anglojęzyczną
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #206
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Range rover jest od dawna osobną marką
    Jest jakieś oficjalne info czy jak fiat 500 to "osobna" marka?


    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    I znowu powtarzam - podstawowa segmentacja służy do określenia samochodu według wielkości. Są też SUVy podobnej wielkości, co RR, nie będąc autami luksusowymi.
    Np jakie?


    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Jak wikipedia jest dla Ciebie wyrocznią, to radzę zapoznać się z wersją anglojęzyczną
    Definicja segmentu F
    Polska:
    "Autosegment F – najwyższa, luksusowa klasa samochodów osobowych. Są to najczęściej najdroższe limuzyny oferowane przez producentów, najlepiej wyposażone i napędzane najmocniejszymi silnikami."
    Angielska:
    "F-segment, or full-size luxury/high-end luxury is a car classification defined by European Commission"
    W obu przypadkach to luksusowe samochody "high-end"
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  7. #207
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Ok czyli Clarkson wyznacza co jest premium? Dla mnie to jest żart

    Dla mnie ważniejsze jest zdanie osoby, która jeździ alfą codziennie i wydała swoje ciężko zarobione pieniądze na ten samochód a nie inny.
    1. Dla przeciętnego Brytola zdanie Clarksona będzie jakieś 1.000.000x więcej ważne niż całej społeczności (o ile istnieje coś takiego) Alfa Romeo w Polsce. Nie twierdziłem, że on wyznacza, która marka jest premium - tylko że ta ankieta NA PEWNO NIE.
    2. Właśnie osoba, która wyda swoje ciężko zarobione pieniądze zazwyczaj widzi kupiony produkt w różowych barwach (spytaj kolegi, który kupi nowy telewizor, jaki model poleca - na 99% poleci Ci to, co właśnie kupił) albo ma tendencję odwrotną - będzie go nadmiernie oczerniać w przypadku drobnych usterek ("Trawa u sąsiada jest zawsze bardziej zielona."). Więcej obiektywizmu uzyskasz u BEZSTRONNEGO (na co akurat Clarkson może sobie pozwolić) dziennikarza (nie mówię tutaj o osobistych preferencjach, tylko o uzależnieniu od reklamodawców bądź firm użyczających samochody do testów), który w życiu jeździł dziesiątkami samochodów i nie będzie mu robić różnicy, jakie wyrazi zdanie o np. Renault Megane.


    Tu jest bardzo ładny obrazek spod tego adresu: https://www.cars.com/articles/which-...1420694704477/

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	img1599124655-1490716886386.jpg
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	176.1 KB
ID:	247188


    Chyba nic więcej nie trzeba dodawać .


    I tutaj z artykułu Autocar ("Why Fiat Chrysler is focusing on its premium brands"):

    A range of electric Maseratis, an Alfa Romeo supercar to crown an expanded range, massive expansion for Jeep and an £8 billon push towards electrification and autonomy are the major global ambitions for Fiat Chrysler Automobiles (FCA) for the next five years.

    For the Fiat, Chrysler and Dodge brands, however, the ambitions are smaller and based on reduced line-ups sold in limited markets; in the case of Fiat in Europe, this involves premium electric city cars.

    To understand why FCA will mainly concentrate on the Jeep, Alfa Romeo, Maserati and Ram truck brands, you need to follow the money, the markets and the barrage of regulations heading the way of the motor industry.


    Dość jasno wskazuje podział marek w FCA:
    a/ premium - Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Ram
    b/ standard - Fiat, Chrysler, Dodge
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 25-06-2018 o 15:40
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #208
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Więcej obiektywizmu uzyskasz u BEZSTRONNEGO (na co akurat Clarkson może sobie pozwolić) dziennikarza
    Tak Clarkson jest bezstronny jeśli chodzi o Forda i Porsche No bezstronność straszna

    Sam piszesz, że jedni nie będą zadowoleni ze swojego samochodu a inni będą go wychwalać co daje znakomity materiał na wiarygodną ankietę.

    Wybacz ale jeszcze raz powtórzę, że dla mnie ważniejszy jest głos użytkowników a nie dziennikarzy. Dziennikarza można bardzo łatwo przekupić i zmanipulować. Wiem bo wielokrotnie byłem na prezentacjach przedpremierowych np. fiata 500 i Linea, Subaru BRZ, XV. itd. Doskonale wiem co tam się kładzie do głowy. Czysty marketing i wielkie słowa. Dziennikach dostaje samochód na dzień dwa tydzień. Natomiast na tym forum dokładnie wychodzi codzienność i jakie te produkty są. Jaki jest serwis. Jaka obsługa. Ile na co się czeka. Ile kosztuje utrzymanie. Jak samochód się starzeje ile traci na wartości. itd.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  9. #209
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Jest jakieś oficjalne info czy jak fiat 500 to "osobna" marka?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover

    The Land Rover Range Rover (generally known simply as a Range Rover) is a full-sized luxury sport utility vehicle (SUV) from Land Rover, a marque of Jaguar Land Rover.
    Range Rover ma obecnie w ofercie kilka modeli, i na żadnym nie znajdziesz znaczka land rover. Oczywiscie jest to jedynie marketing, bo przecież klepią te te same ludki z tych samych części, ale Range Rover jest dzisiaj osobną marką, a nie modelem land rovera - kiedys pełna nazwa tego auta to był land rover range rover, a teraz po prostu range rover

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Np jakie?
    toyota land cruiser, mazda cx-9? Już nie wspomnę o amerykańskich ogromnych suvach, z luksusem nie mających nic wspólnego.
    Tak samo segment E niekoniecznie oznacza automatycznie luksusowej limuzyny, to po prostu duży sedan. Za oceanem takich na pęczki.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 25-06-2018 o 16:18
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #210
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Tak Clarkson jest bezstronny jeśli chodzi o Forda i Porsche No bezstronność straszna
    Napisałem dalej, że nie chodzi o osobiste preferencje - ja też będę mówił, że Alfa Romeo jest najlepsza na świecie (to hiperbola, gdyby nie było to wystarczająco oczywiste), ale nie dlatego, że ktoś mi za to płaci .

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Natomiast na tym forum dokładnie wychodzi codzienność i jakie te produkty są. Jaki jest serwis. Jaka obsługa. Ile na co się czeka. Ile kosztuje utrzymanie. Jak samochód się starzeje ile traci na wartości. itd.
    Oczywiście, że nie. Na forum jest kilka grup ludzi:
    a/ chcą kupić samochód, nie wiedzą jaki - kupią i czasami nigdy więcej się nie odzywają
    b/ entuzjaści marki i (czasami) dyskutanci i pieniacze - np. ja , czyli ludzie, którzy lubią sobie poczytać i podyskutować, często są lekko (lub bardzo) nieobiektywni
    c/ ludzie z problemami, szukający ich rozwiązań

    Albo miks tych 3 grup. I tak, nie będzie tu np. pani Joli, która kupiła Giuliettę w firmowym leasingu, co 15 tys. wpada na przegląd do ASO, czasami coś się sypnie, ogólnie samochód jeździ i tyle, kupiła sprzeda, może kupi następną Alfę, a może pójdzie sobie kupić Seata Leona, a może kupi Audi A3. Się zobaczy. Takich ludzi jest większość - i to jest ta grupa napędowa, która kupuje nowe samochody w salonie i utrzymuje markę.
    Za to będzie Marek, który marzył o BMW3 E46, ale policzył, że mu się budżet nie zepnie, kupił 156 1.9 JTD i teraz jest sfrustrowany pojawiającymi się problemami. Daje upust emocjom, jakie te Alfy są dziadowskie.
    Będzie też Darek, który marzył o BMW3 E46, ale policzył, że mu się budżet nie zepnie, kupił 156 1.9 JTD i teraz jest sfrustrowany pojawiającymi się problemami, ale głupio mu się przyznać, że wtopił, więc będzie pisał, że "woli pchać Alfę niż jeździć BMW", że to najlepsze samochody na świecie i że koledze się kiedyś Audi zepsuło.
    Pojawi się Jarek, który jeździ Alfami od 15 lat, dawno nie siedział w niczym innym i będzie pisał, że to najlepsze samochody na świecie, jak i na forum Skody znajdą się tacy, którzy będą pisać, że Superb to "takie tańsze A4".

    Reasumując, zwykłych użytkowników będzie akurat najmniej . Serio, spodziewasz się, że ktoś będzie pisał: "A wczoraj byłem w serwisie. Spoko kawa, poprzeglądałem internet, odebrałem samochód i pojechałem do domu" albo "Wczoraj przetarła mi się wycieraczka kierowcy po 80 tys. km, więc wymieniłem na nową" albo "doradźcie, jaki płyn do chłodnicy powinienem kupić"?
    Możesz przejrzeć moje wpisy na tym forum. O eksploatacji mojego samochodu nie ma prawie nic, bo o czym tu pisać. Jeździ i tyle. 2 tygodnie temu byłem w ASO na przeglądzie. Na forum nie ma o tym ani słowa. Przyjechałem, zrobili co trzeba, odebrałem samochód i wróciłem do domu. Pasjonująca historia .
    Samochód mam od grudnia 2015. Nie wiem, czy jest jakikolwiek wpis na jego temat, nie licząc momentu odbioru może. Jedyne, co mnie zapiekliło i pamiętam to to, że zalali mi olej niewłaściwej lepkości na przeglądzie (zauważyłem to na fakturze, 5W-40 zamiast 0W-30, podejrzewam, że 95% użytkowników samochodów "premium" nie zwraca na to w ogóle uwagi, bo mają to w pompce) i że jak mi na gwarancji wymieniali oprawę lusterka kierowcy, to oddali nie umyty samochód i niedokładnie ją spasowali.
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 25-06-2018 o 16:20
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [159] [159] Zawieszenie Premium
    Utworzone przez Maki280 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-08-2012, 20:45
  2. Alfa Romeo - auto (marka) dla studenta?
    Utworzone przez asghan.h w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 22:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory